1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 543  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608300205  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۲:۲۶
    ۱۳۸۶/۰۸/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

کيميايي:

دوست دارم فيلم زندگي تختي را بسازم

مسعود کيميايي از علاقه خود براي ساخت اثري با محوريت زندگي جهان پهلوان غلامرضا تختي خبر داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حدود سه سال پيش و در زمان مديريت پيشين شبکه دو فيلمنامه‌اي با موضوع زندگي جهان پهلوان تختي به قلم عليرضا نادري تصويب شد و در دستور کار قرار گرفت. اين فيلمنامه جزو توليدات الف ويژه صدا و سيماست و قرار است يک فيلم سينمايي و مجموعه‌اي 13 قسمتي از آن توليد شود.
    کيميايي درباره پذيرش پروژه سينمايي ـ تلويزيوني تختي در صورت پيشنهاد شبکه دو گفت: "زندگي تختي و پرداختن به ابعاد شخصيتي و پهلواني او موضوعي ملي است. او بخشي از زندگي و ورزش سنتي مردم ايران است و براي ساخت چنين پروژه‌اي آمادگي کامل دارم."
    وي در ادامه با اشاره به اين نکته که فيلمنامه نوشته شده را بايد مورد مطالعه قرار دهد خاطرنشان ساخت: "ابتدا بايد فيلمنوشت را که توسط نويسنده اثر نوشته شده بخوانم. به هر حال يکي از ويژگي‌هاي زندگي تختي وجوه پنهان زندگي او بوده که بايد به نوعي در اثر ساخته شده لحاظ شود."
    براي ساخت اين پروژه سه کارگردان مطرح و صاحب‌سبک سينما مد نظر بودند که کيميايي يکي از آنهاست. پروژه تختي همچنان در دستور کار مسئولين گروه فيلم و سريال شبکه دو قرار دارد. زندگي جهان پهلوان تختي يکي از دغدغه‌هاي زنده‌ياد علي حاتمي هم بود که به دليل مرگ زودهنگام وي ناتمام ماند.
    در اين اثر مرحوم حاتمي به روايت زندگي تختي از تولد تا مرگ پرداخته بود. بعدها پروژه ناتمام اين کارگردان فقيد به بهروز افخمي واگذار شد که او فيلم را با حال و هوايي ديگر بر مبناي چگونگي مرگ تختي ساخت. در هر حال زندگي جهان پهلوان تختي از موضوع‌هاي جذاب و حساس است که تاکنون توليد آن محقق نشده و اميد است با همت مسئولين شبکه دو سيما به بار بنشيند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com