1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 556  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608270242  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۰۳:۴۱
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاون سينمايي وزارت ارشاد اعلام شد

سهم سينماي آمريكاي لاتين در جشنواره فيلم فجر امسال بيشتر مي‌شود

معاون‌امور سينمايي و سمعي‌بصري وزارت ارشاد، گفت: در جشنواره بيست و ششم فجر سهم سينماي آمريكاي لاتين بيشتر مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدرضا جعفري‌جلوه» ، اظهار داشت: بعد از بازگشت از سفر آمريكاي لاتين، در زمينه اقدامات اجرايي و عملياتي طرح بحث و پيگيري داشتيم و اقدامات عملي و اجرايي آن آغاز شده است كه ما اميدوار هستيم كه در جشنواره بيست و ششم فجر سهم متناسب تري را از گذشته از سينماي امريكاي لاتين و به خصوص سينماي دو كلمبيا و برزيل را ببينيم و بعضي از بحث‌هاي اجرايي بعدي را ضمن اجرا در جشنواره بيست و ششم و بعد از آن دنبال كنيم.
    وي ادامه داد: براي شكل‌گيري اين قضيه، دوستان ما در فارابي، برنامه‌‌هاي لازم را پيگيري مي‌كنند و اميدوار هستيم كه با شكل‌گيري نيروهاي اجرايي حامي هم در وزارت امور خارجه، هم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و هم در نهاد سينمايي كشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اينگونه نباشد كه مثل بسياري از آمال و آرزوهاي مطرح شده يا به تعبيري بر كاغذ آمده، و بر دل نوشته، ما همچنان در انتظار بمانيم!
    جعفري‌جلوه گفت: اين بار بناست كه جدي‌تر به نتيجه برسيم چراكه بيش از هر مبدائي زمان تنگ، وقت ضيق و فرصت كم است و كشور به تحكيم روابط فرهنگي خود با ديگر كشورها نياز دارد.

چرا آمريكاي لاتين؟
    معاون امور سينمايي و سمعي بصري وزارت ارشاد در مورد علت اقدام معاونت سينمايي براي ايجاد ارتباط با سينماي آمريكاي لاتين به عنوان هدف نخست ارتباط جهاني سينماي ايران، اظهار داشت: بديهي است كه سينماي ما سريع‌تر مي‌تواند در مخاطب نزديك‌تر ما شيوع پيدا كند. به خصوص مخاطبي كه به لحاظ زباني و فرهنگي با ما مشتركات جدي دارد. يا حتي در جهان اسلام. اما به چند دليل آمريكاي لاتين به عنوان سفر نخست و مبدا انتخاب شد.
    در كشور برزيل مؤسسه بزرگي به نام انسينه متولي حمايت از توليد و پخش سينماست كه در سطح داخلي در كشور ما بنياد سينمايي فارابي و مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در اين زمينه تعريف شده‌اند و فعال هستند. قرار بر اين شد كه يك كارگروه متشكل از اين مؤسسات و بعضي‌ديگر از حوزه‌هايي كه ضرورت دارد، شكل بگيرد و به لحاظ اجرايي، به سرعت بتواند مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده را به مرحله عمل بكشاند.
    جعفري‌جلوه ادامه داد: همين طور با مطالعه‌اي كه نسبت به قابليت جريان پخش و به تعبيري پخش‌كنندگان در كشور برزيل صورت گرفت از اقدام مشترك فيمابين آنها و بخش خصوصي در ايران با هدايت دولت هم حمايت شد كه در اين تفاهمنامه، تقاضاي بخش خصوصي اين بود كه حتما اين امور با ياري دولت دنبال شود چون آنها هم مي‌دانستند در مواجهه با چه رقيباني در عرصه سينماي جهان روبه رو هستند و براي به دست آوردن فرصت بيشتر، مي بايست به صورت كارآمدتري با اين رقيبان به رقابت بپردازند يا به تعبيري سهم‌گيري كنن.

قبل از اين كه فرصت از دست برود، بايد روابط فرهنگي جهاني را تحكيم كرد
    جعفري جلوه گفت: قبل از اين كه فرصت از دست برود، بايد روابط فرهنگي را با آنها تحكيم كرد والا ممكن است به گمان تحكيم روابط اقتصادي و سياسي، ما مدت زماني را سپري كنيم، اما عدم ارتباط فرهنگي و فقدان پل‌هاي واقعي مردمي و پيوند عاطفي، فضا را از چنين روابط استراتژيك و مهمي از ما سلب كند و دچار آسيب كند، لذا وقتي در نقطه آغاز هستيم در روابط اقتصادي بهتر اين است كه فرصت را براي تحكيم روابط فرهنگي از دست ندهيم. اين به معناي نوعي همراهي جدي با سياست‌هاي اتخاذ شده در دولت نهم درعرصه، سياسي و اقتصادي بود و اعلام اين كه سينما در اين زمينه‌ها طرح‌ها و نقشه‌هاي خود را درمي‌يابد و آمادگي ايفاي نقش دارد.
    وي ادامه داد: البته در ديگر حوزه‌ها هم طبيعتا كشورهايي كانوني‌تر و محوري‌تر هستند. در آفريقا و حوزه عربي-آفريقايي يا به تعبيري در جهان اسلام با محوريت جغرافيايي و فرهنگ جغرافيايي آفريقا، كشورهاي مهم و محوري مطرح وجود دارند كه اميدواريم بتوانيم برنامه‌هاي آتي را با سفر به آن كشورها در سطوح مختلف انجام بدهيم. در آسيا و به تعبيري آسياي ميانه هم به حوزه كشورهاي تاجيكستان، ازبكستان و قزاقستان بايد انديشيد و هم به كشور بزرگ چين كه مشتركات فرهنگي جدي دارد. تعلق به شرق بزرگ و حوزه تمدني شرق چين در شرق دور و ايران در شرق ميانه و علائق رو به تزايد سياسي و اقتصادي فيمابين دو كشوربراي ما اهميت دارد.
    جعفري جلوه گفت: در اين حوزه‌ها برنامه‌ريزي‌هايي در حال انجام است تا انشالله بتوانيم در سطح شناخت بهتر مخاطبين‌مان و برداشتن گام‌هاي اوليه براي تحكيم روابط جدي‌تر خارجي در سينماي ايران با اين حوزه‌ها به نتايج مطلوب در يكي دو سال آينده برسيم كه البته اين مقدمه كار است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com