1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 566  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608230223  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۳۶:۱۵
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري جلوه در امضاي تفاهم نامه با سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران

پاسخگوئي به مطالبات از بخش فرهنگ با اداي سهم و نقش ديگر بخش ها قابل انجام است

مهندس جعفري جلوه : مطالبات از بخش فرهنگ از سوي ديگر بخش ها همواره وجود دارد، بي آنکه جايگاه فرابخشي فرهنگ به رسميت شناخته شود و بها و هزينه آن پرداخت گردد ، در واقع اين خدمات متقابل بين فرهنگ و ساير بخشها رخ نمي دهد مگر اينکه نه فقط بخش فرهنگ که آنها نيز در برنامه ريزي و تخصيص منابع و بودجه اداي سهم و نقش نمايند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مهندس جعفري جلوه که در نشست امضاي تفاهم نامه معاونت امور سينمائي و سمعي و بصري با سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي در محل اين وزارتخانه صحبت مي کرد با بيان اين مطلب افزود :بخش هايي چون صنعت، کشاورزي و خدمات همواره انتظار دارند در بخش هاي مورد نظرشان فرهنگ سازي شودو اين امر زماني قابل انجام است که دستگاه هاي ذيربط سهم خود در خصوص برنامه ها و بودجه در بخش فرهنگ را به ميدان بياورند تا حق مطلب ادا شود و مطالبات بين بخش ها به تفاهم بين بخشي تبديل شود.
    معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري در توصيف سينما به عنوان يکي هنر برتر متعالي و پيچيده خاطر نشان کرد: با توجه به اهميت مقوله سينما و مسئوليت هايي که بر عهده ما است و اهداف عاليه اي که از فعاليت هاي فرهنگي و هنري درنظام اجتماعي و سياسي کشور مد نظر است مسلما سينما با توانايي هاي خاصي که از آن بهره مي برد مي تواند قدرتمند تر و موثرتر از پيش تاثير گذار باشد.
    وي افزود: البته اگر حق مطلب و مقدمات کار آنگونه که بايسته و شايسته است فراهم شود اين امر به سرعت و به طور محسوس تري تحقق خواهد يافت.
    معاون امور سينمايي و سمعي وبصري در ادامه سخنانش در خصوص مظلوميت و مهجوريت بخش فرهنگ گفت: بخش فرهنگ ، زير ساخت همه بخش ها است و خط مقدم همه حوزه ها و عرصه ها به شمار مي رود و از جمله عرصه هاي حياتي در کشور و جامعه است و از فرهنگ براي فرهنگ سازي در همه حوزه ها انتظار مي رود.
    وي افزود: عزم عمومي و افکار عمومي و انگيزه هاي جمعي براي هر حرکت بزرگ و گسترده اي با توسل به بخش فرهنگ قابل انجام و اجراست اما در حوزه برنامه ريزي و تقسيم لوازم کار و ابزار ، متاسفانه بر اساس يک ذهنيت ترجمه اي و القايي و جاي گرفته در ذهن برخي برنامه ريزان ، حوزه فرهنگ در کنار ديگر بخش ها به موازات آنها و به شکل حاشيه اي تعريف مي شود و
همواره سهم هاي بزرگ در منابع و برنامه ريزي به بخش هايي اجتماعي و اقتصادي چون مسکن،خدمات، صنعت وکشاورزي اختصاص مي يابد.
    مهندس جعفري جلوه تصريح کرد: فرهنگ به عنوان مادر همه بخش هاست اما نه برخوردار که ستم کشيده و رنجورهمه .ديگر بخش ها از بخش فرهنگ منتفع مي شوند ، از آن ياري مي طلبند ، بر سفره فرهنگ نشسته اند اما اداي سهم و نقش نمي کنند.
    وي تاکيد کرد: هنر و سينما با منابع محدود خود براي ديگر بخش ها اداي سهم مي کند، تقلا و تلاش به خرج مي دهد اما متأسفانه خدمات متقابل از سوي ديگر بخش ها رخ نمي دهد و تا زماني که اداي سهم نشود مسلماً به لحاظ ضعف در فرهنگ سازي مشکلات در بخش هاي علمي، صنعتي ، کشاورزي و خدمات ادامه خواهد يافت.
