1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 457  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608120205  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۲:۵۴
    ۱۳۸۶/۰۸/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

سه كميته جديد توليد، فستيوال‌ها و پخش در سيفژ تشكيل مي‌شود

«محسن چيني‌فروشان» گفت: قرار است سه كميته جديد توليد، فستيوال‌ها، پخش و رسانه‌ها در سيفژ تشكيل شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، معاون جديد «سيفژ»، در مورد برنامه‌هاي خود اظهار داشت: بنا به پيشنهاد من، قرار است سه كميته جديد توليد، فستيوال‌ها و پخش و رسانه‌ها در سيفژ تشكيل شود.
    وي افزود: مسئول كميته پخش و رسانه‌، رئيس مركز فيلم صربستان شده و امور كميته فستيوال‌ها را مدير جشنواره لوكاز آلمان بر عهده گرفته است. همچنين بخش كميته توليد هم به ايران واگذار شده است.
    «چيني‌فروشان» گفت: اين كميته‌ها وظيفه حمايت دارند و در كميته توليد، بايد با اتخاذ روش‌هاي عملي توليد فيلم مناسب كودك و نوجوان، با توجه به مشكلاتي كه توليد اينگونه فيلم‌ها در دنيا دارد، از اين سينما حمايت كرد.
    وي گفت: از همه مهم‌تر پيشنهاد ما اين بود كه مركز سيفژ از كانادا تغيير يابد چون حدود 10 سال است كه مركز سيفژ در كشور كانادا واقع شده است ولي چون خيلي فعال نبود و كمك‌هايي را كه بايد دولت كانادا به سيفژ مي‌كرد، انجام نمي‌داد، بهتر بود كه محل تغيير كند. بعداز مذاكرات مفصل، قرار شد كه محل تغيير كند و بنا بر تصويب هيئت مديره، كشور آفريقاي جنوبي كه متقاضي اين امر بود، ‌به عنوان مركز سيفژ برگزيده شد و از امسال، اداره مركزي سيفژ از كانادا به ژوهانسبورگ آفريقا منتقل مي‌‌شود كه دبير كل آن نيز خانم مسلماني به نام فردوس بوبويي شده كه ايشان در مجمع قبلي سيفژ كه در تهران برپا شد، حضور داشت. در اين نشست مقرر شد جلسه آينده هيئت مديره سازمان بين‌المللي فيلم براي كودكان و نوجوانان (سيفژ) در روزهاي 21 تا 23 دي سال جاري در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي برگزار شود.
    «چيني فروشان» در ادامه، در مورد حضورش در اجلاس سيفژ و انتخاب شدنش به عنوان معاونت جديد سيفژ، گفت:امسال مجمع عمومي سيفژ در آمستردام هلند به مدت 4 روز برگزار شد كه بنده هم در آن شركت كردم. در مورد انتخاب شدنم، از قبل با من صحبت‌هايي شده بود و اعضاي سيفژ متقاضي بودند كه من به عنوان عضو هيئت مديره پيشنهاد شوم كه به هر حال اين قضيه مطرح شد و پس از راي‌گيري، من به عنوان عضو هيئت مديره انتخاب شدم و اين اتفاق با آراي ‌نسبتا بالايي هم رخ داد.
    وي افزود: اين مؤسسه 156 عضو از حدود 60 كشور دنيا دارد و در مجمع عمومي، اين بار هيأت مديره با انجام انتخابات، تشكيل شد. يكي از مسئوليت‌هاي هيئت مديره انتخاب معاون رئيس است كه اين سمت به من پيشنهاد شد و من علاوه بر عضويت در هيئت مديره با راي هيأت مديره به عنوان معاون رئيس سيفژ انتخاب شدم.
    وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو اظهار داشت: يكي از فعاليت‌هاي اين مؤسسه اطلاع‌رساني، تعامل افكار و معرفي برخي حمايت‌هاي معنوي است به اضافه اينكه، سيفژ خبرنامه و سايت اختصاصي دارد، در فستيوال‌هاي مختلف هيئت داوري دارد و فيلم‌هاي منتخب خود را برمي‌گزيند كه آخرين جايزه‌اي كه فيلم‌هاي ايراني از سيفژ دريافت كرده، از جشنواره براتيسلاوا بوده كه به فيلم دهقان‌ فداكار (سيروس حسن‌پور) تعلق يافته است.
    چيني‌فروشان گفت: «سيفژ» در مجموع موسسه حمايت‌كننده خوبي است كه قرار است نقش فعال‌تري هم داشته باشد.
    وي گفت: يكي از نتايج حضور ايران در سيفژ، مي‌تواند جذب و اعمال حمايت مالي از سينماي ايران باشد و نقش اين مجموعه در توليد سينماي كودك كشورمان نيز بيشتر از گذشته شود.
    چيني‌فروشان گفت: در شرايط خاص سياسي كه امروز در آن واقع شده‌ايم و با وجود فشارهاي سياسي مختلفي كه از همه سو بر جمهوري اسلامي ايران وجود دارد، يك نماينده از ايران توانست راي بالايي را در اين مجمع عمومي به دست بياورد، آن هم در شرايطي كه نمايندگاني از كشورهاي آمريكا و انگليس هم در جلسه حضور داشتند. خب اين مي‌تواند يك پيام فرهنگي خوبي باشد و نكته مهمش اين است كه دنيا چهره واقعي جمهوري اسلامي را كه يك چهره فرهنگي است، ببيند.
    وي گفت: «سيفژ» يك مؤسسه بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان است كه 52 سال سابقه دارد و تحت حمايت بخش فرهنگي يونسكو است. هدف اصلي‌ «سيفژ» حمايت از سينماي كودك است و محلي براي آشنا شدن هنرمندان، كارگردانان و رؤساي جشنواره‌هاي كودك و نوجوان با يكديگر و تعامل و تبادل نظر و برنامه‌ريزي براي سينماي كودك به شمار مي‌رود.
    «چيني‌فروشان» گفت: «سيفژ» از مؤسسات خوشنام سينماي كودك در دنيا و تنها مؤسسه‌اي است كه در اين زمينه فعاليت مي‌كند.كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هم از پانزده سال پيش، بنا به مصوبه مجلس شوراي اسلامي عضو رسمي اين موسسه است وبايد حق عضويت‌اش را پرداخت كند. اين مؤسسه هر دو سال يك بار مجمع عمومي برگزار مي‌كند و انتخابات هيئت مديره آن انجام مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com