1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 559  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608210212  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۶:۵۱
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«سامان سالور»:

«چند كيلو خرما...» چشم‌انداز پرتغالي‌ها را درباره ايران تغيير داد

كارگردان «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» گفت: اين فيلم نماينده شايسته‌اي براي سينماي ايران بود و چشم‌انداز پرتغالي‌ها را درباره كشور ايران و سينماي ايران تغيير داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سامان سالور كه صبح امروز از كشور پرتغال و شركت در جشنواره فانچال به تهران بازگشته است، اظهار داشت: متاسفانه به دليل مشغله‌‌ كاري كه داشتم، نتوانستم در جشنواره بمبئي حضور داشته باشم اما وقتي در پرتغال بودم، رئيس جشنواره فانچال خبر موفقيت فيلم و دريافت جايزه بزرگ جشنواره بمبئي را به من داد.
    وي گفت: اين جايزه يكي از معتبرترين جوايز سينمايي بود كه حتي در پرتغال هم عكس‌العمل‌هايي را در بين داوران برانگيخت.شايد يكي از دلايلي كه در جشنواره فانچال، جايزه را به فيلم ديگري دادند، اين بود كه فيلم جايزه معتبري گرفته بود و مي‌خواستند فرصت را به فيلم ديگري بدهند.
    سالور درباره حضورش در جشنواره فانچال گفت: اين جشنواره در جزيره‌اي واقع در جنوب غربي پرتغال و در دل اقيانوس اطلس برگزار شد و در آن، تنها 8 فيلم از كل دنيا و از كشورهاي ايران،يونان، تركيه، فرانسه، سوئيس،برزيل، شيلي، آلمان به بخش مسابقه راه يافتند.
    وي ادامه داد: اين جشنواره سومين دوره خود را پشت سر مي‌گذاشت و در جزاير مادريا (يكي از گران‌ترين جزاير پرتغال) برگزار مي‌شود و برگزاركنندگان اين جشنواره سعي كرده‌اند تا با اين جشنواره شهرتي به‌دست بياورد.
    كارگردان فيلم «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» همچنين افزود: در اختتاميه جشنواره، فيلمي از كشور تركيه با عنوان بوليس ساخته عبدالله گزل جايزه بهترين فيلم مسابقه را به دست آورد.
    وي گفت: فيلم «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» دوبار در جشنواره به نمايش در آمد و كليه داوران، منتقدان و مردمي كه فيلم را ديدند از آن لذت بردند. نكته جالب اين بود كه برخي مخاطبان باور نمي‌كردند كه در ايران برف هم مي‌آيد و فكر مي‌كردند ايران سرزمين كويري است اما فيلم، چشم‌انداز جديدي از ايران به اين دسته مخاطبان داد.
    سالور گفت: خوشحالم كه «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» به عنوان نماينده ايران هم توانست سينماي ايران را معرفي كند و هم بتواند معرف ايران به عنوان كشوري چهار فصل باشد، ضمن اينكه به لحاظ داستان و تم فيلم نيز مخاطب از كار خوششان آمد.
    اين كارگردان در انتها افزود: فيلم «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» در بخش مسابقه هر جشنواره‌اي كه شركت كرده، برنده بوده اما هميشه نمي‌شود، برنده شد. در هر حال خوشحالم كه فيلم در فستيوال‌هاي متعددي حضور موفق داشته است.در واقع جايزه به اندازه بخش ارتباطاتي جشنواره اهميت ندارد، چرا كه سينماي ايران با فيلم آبرومند به لحاظ تكنيك و محتوا به چشنواره‌هاي متعددي مي‌رود و اين حس مثبتي را برمي‌انگيزاند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com