1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 472  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607020218  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۵:۰۱
    ۱۳۸۶/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نخستين نشست مشترك سينماگران و صنعتگران عنوان شد

سينماي ملي و صنعت ملي ايران همكاري‌هاي خود را آغاز مي‌كنند

اولين نشست مشترك اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم ايران با صاحبان صنايع بزرگ ايران در فضاي كاخ موزه سعدآباد برپا شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين نشست با عنوان (سينما ملي ـ صنعت ملي) و با حضور مهمانان بسيار زيادي از تمام شاخه‌ها و حرف و نمايندگان مجلس سينمايي و به منظور تأمل بيشتر بين اين دو بخش مهم كشورمان برپا شد.
    در ابتداي اين جشن منيژه حكمت كه مجري اين برنامه بود ضمن خوش‌آمدگويي به حضار عنوان كرد:‌ به خاطر اتفاقي كه براي اولين بار به دليل جمع‌ شدن صنعتگران در كنار سينماگران رخ داده است بسيار خوشحالم و از طرف اتحاديه تهيه‌كنندگان اميدوارم در كنار هم بتوانيم يار و همراه خوبي براي پيشبرد اهداف سينماي كشور باشيم.
    در ادامه مرتضي شايسته رئيس اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان سينماي ايران گفت: در ابتدا وظيفه دارم از تلاش سردار عليپور و پليس امنيت ملي كه باعث شدند تا حد زيادي معضل قاچاق سي‌دي برطرف شود، تشكر كنم و بسيار خوشحالم كه نشست امشب باعث نزديكي دو قطب مهم كشور يعني سينما با صنعت به هم مي‌شود.
    در ادامه غلامرضا موسوي رئيس شوراي توليد اتحاديه تهيه‌ كنندگان و توزيع‌كنندگان سينماي ايران بر صحنه حضور يافت و عنوان كرد: شوراي توليد در سيستم جديد خود براي ارتقاي كمي و كيفي آثار سينمايي قدم‌هايي برداشته است و يكي از اين گام‌ها تعريف هنر صنعت سينما و ارتباط صنعت و هنر با يكديگر است.
    وي افزود:‌ از قديم‌الايام صنعت حامي هنر بوده است و هنرمندان نيز در جاي مناسب حمايت‌هاي بسياري از صنعت ملي ايران انجام داده‌اند. شوراي توليد قصد دارد با برقراري ارتباط با صنعت ايران و كارآفرينان اين صنعت كه وجودشان باعث ايجاد اشتغال در كشور مي‌شود كميته مشتركي براي همكاري‌هاي مداوم تشكيل دهد.
    وي در ادامه گفت: ‌اميدوارم ماه مبارك رمضان و بركت اين ماه باعث ايجاد كميته‌هايي از اعضاي شوراي توليد و صاحبان صنعت جهت طرح‌ريزي همكاري‌هاي مشترك شود. يكي از اهداف شوراي توليد حمايت از صنعت داخلي است كه با كمك مجلس و صاحبان صنعت قصد داريم اين مهم را به انجام برسانيم.
    در ادامه سهيلا جلودارزاده نماينده مجلس شوراي اسلامي پس از حضور در صحنه گفت: دليل اينكه فكر ايجاد كميته مشترك بين صنعتگران و تهيه‌كنندگان سينما جنبه عملي پيدا كرد اين بود كه در هر دو قشر مشكلات زيادي از زبان صاحبان آنها مي‌شنيديم كه دلايل بعضي از آن مشكلات به دليل تهديدات داخلي و خارجي و يا دغدغه‌هايي بود كه هنرمندان براي هنر ملي داشتند.
جلودارزاده افزود: مجلس بايد جايگاهي براي تهيه و تصويب قوانيني باشد كه جريانات امور روزمره مردم را راحت كند ولي متأسفانه ارتباط خوب و صميمي بين مجلس و بخش نخبه مردم تاكنون به صورت مستمر به وجود نيامده است و مجلس در بسياري از موارد از اطلاعاتي كه بايد برخوردار باشد به دلايلي محروم مي‌شود به همين دليل بايد سعي كنيم تا از متخصصان استفاده شود.
    وي در ادامه با اشاره به حلقه مفقوده‌اي كه در صنعت و هنر ما است گفت: ما در صنعت و هنر حلقه مفقوده‌اي داريم، چون هنرمندان مي‌توانند فرهنگ كارآفريني، توليد و استقلال را به خوبي نمايش دهند و صنعتگران نيز مي‌توانند در تثبيت اين مفاهيم به هنرمندان كمك كنند. اما نبود اين ارتباط هميشه خود را نمايان مي‌كرد و از اين جهت براي به وجود آوردن حلقه ارتباطي و شكل‌دهي مجلسي كه تمام افكار و عقايد ميهن‌پرستانه در آن جايگاهي داشته باشند اين جلسه را تشكيل داديم و از هنرمندان خواستيم كه با كمك نمايندگان مجلس طرحي را براي حمايت از صنعت تهيه كنند چون ما مي‌توانيم پرچمدار سربلندي و آزادي كشور خود در تمام شئون باشيم.
    جلودارزاده در انتها افزود: اميدواريم اين موضوع را در باقي‌ مانده عمر مجلس فعلي به صورت يك قانون تثبيت نماييم.
    در ادامه فروتن يكي از كارآفرينان صنعت مواد غذايي بر صحنه حضور يافت و ضمن ابراز خوشحالي از تشكيل چنين كميته مشتركي به انتقاد از بعضي برنامه‌هاي تلويزيوني و آثار سينمايي كه چهره منفي از كارآفرينان ارائه مي‌دهند پرداخت و در انتها آمادگي صنعت ايران را براي كمك به سينما اعلام كرد.

* حاشيه‌هاي مراسم
- اجراي موسيقي زنده بخش جالبي از اين مراسم را به خود اختصاص داد.
- فضاي اين مراسم به جاي يك مراسم رسمي بيشتر شبيه يك ميهماني دوستانه و خصوصي بود
- تنوع بيش از حد ميهمانان براي همه جالب و شگفت‌انگيز بود.
- از ميهمانان برنامه مي‌توان به پژمان بازغي، احمد نجفي، مهدي فخيم‌زاده، محمدرضا اعلامي، هوشنگ گل‌مكاني، رضا درستكار، سيف‌الله داد، حبيب اسماعيلي، امير اسفندياري، مهدي صباغ‌زاده، سعيد ابوطالب، عليرضا خادم، حبيب‌الله كاسه‌ساز، سيدجمال ساداتيان، مسعود ده‌نمكي، تهمينه ميلاني و.... اشاره كرد.
- تمام حضار كه بر صحنه حاضر شدند چندين بار از بنياد سينمايي فارابي، اصناف خانه سينما، احمد مسجدجامعي، نمايندگان مجلس، حوزه هنري، نيروي انتظامي، قوه قضاييه و صنعتگران تشكر كردند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com