1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 462  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609120208  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۰:۲۶
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آستانه برگزاري جشنواره فيلم كوثر

محمد اطبايي، مدير بخش بين الملل جشنواره فيلم كوثر:

تعدادي از معروف ترين و پرافتخارترين آثار سينماي جهان در كوثر حضور دارد كيفي گرايي، تنوع جغرافيايي و گزينش آثار همخوان با اهداف جشنواره مهم ترين شاخصه و اولويت ما در انتخاب آثار بخش بين الملل فيلم كوثر بوده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ محمد اطبايي مدير بخش بين الملل سومين جشنواره فيلم كوثر در گفت و گو با معاونت امور رسانه ها و اطلاع رساني جشنواره فيلم كوثر ضمن اعلام اين مطلب افزود:‌ عليرغم نياز به نه تا دوازده ماه زمان براي رسيدن به استاندارد جهاني يك جشنواره بين المللي ما در بخش بين الملل كوشيديم تا در ظرف زماني دو ماه و اندي از طريق ايجاد ارتباطات با شركت ها و افراد حقيقي و حقوقي به مجموعه ارزشمندي از آثار سينمايي و مستند با موضوع زنان دست يابيم به طوري كه در اين فاصله 64 عنوان فيلم شامل 32 عنوان فيلم سينمايي و 32 عنوان اثر مستند براي جشنواره رسيده است.
    وي ادامه داد: اين آثار از 38 كشور جهان و از 53 كارگردان زن و 5 كارگردان مرد دريافت شده است و به طور غيرمنتظره بابسياري آثار فيلمسازان زن و كارگردانان زن ملل مختلف مواجه شديم.
    مدير بخش بين الملل جشنواره فيلم كوثر با بيان اينكه گزينش و انتخاب آثاري كه در كشورهاي ديگر توليد شده و به صورت كامل با اهدف جشنواره همخواني داشته باشد تقريباً ممكن نيست خاطر نشان ساخت: كوشيديم تا آثاري را برگزينيم كه به نوعي به اهداف و دغدغه هاي جشنواره كوثر نزديك باشند مضاف بر اينكه جداي از همخواني با اهداف، هيات انتخاب بخش بين الملل، تاكيد زيادي روي كيفيت آثار داشته اند و تلاش شد تا در اولين تجربه برگزاري بخش بين الملل جشنواره، آثاري انتخاب شود تا سنگ بناي محكمي به لحاظ كيفيت، ارتقاي سطح آثار و برجستگي كارگردانها پي گذاشته شود.
    وي با اشاره به شركت آثار كيفي چشمگير از ملل مختلف در جشنواره اظهار داشت: سطح بالاي آثار به حدي بود كه وقتي هيات سه نفره انتخاب كارش را شروع كرد به دليل كيفيت بالاي آثار مي توانست با كمي اغماض 90 درصد آثار را انتخاب نمايد.
    مدير بخش بين الملل جشنواره كوثر با بيان اينكه تعدادي از معروف ترين و پرافتخارترين آثار چند سال اخير سينماي جهان در جشنواره كوثر حضور دارد گفت: جز يك اثر انتخابي همگي آثار منتخب طي سال هاي 2005، 2006 و 2007 توليد شده اند جديدترين آثار سينماي جهان هستند .
    وي با ا شاره به ملحوظ داشتن شاخصه تنوع مخاطبان فيلم به تناسب جايگاه اجتماعي و گروههاي سني اضافه كرد: هيات انتخاب جشنواره در مجموع 18 فيلم شامل 14 اثر مستند و 4 فيلم سينماي را براي بخش بين الملل جشنواره انتخاب كرد كه جداي از همخواني با اهداف جشنواره چشم اندازي جامع و فراگير از وضعيت و جايگاه زنان در جوامع مختلف ارايه مي دهد و تنوع جفرافيايي آثار مؤيد اين موضوع است.
    اطبايي با اشاره به حضور آثار مستند و سينمايي از ملل مختلف در جشنواره كوثر عنوان كرد: نمايش اين آثار در كنار آثار شاخص سينماي بلند و كوتاه و مستند ايران، فضايي را فراهم مي آورد تا فيلمسازان و مخاطبان علاوه بر وضعيت زنان در ايران با وضعيت و جايگاه آنها در ساير كشورها نيز آشنا شوند مضافاً اينكه بستري براي تبادل تجربه، ديدگاه و سلايق نيز فراهم مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com