1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 773  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۱۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138611190200  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۵:۱۳
    ۱۳۸۶/۱۱/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

«پرچم هاي قلعه كاوه» فيلمي بر مبناي واقعيت

نشست مطبوعاتي فيلم سينمايي «پرچم هاي قلعه كاوه» ساخته محمد نوري زاد پس از نمايش فيلم در سينما مطبوعات (صحرا) با حضور عوامل فيلم برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار سايت سينمايي سوره، در اين نشست محمد نوري‌زاد، محمد صادقي، ايرج رامين‌فر، حجت‌اله خسروي و رضا صفايي‌پور حضور داشتند.
    بنا بر اين گزارش، در ابتداي جلسه، محمد نوري‌زاد در مورد حقيقي و تخيلي بودن اين فيلم گفت: اين داستان بر مبناي حقيقت بوده است و زماني كه مغولان وارد خراسان شدند، خانواده اي به تنهايي در يك روز در برابرشان مقاومت كرد.
    وي افزود: از قرآن ميرقباد كه شخصيت اصلي فيلم است 8 برگ در آستان قدس رضوي باقيمانده است اما شخصيت قباد خلق شده ذهن من است و اين شخصيت از لحاظ تاريخي سنديتي ندارد.
    ايرج رامين‌فر در مورد طراحي صحنه اين فيلم گفت: طراحي صحنه امكانات زيادي مي‌خواست و چون دوره‌هاي مشخصي در تاريخ را كه كاملاً معلوم است، نشان مي‌داد، بايد دقت زيادي روي آن كار مي‌شد. من براساس فيلمنامه و حس ‌و حال فيلم با كمك كارگردان طراحي صحنه را انجام دادم و سعي كردم با معماري با فرهنگ خاص آن زمان كاملاً هماهنگ باشد. البته ما نسبت به گذشته فقر تاريخي داريم چون تحقيقات كافي انجام نشده و ما چيزهاي زيادي را نمي‌دانيم.
    رامين‌فر در ادامه افزود: بارها اين اتفاق افتاده كه سنديت‌هاي تاريخي لباس‌ها و شكل‌ها تغيير كند و اين به دليل فقر تاريخي است.
    وي در پاسخ به سؤالي در مورد وسعت طراحي دكور فيلم گفت: امكانات و شرايط موجود براي چنين كاري بسيار سخت و كم است و معمولاً بعد از ساخت هر فيلم وسائل مربوط به آن به خوبي نگهداري نمي‌شود.
    رامين فر همچنين گفت: حجم زيادي از دكور و وسائل جنگي براي اين فيلم ساخته شده و من پيشنهاد مي‌كنم در جايي مناسب از آنها نگهداري شود تا براي فيلم‌هاي ديگر قابل استفاده باشد.
    حجت‌اله خسروي تهيه‌كننده اين فيلم در پاسخ به سؤالي درمورد ثبت تجارب استفاده شده در «پرچم‌هاي قلعه كاوه» گفت:‌ تحقيقات و مراحل ساخت دكور به صورت تصويري و نوشتاري ثبت شده است و تمام اطلاعات اين كار را جمع‌آوري كرده‌ايم، ضمن اينكه هم‌اكنون لباس و دكور اين فيلم در پروژه «شهرآشوب» استفاده مي‌شود.
    محمد صادقي در مورد نقش خود در اين فيلم گفت: كار تاريخي با توجه به بعد زماني و مكاني دشوار است و موانع زماني و مكاني و دور از دسترس بودن شخصيت‌هاي تاريخي سختي خاصي به كار مي‌دهد اما گروه بسيار حرفه‌اي بود و همه سعي كردند تا كار خود را به خوبي انجام دهند.
    رضا صفايي‌پور ديگر بازيگر اين فيلم گفت: 38 سال سابقه بازيگري دارم كه بيشتر آن در نقش‌هاي منفي بوده است. قبلاً سابقه كار با آقاي نوري‌زاد را در «چهل سرباز» داشتم اما چيزي كه در اين كار براي من متفاوت بود اين بود كه توانستم از توانايي‌هاي فيزيكي خود استفاده كنم.
    در ادامه اين جلسه، نوري‌زاد در مورد لزوم نزديكي سينما و تلويزيون به شاهنامه، گفت: سالها ما را از ساخت فيلم براساس شاهنامه بي‌دليل منع كرده بودند و ما دور خود حصاري كشيده بوديم، در حالي كه فردوسي شاعر بزرگي در قله است و روح توحيدي در تمام شاهنامه متجلي است و من معتقدم بايد بيش‌تر از اين شاهنامه را خواند و در مورد آن كار كرد و فيلم ساخت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com