1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 523  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608290210  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۲:۵۷
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماگران دفاع مقدس بايد دست به کار شوند

انسيه شاه‌حسيني به حاشيه رفتن جشنواره فيلم دفاع مقدس را توهين به فيلمسازان سينماي جنگ مي‌داند و معتقد است بچه‌هاي جنگ بايد جلو اين اتفاق را بگيرند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، شاه‌حسيني درباره برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس در حاشيه جشنواره فيلم فجر به خبرنگار مهر گفت: "جشنواره فيلم دفاع مقدس تنها بهانه‌اي براي ياد آوري حال و هواي هشت سال جنگ است و با برپايي آن مردم و فيلمسازان بار ديگر با آن دوران تجديد خاطره مي‌کنند."
    وي در ادامه ضمن انتقاد از متوليان سينما و جشنواره فيلم دفاع مقدس افزود: "اگر جشنواره فيلم دفاع مقدس با جشنواره فيلم فجر ادغام شود، لطمه‌اي بزرگ به سينماي دفاع مقدس مي‌خورد و توهين به فعالان اين ژانر است. آنها که اين تصميم را مي‌گيرند، به فرهنگ حاکم بر جبهه‌هاي جنگ واقف نيستند."
    اين فيلمساز دفاع مقدس ادامه داد: "به نظر من اگر الان هم در سطوح مديريتي و مسئولان حرکت و اقدامي مثبت صورت مي‌گيرد حتما در آن گروه يکي از بچه‌هاي جبهه و جنگ حاضر است. الان هم بايد خود بچه‌هاي باغيرت جنگ جلو اين تصميم را بگيرند و اجازه ندهند ارزش‌هاي والاي جنگ و دفاع مقدس با چنين تصميمات غيرعاقلانه خدشه‌دار شود."
    کارگردان "شب بخير فرمانده" درباره مشکل بودجه جشنواره فيلم دفاع مقدس گفت: "دوستاني که مشکل بودجه را بهانه کرده‌اند قطعا از وضعيت بچه‌هاي ما در دوران جنگ بي‌اطلاعند. آنها با کمترين امکانات و دست خالي از اين مرز و بوم دفاع کردند. حال براي گراميداشت ياد آنها در قالب جشنواره فيلم دفاع مقدس مسائل مالي بهانه مي‌شود. اين عده بايد جواب شهدا را بدهند."
    شاه‌حسيني در پايان گفت: "بحث برگزار نکردن جشنواره فيلم دفاع مقدس يک کمين ناجوانمردانه است براي نابود کردن يکسري از ارزش‌ها. باور کنيد اگر روزي بشنوم جشنواره فجر در دل جشنواره‌هاي ديگر برگزار مي‌شود تا اين حد ناراحت نمي‌شوم که براي حاشيه رفتن جشنواره دفاع مقدس ناراحت و نگران هستم."
    شاه‌حسيني سال گذشته فيلم سينمايي "شب بخير فرمانده" را بر پرده سينماها داشت و قرار است فيلم "پنالتي" را باز هم در ژانر دفاع مقدس به عنوان پروژه بعدي خود توليد کند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com