1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 506  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607220204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۱:۳۹
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آستانه‌ برگزاري سومين جشنواره فيلم «رويش»

محمدرضا شرف‌الدين، رئيس انجمن سينماي دفاع مقدس: دين بايد در بستر همه‌‌ آثار سينمايي كشور مشهود باشد

سينماي ديني را نبايد از ساير ژانرهاي سينمايي جدا كنيم. در جامعه دين‌مدار ما، مفاهيم و آموزه‌هاي ديني بايد در بستر همه‌ آثار سينمايي كشور مشهود باشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط‌عمومي و امور رسانه‌هاي «رويش»، محمدرضا شرف‌الدين رئيس انجمن سينماي دفاع مقدس در ارتباط با روند تاريخي شكل‌گيري مفهوم سينماي ديني در ايران اظهار داشت: با پيروزي شكوهمند انقلاب‌اسلامي در بهمن 57 – به عنوان انقلاب ديني قرن بيستم – به تبع شكل‌گيري شرايط تازه در همه عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي كشور، فيلم‌سازان نيز حوزه‌هاي مفهومي جديدي را در سينما مورد توجه قرار دادند كه برهمين اساس مفهوم سينماي ديني به آرامي در بستر سينماي ايران پس از انقلاب متولد و شكل گرفت.
    رئيس انجمن سينماي دفاع مقدس در ادامه تصريح كرد: اوج اين تحول و نگاه‌هاي ديني فيلم‌سازان را مي‌توانيم در سينماي دفاع‌ مقدس ببينيم. فيلم‌هاي دفاع مقدس توانستند مفاهيم و آموزه‌هاي ديني چون شهادت، جهاد، ايثار و ... را به مخاطبان انتقال بدهند. در سال‌هاي اخير نيز سينماگران در آثار خود وجوه ديگر مفاهيم ديني در حوزه‌هاي فردي و اجتماعي انسان را مورد بررسي و كنكاش قرار دادند و فيلم‌هاي قابل اعتنايي نيز در اين عرصه توليد شد كه مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار گرفت.
    اين تهيه‌كننده سينما متذكر شد: البته به عقيده‌ي من نبايد سينماي ديني را كاملا منفك و جدا از ساير ژانرهاي سينمايي بدانيم. به عبارت ديگر دين بايد در بستر همه‌‌ي آثار سينمايي كشور مشهود باشد، چرا كه مفاهيم و آموزه‌هاي ديني در تمام ابعاد و وجوه زندگي ما حضوري قابل توجه دارد.
    اين مدير فرهنگي همچنين در مورد كاركرد و اهميت برگزاري جشنواره‌‌اي با موضوع سينماي ديني در كشور بيان داشت: برگزاري جشنواره‌اي ويژه‌ سينماي ديني، قطعا تأثير زيادي در تبليغ و ترويج هنر ديني خواهد داشت و مي‌تواند در دراز مدت به رشد و گسترش آثار سينمايي در اين حوزه كمك كند. حسن ديگر برگزاري جشنواره سراسري فيلم ديني، كشف استعدادهاي جوان در زمينه توليد آثار ديني از اقصي نقاط كشور و معرفي آثار جديد در عرصه‌ي سينماي ديني است. همچنين متوليان امر مي‌توانند با ترسيم خط سير مناسب و حمايت همه جانبه‌ي مادي و معنوي جهت اكران و نمايش آثار برگزيده، ذهن پوياي مخاطبان را به سمت مسايل ديني و توجه به معنويت سوق دهند. متأسفانه گاهي در برخي از آثار سينمايي مي‌بينيم كه دين مثل ساير مسايل دم‌‌دستي زندگي، در حاشيه قرار مي‌گيرد و تنها مختص به لحظه‌هاي خاص است. در حاليكه دين در زندگي همه‌ي مردم جاري است و ما به عنوان يك فيلم‌ساز بايد اين عرصه را به پويايي برسانيم.
    شرف‌الدين در پايان با تاكيد بر لزوم نگاه كيفي و نه كمي به يك جشنواره‌ي سينمايي با موضوع دين، خاطر نشان كرد: متوليان و مديران فرهنگي كشور در مقوله‌ي سينماي ديني، نبايد به دنبال كميت و عدد و ارقام باشند. بلكه بايد بيشتر به كيفيت آثار سينمايي توليد شده در اين عرصه توجه كنند و به اصل و ماهيت بروز و ظهور دين در سينما بپردازند.
     شايان ‌ذكر ‌است بزرگترين جشنواره‌ سينماي ديني با نام «رويش» به همت حوزه هنري و با مشاركت شبكه اول سيما از تاريخ 7 الي 11 آبان‌ماه در مشهد مقدس و به‌طور همزمان در ده (10) استان كشور برگزار مي‌شود.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com