1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 531  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609040214  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۵:۳۱
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

استفاده از زنان باحجاب در كار تبليغات امري مترقي است

مشاور هنري رئيس جمهور گفت: موضوع حجاب و عفاف نه تنها پديده متحجرانه در كشورهاي اسلامي از جمله ايران نيست بلكه امري پيشرفته در حوزه شناخت انسان به ويژه آگاهي از شخصيت موجودي ظريف به نام زن است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره نور، توليدات رسانه‌اي عفاف و حجاب «جواد شمقدري» گفت: هر حركت فرهنگي كه در راستاي طرح شعار اسلامي باشد قطعاً باعث جذب مخاطب مي‌شود و مي‌تواند دغدغه جديد در مخاطبين ايجاد كند.
    وي افزود: حجاب و عفاف يكي از شريعت‌هاي اسلامي است و در انقلاب اسلامي موضوع حجاب و عفاف مورد دستاويز قرار مي‌گيرد و به فرهنگ و عقايد و شريعت اسلامي مرتبط مي‌شود.
همچنين در دنيا و در كشورهاي اسلامي اين موضوع نه تنها يك پديده متحجرانه نيست بلكه يك نگاه مترقي بر حوزه انسان شناسي به خصوص شخصيت زن است.
    شمقدري خاطر نشان كرد: از نظر زيباشناسي در بحث رسانه‌اي نياز است به موضوع حجاب و عفاف بيشتر توجه شود تا تصويري كه از يك زن در ذهن داريم به درستي ارائه دهيم تا در ذهن مخاطب يك تأثير مثبت ايجاد كنيم اما امروزه متأسفانه استفاده از تصوير يك زن با حجاب در كار تبليغاتي به عنوان عقب ماندگي تلقي مي‌شود.
    وي در پاسخ به سؤالي كه آيا حفظ حجاب را در غالب پوشش فقط مختص به خانم‌ها مي‌دانيد، گفت: حجابي كه در اسلام مطرح مي‌شود بيشتر زن را در بر مي‌گيرد و در مورد مرد حجاب بيشتر در حيا و غيرت معنا پيدا مي‌كند.
    مشاور هنري رئيس جمهور در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف در دولت نهم افزود: اگر بعضي مناسبات اجتماعي و بعضي تبليغات موجود را برطرف كنيم مردم هرچه بيشتر به سمت ارزش‌هاي اسلامي كشيده خواهند شد و همچنين نسبت به حوزه هنر از جمله فيلم‌هاي سينمايي سعي مي‌كنيم، برخي رويكردهاي مرتبط با اين موضوع را تغيير دهيم و به حد مناسب برسانيم.
    وي اظهار داشت: ما در فعاليت‌هايي همچون تئاتر و سينما كه اين عرصه به عنوان پيام‌آور و عرضه اطلاعات به شمار مي‌رود، به خوبي مي‌توانيم فرهنگ حجاب و عفاف را ترويج دهيم و در اينجا خلاقيت نقش اساسي دارد.
    گفتني است: نخستين جشنواره توليدات رسانه‌اي حجاب و عفاف توسط دفتر امور زنان سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، باشگاه خبرنگاران جوان، مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري و سازمان تبليغات اسلامي برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com