1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 440  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609050216  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۸:۴۸
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

جليلي:

استفاده هدفمند از بازيگران خارجي سينماي ما را جهاني مي‌كند

ابوالفضل جليلي گفت: استفاده هدفمند از بازيگران خارجي در سينما مي‌تواند عاملي براي تبليغ فرهنگمان به جهان باشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «ابوالفضل جليلي» اظهار داشت: اگر استفاده از بازيگران خارجي در سينماي ايران هدفمند باشد تاثير بسيار خوبي خواهد داشت. هدفمند به اين معني كه اگر يك بازيگر خارجي را در پروژه خودمان مي‌آوريم بدانيم كه حضور او به چه علتي است و در راستاي چه هدفي از او استفاده مي‌كنيم.
    وي ادامه داد: همكاري من با بازيگر ژاپني كوميكو آسو در فيلم حافظ به گذشته بر مي‌گردد چون از سالهاي قبل قرار بود كاري را با اين بازيگر شروع كنيم كه هيچ وقت فرصتش پيش نمي‌آمد. در زمان ساخت فيلم حافظ تهيه‌كننده ژاپني گفت،اين بهترين فرصت است در حالي كه من فكر مي‌كردم حافظ به دليل كاملا ايراني بودنش قابليت بهره‌گيري از بازيگران ژاپني را ندارد اما خوشبختانه شخصيت اين بازيگر آنقدر در فيلم جا افتاد كه حتي ژاپني‌ها هم او را نمي‌شناختند.
    اين كارگردان سينما افزود: مهمترين اتفاقي كه با حضور كوميكو در فيلم من افتاد اين بود كه او در يكي از مراسم‌هاي نمايش فيلم درباره حضور زنان ايراني در عرصه‌هاي مختلف صحبت‌ كرد و مدعي شد كه آنچه درباره زنان ايراني مي‌گويند دروغي بيش نيست و باعث شد ديد جديدي راجع به فرهنگ ما بوجود بيايد.
    جليلي همچنين گفت: غير هدفمند بودن در استفاده از بازيگران خارجي به اين معني است كه فقط بخواهيم يك بازيگر خارجي در فيلممان بازي كند اين به معني پايين آوردن سطح ايران و ايراني است و بي‌احترامي به بازيگران داخلي.ما بايد هدفمند عمل كنيم هدفمند به معني ايجاد تبادل فرهنگي، دوستي و تبليغات فرهنگي براي كشورمان كه بسيار مهم و شدني‌ است.
    وي در مورد جهاني شدن سينماي ايران با استفاده از بازيگران خارجي گفت: اگر ما با فرهنگ خاص خودمان فيلمي بسازيم و از يك بازيگر خارجي استفاده كنيم در واقع اين بازيگر را با فرهنگ خودمان آشنا كرديم و كمك كرديم كه دنياي خودمان را از اين طريق به جهان نشان بدهيم اما در مواري ممكن است اين جهاني شدن صوري باشد يعني اينكه فقط از يك هنرپيشه استفاده مي‌كنيم تا بازار جهاني كشور او را داشته باشيم.
    جليلي در پايان گفت: اگر با خودكم بيني به سراغ بازيگران خارجي برويم ممكن است اين بازيگران جايگزين بازيگران داخلي شوند و اين اجحاف در حق بازيگران ماست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com