    معاون امور سينمايي در ادامه سخنانش گفت: انگيزه به سمت جنبش نرم افزاري و توليد علم و دانش ملي را بخش فرهنگ بال و پر مي دهد. رفتارها و هنجارهاي فردي و اجتماعي را فرهنگ و هنر تغيير مي دهد،تصحيح مي کند و مي سازد حتي بارتمام کاستي هاي رفتاري و نا هنجاري هاي اجتماعي پاسخگو باشد، ناشي از عملکردهاي بخش هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي بر دوش فرهنگ و هنر است در حاليکه اين بخشي مهم در اين کارزار بزرگ مهجور و تنهاست و از سهم لازم برخوردار نيست.
    مهندس جعفري جلوه با اشاره به موازي کاري ها و نا هماهنگي هايي که در زير مجموعه هاي بخش فرهنگ وجود دارد آنرا يکي ديگر از مصاديق مظلوميت و آسيب در اين عرصه برشمرد و گفت: اين فعاليت هاي خودسرانه و موازي گاه همديگر را خنثي مي کنند.در حاليکه منطق کار هم افزائي و اجراي يک طرح جامع و بر محور يک مديريت واحد است.
    وي افزود: در دو سال اخير در معاونت امور سينمايي و سمعي وبصري با اين اعتقاد برنامه ريزي کرده ايم که براي غلبه بر اين آسيب ها بايد فرصت سازي کنيم و با ايفاي نقش هايمان در قالب تفاهم نامه هاي بين بخشي تعريف ،تقسيم و اجراي دقيق مسئوليت هايمان بپردازيم.
    معاون امور سينمايي قالب کلي تفاهم نامه با ارتش جمهوري اسلامي ايران را توجه به دو بعد نرم افزاري و سخت افزاري خوانده و گفت: در بحث نرم افزاري توجه به توليد محتوا چه براي مخاطب عمومي و چه براي مخاطب خاص که از آنها به عنوان پرسنل ارتش ياد مي شود مد نظر بوده است وي ارتش را پاسدار روحيه مقاومت و پايداري و فرهنگ حماسي خوانده گفت: حفظ حدود و ثغور کشور و حفظ فضاي امن در جامعه بر عهده اين ارگان اصيل و ماندگار کشور است و لازم است چنين نقشي با محتوايي جذاب و درست به مردم و مخاطبان منتقل شود و براي تحکيم اين جايگاه و نمايش نقش ارتش در دفاع مقدس ودر دوران صلح و بازسازي و توسعه همه جانبه کشور ، سينما مي تواند بسيار کارآمد عمل کند.
    مهندس جعفري جلوه با اشاره به ضرورت بازسازي و نوسازي فضاهاي نمايش و سالن هاي سينما در ارتش و اختصاص بن - کارت حمايتي سينما براي پرسنل ارتش که از جمله تمهيدات و راهکارهاي طرح شده در تفاهم نامه است گفت: اگر سينما رفتن احياء شود، اقتصاد سينما جان مي گيرد و رونق اقتصادي سينما پشتوانه ارتقا و حيات فرهنگي سينما خواهد شد و در اين صورت توليد کيفي و فاخرتردر سينما بلاموجه نخواهد بود و تهيه کنندگان و کارگزاران انگيزه کافي براي معافيت بهتر خواهند داشت وي با توجه به فراگيري و گستردگي خانواده ارتش ،افزود: انشاءالله توفيقات کاملي با توجه به انتظاراتمان در سالن هاي سينما به عنوان فضاهاي نمايش قابل کنترل نام برد و گفت: در حالي که رسانه هاي رقيب غير قابل کنترل و مهار نشدني اند، کشورهاي تازه رسته از فشار سياسي و حوزه نفوذ آمريکا نيز براي ادامه حيات و رستن از آسيبي که سينماي آنها از آن رنجور و دچار مشکل است به رونق سالنهاي نمايش چشم اميد دوخته اند ما نيز با توجه به خطرنفوذ ماهواره هايي که عموماً آلت دست صهيونيست ها هستند بايد به فضاهاي خالص و قابل مديريت فرهنگي مان توجه کنيم چنين فضاهايي بايد براي نظام و حکومت به عنوان يک فرصت تلقي شود در آنجا مي توانيم به نمايش فيلم هايي بپردازيم که قابل اعتنا و احترام است که البته در توليد اين فيلم ها به محتواي مورد نظر نيز دقت کافي به خرج دهيم.
    رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز شکل گيري تفاهم نامه ميان معاونت فرهنگي اين سازمان و معاونت امور سينمايي و سمعي وبصري را يک حرکت طبيعي دانسته و افزود: اگر نسبت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي را با نهادها و ارگانهاي ديگري که کار فرهنگي مي کنند در نظام فرهنگي کشور بيان کنيم بايد به ارتباط ميان خورشيد و ديگر ستارگاني که بايد نور خود را از آن بگيرند اشاره کنيم.
    حجت الاسلام دکتر علوي تصريح کرد: کار وزارت فرهنگ اتصال جزاير مختلف و از هم جدا ، گره زدن آنها و دادن جهت واحد به اين بخش ها است تا استفاده بهينه اي از ظرفيت ها و فضاهاي فرهنگي موجود، بشود.
    وي با اظهار اميدواري در خصوص افزايش کيفي و کمي توليد فيلم در دولت اصولگراي فعلي گفت: با مرتفع کردن مشکلات در اين راه مي توان عناصر سازنده را در عرصه توليد فعال تر کرد و آنرا با همکاري با ارگانهايي چون خانواده بزرگ ارتش وسعت بخشيد.
معاون فرهنگي ارتش با اظهار علاقه مندي به ساخت فليم در عرصه دفاع مقدس و ديگر عرصه هاي مرتبط با نيروهاي مسلح گفت: ما با در اختيار داشتن حدود 140 سالن نمايش در مراکز مربوط  ارتش در سراسر کشور براي همکاري در زمينه هاي مختلف سخت افزاري و نرم افزاري پخش و اکران اعلام آمادگي مي کنيم و تنها مسأله اي که برايمان حل نشده است مسأله نمايش اختصاصي فيلم براي پرسنل ارتش است.
    وي افزود: چون آثاري که در اين سالنها به نمايش در مي آيد به روز نيستند و به لحاظ آنکه مخاطبان از طريق شبکه نمايش خانگي به چنين آثاري دسترسي دارند در سالنها چندان مورد اقبال قرار نمي گيرند تنها با در اختيار داشتن فيلم هاي اکران روز مي توانيم به مسأله اکران در سالنهايمان اميدوار باشيم.
    حجت الاسلام والمسلمين دکتر علوي خاطر نشان کرد: مسأله عرضه فيلم براي سربازاني که بخش اعظمي از وقتشان را در پادگانها اسلحه به دوش در حال پاسداري و خدمت هستنديک ضرورت است و آنان از طريق سينما مي توانند به فراغت خاطر و به بخشي از تفريحات مورد نيازشان برسند.
    وي با اشاره به ساخت فيلم در حوزه فعاليت هاي نظامي و پليسي در همه جاي دنيا گفت: اين ژانر به خاظر مخاطب پسند بودن بخش اعظمي از توليد سينما را به خود اختصاص مي دهد و چنين آثاري علاوه بر افزايش احساس امنيت ملي در جوامع و نزد شهروندان به عوامل بازدارنده از وقوع جرم و جنايت نيز تبديل مي شوند.وي در پايان سخنانش يادآور شد: اگر ملتي احساس امنيت و غرور کرد آن موقع فکر و ذهن اش شروع به فعال شدن مي کند و از همه مهمتر وقتي ارتش آماده باشد دشمن نيز به فکر حمله و تجاوز نمي افتد.
    در اين نشست تفاهم نامه اي در عرصه هاي توليد مشترک ، بازسازي سالنهاي متناسب سينما در ارتش، حمايت از اقتصاد سينما از طريق ايجاد بن - کارت سينما براي خانواده هاي ارتشيان و تعريف اختصاصي ارتش براي فيلمهاي سينمائي و ديگر امور مربوطه به اختصاص معاون امور سينمائي و فرهنگي سازمان عقيدتي –سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران رسيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com