1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 419  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609060215  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۱:۳۰
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

مراحل فني «آتش‌سبز» اول دي ماه به پايان مي‌رسد

اكران دومين فيلم سينمايي محمد‌رضا اصلاني در جشنواره فيلم فجر

فيلم «آتش‌ سبز» به كارگرداني محمد‌رضا اصلاني اين روز‌ها آخرين مراحل فني را پشت‌سر مي‌گذارد. ايرج شهزادي در استوديو ميكس صدا‌گذاري اين فيلم را انجام مي‌دهد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، امين اصلاني تدوين فيلم را مدتي پيش به پايان رسانده و موسيقي «آتش‌سبز» را هم محمد‌رضا درويش ساخته است.
    پيش‌بيني مي‌شود طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اول دي ماه فيلم آماده نمايش باشد. قاسم قلي‌پور تهيه‌كننده اين فيلم، مدتي پيش از تصميمش براي شركت در جشنواره فجر صحبت كرده بود. اين طور كه به نظر مي‌رسد «آتش سبز» يكي از فيلم‌هاي حاضر در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر باشد.
    «آتش‌سبز» 14 خرداد‌ماه امسال در تهران كليد خورد اما بخش‌هايي از فيلم در بيرجند و مناطق اطراف فيلمبرداري شد. ششم شهريور‌ماه با فيلمبرداري سكانس‌هاي باقيمانده «آتش سبز» به پايان رسيد.
    محمد‌رضا اصلاني از چهره‌هاي شاخص سينماي مستند است،‌ كارگرداني كه فيلم بلند «شطرنج باد» را هم در كارنامه‌اش ثبت كرده است، اما 31 سال طول كشيد تا اصلاني توانست دومين فيلمش را كارگرداني كند. «آتش‌سبز» داستان زني است به نام ناردانه كه در كودكي سروش ازدواج خود را با يك مرد مرده مي‌شنود. او براي گريز از اين سرنوشت خوف‌انگيز، ناخواسته گام در راهي دشوار مي‌گذارد.
    همين خلاصه داستان، اشاره‌اي دارد به فضاي متفاوت اين فيلم. اصلاني در «آتش سبز» با بازيگران حرفه‌اي همكاري كرده است. نقش ناردانه را مهتاب كرامتي بازي مي‌كند. مهدي احمدي، فرخ نعمتي، آهو خردمند و پگاه آهنگراني ديگر بازيگران اين پروژه هستند. حادثه‌اي كه در ميانه فيلمبرداري «آتش سبز» براي پگاه آهنگراني رخ داد، حاشيه‌هاي بسياري به همراه داشت. با اين همه مسائل و مشكلات گروه، «آتش سبز» به پايان رسيد و آنها توانستند فيلم را طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به پايان برسانند.
    «آتش سبز» را قاسم قلي‌پور تهيه كرده؛ تهيه كننده‌اي كه پس از سال‌ها دوباره به سينما برگشته و مانند تجربه‌هاي قبلي به سراغ فيلمي رفته كه گرايش فرهنگي و هنري دارد.
    قلي‌پور به عنوان تهيه‌كننده فيلم‌هاي «عروس آتش» (1378)، «ماه مهربان» (1374)، «بلندي‌هاي صفر» (1372) و «ياد و ديدار» (1366) را در كارنامه دارد. «آتش سبز» به عنوان پنجمين فيلم او مي‌تواند يكي از مهمترين فيلم‌هاي جشنواره امسال باشد، فيلمي كه فضايي خاص و قصه‌اي متفاوت دارد. همكاري با محمد‌رضا اصلاني در «آتش‌سبز» در كارنامه اين تهيه‌كننده نقطه عطفي به حساب مي‌آيد و اگر همه چيز خوب پيش رود، «آتش سبز» به يكي از فيلم‌هاي مهم كارنامه اين دو سينماگر تبديل مي‌شود.
    مرتضي پور‌صمدي مدير فيلمبرداري « آتش‌ سبز» و مرضيه قريشي مدير توليد اين فيلم بوده‌اند. ژيلا مهرجويي مدير هنري اين پروژه بوده، محسن ملكي طراحي چهره‌پردازي را بر عهده داشته و محمد مختاري صدا‌برداري اين فيلم را انجام داده است.
    محمد‌رضا اصلاني به شهادت «شطرنج باد» و كليه تجربه‌هايي كه در حوزه سينماي مستند داشته، يكي از فيلمسازان فرهيخته سينماي ايران است. دغدغه او در اين سال‌ها پرداختن به فرهنگ ‌وهنر اين سرزمين و فراهم كردن بستر رشد براي آن بوده است. با توجه به اين موضوع مي‌توان «آتش سبز» را حاصل سال‌ها كاوش، مطالعه و بررسي در سينماي ايران دانست. تجربه‌هاي اصلاني پيش از اين در قالب مستند مطرح مي‌شدند و پس از 31 سال دوباره فرصتي پيش آمده تا اصلاني تجربه‌ها و دغدغه‌‌هايش را در قالب يك فيلم سينمايي مطرح كند. بايد ديد «آتش سبز» هم مانند مستندهاي اصلاني در تاريخ سينماي ايران ماندگار مي‌شود، يا كفه ترازوي كارنامه مستند اصلاني سنگين‌تر از بخش سينمايي آن خواهد بود؟
براي قضاوت در اين باره بايد تا جشنواره فيلم فجر صبر كنيم.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com