1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 418  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609030212  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۳:۰۹
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

منيژه حكمت:

نبايد بگذاريم كشورهاي كوچك آسيايي از سينماي ايران جلو بزنند

يك‌ تهيه‌كننده سينما گفت: در ده سال گذشته سينماي ما در دنيا مطرح بود اما در چند سال اخير كشورهاي كوچك آسيايي از ما جلو زده‌اند و با سياستگذاري مناسب در عرصه توليد نبايد بگذاريم كه اين مسئله گسترده‌تر شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «منيژه حكمت» تهيه‌كننده و كارگردان سينما گفت: متاسفانه هزينه توليد فيلم‌ در سينماي ايران شديدا افزايش داشته و از كل فيلم‌هاي اكران شده در سال گذشته شايد تنها دو يا سه فيلم به سود رسيده‌اند.
    وي افزود: افزايش هزينه توليد چون بيماري مهلكي است كه سينما را رو به موت مي‌برد و متاسفانه خانواده سينما را هم تهديد به نابودي مي‌كند.
    حكمت با اشاره به تورم در اقتصاد كشور گفت: تورمي كه در اقتصاد كشور وجود دارد، روي چرخه توليد فيلم تاثير مي‌گذارد و هزينه تمام چيزها را بالا مي‌برد، مضاف بر اينكه دستمزد بازيگران به صورت بي‌رويه و بدون هيچ توجيهي افزايش يافته كه اين موضوع فشار بسيار زيادي را روي تهيه‌كننده وارد مي‌كند.
    وي تصريح كرد: ما اهالي سينما يك خانواده منسجم هستيم و بايد سعي كنيم همه چيز را در عرصه توليد متعادل كنيم. همه بايد سعي كنند خود را با اين چرخه منطبق كنند وگرنه از سينما حذف خواهند شد.
    حكمت در ادامه با اشاره به هزينه تبليغات فيلم‌هاي سينمايي گفت: هزينه تبليغات بسيار بالا رفته و تلويزيون هم به فيلم به عنوان كالايي تجاري مي‌نگرد. در حالي كه نگاه فرهنگي به مقوله سينما از سوي تلويزيون باعث كمك به سينما و كم شدن فشار بر روي عوامل فيلم مي‌شود.
    حكمت با اشاره به ظهور كشورهاي جديد در سينماي آسيا گفت: در ده سال گذشته سينماي ما در دنيا مطرح بود اما در چند سال اخير كشورهاي كوچك آسيايي از ما جلو زده‌اند و موقعيت كشور ما را به خود اختصاص داده‌اند. مسلم است كه افزايش هزينه توليد فيلم باعث شده كه كيفيت آثار سينمايي پايين بيايد و سينماي ايران نتواند درخشش سابق خود را داشته باشد.
    حكمت در پايان با اشاره به نقش سياستگذاري مناسب در كم كردن هزينه‌هاي توليد فيلم گفت: ما از مسئولان سينمايي و نهادها و ارگان‌هاي دولتي مي‌خواهيم كه با سياستگذاري‌هاي درست باعث نجات سينماي ايران از وضعي شوند كه به آن گرفتار شده، ما شاهد ورشكست شدن تهيه‌كنندگان هستيم و اميدواريم كه روزي سينماي ما بدون ترس از هزينه توليد، به ساخت آثار سينمايي برتر ادامه دهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com