1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 478  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609110215  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۱:۰۰
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

جمال ساداتيان:

«به رنگ ارغوان» در دفاع از نظام ساخته شده است

تهيه‌كننده فيلم «به رنگ ارغوان»(ابراهيم حاتمي‌كيا) با بيان اين كه اين فيلم با هدف دفاع از نظام ساخته شده است، اظهار داشت: بايد يك شوراي حل اختلاف مشكل نمايش اين فيلم را حل كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره گل‌آقا، سيدجمال ساداتيان تهيه‌كننده سينما در مورد فيلم «به رنگ ارغوان» و سرنوشت آن گفت: اين فيلم را مي‌توان يك نقد تند اجتماعي كه رگه‌هايي سياسي نيز دارد ناميد ولي مي‌بينيم حتي من وحاتمي كيا هم تحمل نشديم. فيلمي كه در زمان ساخت آن ، مسئولان همه از بالا تا پايين درجريان ساخت آن قرار داشتند.
    فيلم «به رنگ ارغوان» هم اكنون براي خود من به عنوان يك متر و معيار شناخته شده است. معياري كه اگر نمره قبولي آورد من كار خود را ادامه مي‌دهم .
    وي ادامه داد: در مواردي مثل نمايش فيلم «به رنگ ارغوان» كه اختلاف نظر دارد بايد يك شورا و كميسيون حل اختلاف وجودداشته باشد.
    به اعتقاد ساداتيان ،فيلم «به رنگ ارغوان»، هفتاد درصد دردفاع از نظام و سي درصد نقد سازنده ودلسوزانه است.
    وي درادامه تاكيد كرد :هم اكنون دو نگاه در سينما وجود دارد يك نگاه كه معتقد است با سينما مي شود كاسبي كرد ونگاهي كه معتقد است با سينما حرفهاي جدي اجتماعي را مطرح كرد .
    ساداتيان افزود: به نظر من خودسانسوري هم اكنون در سينما افزايش يافته و از آنجا كه سينما حوزه‌اي گران محسوب مي‌شود ،اين موضوع لطمه هاي زيادي به سينما وارد مي‌كند.
    وي ادامه داد: سينما هم اكنون متوليان زيادي دارد و آدم‌هاي زيادي به خود حق اظهارنظر مي‌دهند.
    وي كه در بازديد از موسسه گل آقا و برنامه گفت‌وگو با مديران نشريات گل آقا سخن مي‌گفت با اشاره به اينكه بيان بسياري از حرف‌هاي اجتماعي، همراه با تلخي است، گفت: زبان طنز وسيله بسيار خوبي براي بيان اين حرف‌ها است و تلخي موضوعات اجتماعي را كاهش مي‌دهد.
    ساداتيان بااشاره به فيلم چهارشنبه سوري و استقبال مردم از آن گفت : استقبال از اين فيلم نشان دادكه مردم به اين نوع از فيلمها علاقه‌مندند.
    او كه هم اكنون فيلم «دايره زنگي» را با مضمون طنز آماده نمايش دارد؛ درباره اين فيلم گفت: در اين فيلم قشرهاي مختلف اجتماع و رفتارهاي خاص آنان به زبان طنز تصوير كشيده مي شود و از سويي ديگر اين فيلم را مي‌توان نوعي روانشناسي شهر تهران ناميد.
    وي ادامه داد: مشكلات بسيار در حوزه سينما نبايد باعث شود كه به سمت خود سانسوري حركت كنيم. سينما هم اكنون ابزاري شده كه كوچك وبزرگ به آن توجه دارند و درعين سرگرم كننده بودن مي تواند به جامعه ومسئولان تلنگر وارد كند.
    گيتي صفرزاده سردبير ماهنامه گل آقا نيز دراين ديدار گفت :جامعه كنوني ايران هم اكنون عبوس و بد اخلاق شده است و ما با طنز قصدداريم اين فضا را بشكنيم.
    وي تصريح كرد: وقتي فيلم‌هاي متوسط كمدي در گيشه باچنين استقبالي مواجه مي شوند به اين خاطر است كه مردم خسته اند و براي چند دقيقه‌اي مي‌خواهند همه گرفتاريهاي خودرا فراموش كنند.
    هم‌اكنون تماشاي فيلم كمدي به مثابه راهي براي نفس كشيدن براي مردم شده است.
    صفرزاده با اشاره به ساخت فيلم دايره زنگي با استفاده از زبان طنز و كمدي، ساخت چنين فيلم‌هايي را خدمت به جامعه خواند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com