1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 504  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608220211  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۰:۱۱
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدرضا جعفري جلوه:

جشنواره‌ها فرصتي براي خود و ديگرشناسي است

معاون امور سينمايي ارشاد در پيامي به جشنواره فيلم كوتاه گفت: جشنواره‌هاي فيلم فرصتي يگانه براي ديگرشناسي و مهمتر از آن خويشتن يابي و خودشناسي است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، محمدرضا جعفري جلوه در پيام خود به جشنواره فيلم كوتاه تهران گفت: توجه ويژه معاونت امور سينمايي به سينماي كوتاه در جهت وسعت بخشيدن به قلمرو فعاليت‌ها و تعميق رويكردهاي اصيل حضور پرشور سينماگران در حيطه توليد و عنايت به ضرورت فعاليتي پيگير و ثمربخش همگي سبب گرديده است تا اين گستره آكنده از تحرك و پويايي باشد.
    وي در پيام خود افزوده است: شراف بر شرايط خويشتن و آگاهي از توانايي‌ها و دشواري هاي موجود ضرورتي انكارناپذير براي حركت در مسير تعالي و توسعه است. پي بردن به داشته ها و دستاوردهاي خود در كنار امكان ارزيابي فعاليت هاي ديگر ملل از منظر وقاب سينما نيل به آفاق و چشم اندازهايي تازه را نويد مي دهد.
    جعفري جلوه خاطرنشان كرد: نگاه ايراني نگاهي متعادل و متوان به داشته هاست. اساس نگرش ايراني عظمت بخشيدن است به آن چه كه هست و نه بزرگنمايي آنچه كه هست. آفتي كه امروزه برخي از عرصه هاي فرهنگي هنري به آن گرفتار است: سياه نمايي، بد ديدن و يا نديدن خوبي‌هاست كه نسبتي با نگاه ايراني ندارد. سينماي ملي، سينماي خوب نگريستن است هم خوبيها را ديدن و هم افزايي داشته هاست و هم ديدن خوب و هم ژرف و دقيق آنچه كه نيست و مي بايست باشد يعني جستجوي عدالت پاكي و رستگاري و آنچه كه با عدالت مطابق نيست. اين نگاهي است كه همه ما را در مسير قوام بخشيدن به سينماي ملي همسو و همقدم مي‌سازد.
    وي افزود: سينماي ملي زيبنده و برازنده ايران اسلامي است سينمايي بازتاب دهنده فرهنگ و هويت ايراني اسلامي و عرضه كننده واقعيات اين جامعه و نقد دلسوزانه اين واقعيات. كوششي هنرمندانه در جهت گذار از اين واقعيتها به سمت حقيقت مطلوب و موعودي كه در بطن هر واقعيتي نهفته است و از آنجا كه راه خدا از درون خلق مي گذرد از درون واقعيات است كه بايد به جانب آن حقايق رفت. اين يعني واقع نگري، هويت طلبي و اميدآفريني و اين يعني مهرورزي و ديگرخواهي، يعني پهلواني و امروز احياي اين فرهنگ دوباره پهلوان ايراني در عرصه پرنكته و پرمسئله جهاني يگانه برنامه هفتگي ما و انقلاب سترگ اسلامي است و سينما در اين مأموريت در خط مقدم مواجهه است با مخاطبانمان در گوشه گوشه جهان.
    وي در خاتمه پيام خود آورد است: شكوفايي سينماي كوتاه سرآغاز حركت هاي سازنده تر و ثمربخش‌تر در آينده خواهد بود. آن هم در سالي كه اتحاد ملي، رمز سرافرازي و بالندگي افزونتر است و انسجام اسلامي موجب همگرايي حركت‌ها و ظرفيت‌هاي فراوان موجود در جهان اسلام است براي نيل به افق تعالي در گستره جهاني.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com