1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 480  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607070214  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۵:۰۰
    ۱۳۸۶/۰۷/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

با دعوت رسمي مسئولان سينمايي كلمبيا و برزيل

«جعفري جلوه» به آمريكاي لاتين مي‌رود

محمدرضا جعفري‌جلوه و گروهي از مديران سينمايي و سينماگران ايراني، به دعوت رسمي مسئولان فرهنگي و سينمايي كلمبيا و برزيل به آمريكاي لاتين مي‌رود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سينماي ايران، بهمن حبشي،مديركل دفتر جشنواره‌ها و مجامع بين‌الملل معاونت سينمايي، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در ادامه روند نگاه به شرق و جنوب در سياست‌هاي بين‌المللي سينماي ايران، معاونت سينمايي وزارت ارشاد،‌به دعوت رسمي مسئولان فرهنگي و سينمايي كلمبيا و برزيل به آمريكاي لاتين مي‌رود و در اين سفر 10 روزه كه از دهم مهرماه جاري (سه شنبه هفته آينده) آغاز خواهد شد، رضا ميركريمي كارگردان و مديرعامل خانه سينما، عزيزالله حميدنژاد نويسنده و فيلمساز، عليرضا شجاع نوري به عنوان كارشناس و اينجانب، مهندس جعفري جلوه را در اين سفر همراهي خواهيم كرد.
    وي يكي از اهداف سفر به دو كشور برزيل و كلمبيا را توسعه روابط بين المللي سينماي ايران در حوزه كشورهاي جنوب دانست و تصريح كرد: سفر ما از روز سه شنبه 10 مهرماه سال جاري به مدت 10 روز آغاز خواهد شد به‌طوري كه ابتدا راهي شهر «بوگوتا» پايتخت كشور كلمبيا خواهيم شد و در جشنواره اي كه آقاي رضا ميركريمي به عنوان داور در آن حضور خواهند داشت شركت خواهيم كرد.
    همچنين عزيزالله حميدنژاد به عنوان يك فيلمساز در جشنواره بوگوتا حضور خواهد داشت و آثار وي در اين جشنواره مرور خواهد شد.
    وي با اشاره به اينكه مهندس جعفري جلوه در بخش هايي از جشنواره «بوگوتا» حضور خواهند داشت گفت: معاون امور سينمايي به همراه عليرضا شجاع نوري به عنوان كارشناس و بنده به مدت 4 روز و به منظور عقد قرار داد و تفاهم نامه گفتگو با فيلمسازان كلمبيا و دانشجويان، ميهمان دست اندركاران سينماي كلمبيا خواهيم بود و سپس به كشور برزيل سفر خواهيم كرد.
    بهمن حبشي افزود: حضور در كشور برزيل نيز با هدف عقد تفاهم نامه ميان سينماي ايران و سينماي برزيل و نشست با مقامات فرهنگي و سينماي اين كشور و همچنين بررسي راهكارها و گفت و گو با فيلمسازان و دست اندكاران سينماي برزيل و بازديد از مراكز سينمايي برزيل خواهد بود.
    وي خاطرنشان ساخت: هدف اصلي از سفر به كشور برزيل، توسعه ارتباطات سينماي ايران با كشورهاي آمريكاي لاتين است كه با چهار محور انجام خواهد گرفت: بحث جشنواره‌ها اكران بين المللي، بازاريابي و توليد مشترك كه در غالب تفاهم نامه به امضا خواهد رسيد.
    مديركل دفتر جشنواره و مجامع بين‌المللي معاونت سينمايي به اين مطلب اشاره كرد كه علاوه بر دعوت رسمي مقامات و مسوولان سينماي كشورهاي برزيل و كلمبيا مسئولان سينماي دو كشور كوبا و مكزيك نيز تقاضا و دعوت‌نامه‌هاي خود را جهت حضور مديران فرهنگي كشورمان ارسال كرده‌اند و يادآورشد: آنها اعلام آمادگي كرده‌اند كه با سينماي ايران به صورت رسمي ارتباط جدي برقرار كنند به همين منظور حضور در دو كشور ذكر شده پس از بررسي هاي لازم و جامع در برنامه هاي آتي معاونت سينمايي قرار خواهد گرفت.
    بهمن حبشي با اشاره به اهميت بسيار زياد حضور مسوولان سينماي ايران به كشورهاي مذكور گفت: اين سفر به لحاظ مضموني و تجربه اندوزي، ارتباط و ايجاد تعامل با دست اندركاران كشورهاي جنوب، مخاطب يابي و بازاريابي براي سينماي ايران بسيار باارزش است زيرا به اين بهانه ظرفيت و ارز‌ش‌هاي سينماي ايران را به جهانيان معرفي خواهيم كرد.
    وي با تاكيد بر اينكه اين سفر به دعوت رسمي مسئولين دو كشور كلمبيا و برزيل انجام خواهد شد، افزود: عقد تفاهم نامه و كمك به بخش خصوصي سينماي ايران و ايجاد تعامل بيشتر ميان فعالان سينماي دو كشور از جمله اهداف مهم اين سفر به شمار مي‌آيد.
    برپايه اين خبر، بهمن حبشي در ادامه، توليد مشترك بازاريابي و جذب مخاطب در خارج از مرزها و نهايتا كمك به اكران بين المللي سينماي ايران را از ديگر اهداف سفر معاون امور سينمايي و گروه همراهش به دو كشور برزيل و كلمبيا دانست و ابراز داشت: در اين سفر توسعه ارتباطات بين‌المللي سينماي ايران در دو حوزه تمدني و حوزه آييني و همچنين توجه به كشورهاي هدف در اين دو حوزه ادامه خواهد يافت و اميد مي‌رود اين سفر باعث رونق اكران فرهنگي و اقتصادي سينماي ايران براي مخاطبان جهاني باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com