1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 606  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607290200  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۹:۴۰
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماگران ايراني در ساحل طلايي پاسفيک

مهرداد صديقيان در نمايي از فيلم « اتوبوس شب » ساخته کيومرث پوراحمد

به زودي 9 نماينده سينماي ايران براي شركت در مراسم اختتاميه اولين دوره جايزه بزرگ آسيا ـ پاسفيك عازم بريس باند استراليا خواهند شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، اين گروه كه شامل كيومرث پوراحمد، مهدي همايونفر، حبيب احمدزاده، مهرداد صديقيان، رخشان بني اعتماد، باران كوثري، حسن آقا كريمي، وحيد موسائيان و هومن بهمنش خواهد بود، 21 آبان ماه از تهران رهسپار استراليا مي شوند تا در مراسم 22 آبان اين جشن شركت نمايند.
    به گفته محمد اطبايي عضو هيأت انتخاب آسيا ـ پاسفيك، از ميان 106 فيلم ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره، 34 فيلم برگزيده شده اند كه در اين ميان 5 فيلم از ايران نامزد بيشترين جوايز آن بوده اند.
    فيلم هاي«اتوبوس شب» از محصولات سيما فيلم و به كارگرداني كيومرث پوراحمد و تهيه كنندگي مهدي همايونفر در اين رويداد نامزد بهترين فيلم سينمايي، بهترين فيلمنامه (پوراحمد و حبيب احمدزاده) و بهترين بازيگر نقش اول مرد (مهرداد صديقيان)، «خون بازي» به كارگرداني رخشان بني اعتماد و محسن عبدالوهاب نامزد بهترين كارگرداني و بهترين بازيگر زن به خاطر بازي درخشان باران كوثري، «آن سه» به كارگرداني نقي نعمتي و تهيه كنندگي محمدرضا شرف الدين، نامزد بهترين فيلمبرداري شده اند.
    البته اين در حالي است كه اثر تحسين شده وحيد موسائيان با نام «سرزمين گمشده» به عنوان بهترين مستند بلند و فيلم سينمايي «قفل ساز» به كارگرداني غلامرضا رمضاني و تهيه كنندگي حسن آقاكريمي كه محصول بنياد سينمايي فارابي است نيز به عنوان بهترين فيلم كودك از ايران نامزد دريافت جايزه شده اند.
    گفتني است كه جلسه داوري نهايي آن رويداد با حضور داوران روز 16 آبان در شهر محل برگزاري اختتاميه برگزار خواهد شد كه يك نماينده از ايران هم در آن حضور دارد اما هنوز نام اين داور ايراني فاش نشده است. به گفته اطبايي مرحله بازبيني فيلم ها با تدابير برگزار كننده جايزه به گونه اي در نظر گرفته شده است كه داوران در كشورهاي خود با دريافت دي وي دي فيلم هاي برگزيده بتوانند آثار را ببينند و در نهايت روز 16 آبان براي بحث و گفت وگو و نيل به نتيجه نهايي، تشكيل جلسه بدهند.
    از اين رو مراسم اعطاي جايزه بزرگ آسيا ـ پاسفيك با همكاري شبكه تلويزيوني CNN، سازمان يونسكو، فدراسيون تهيه كنندگان فيلم، در شهر ساحل طلايي (COLD COST) اطراف بريس باند استراليا از 11 تا 13 نوامبر با حضور بهترين هاي آسيا برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com