1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 485  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607020216  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۸:۲۷
    ۱۳۸۶/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

ستاره هاليوودي دولت بوش را به دروغگويي متهم کرد

ريچارد گير روز گذشته پس از دريافت جايزه يک عمر دستاورد هنري "دونوستي" از پنجاه و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم سن سباستين، دولت آمريکا را به دروغگويي متهم کرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، رويترز اعلام کرد گير که درباره "حقه"، جديدترين فيلم خود با مضمون زندگينامه‌ جعلي هوارد هيوز بحث مي کرد، دروغ هاي کوچک را "که مردم مسئوليت آن را به عهده نمي گيرند" با "دروغ‌هاي بزرگ" مرتبط دانست که به لحظه‌هايي تاريخ‌ساز مانند تصميم درباره حمله به عراق، ختم مي‌شوند.
    بازيگر 58 ساله و ستاره فيلم‌هايي مانند "ژيگولوي آمريکايي" و "زن زيبا" که در نشست مطبوعاتي حاضر شده بود، دريافت جايزه "دونوستي" را مايه افتخار خود دانست و گفت: "بسيار مفتخرم در رده بازيگراني ارزيابي مي‌شوم که وقتي بچه بودم آنها را تحسين مي‌کردم."
    گير اخيرا در فيلم "مهماني شکار" ساخته ريچارد شپارد نقش‌آفريني کرد که در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد. او در اين فيلم نقش خبرنگاري را بازي مي‌کند که در جستجوي رادوان کارادزيچ، يکي از رهبران فراري صرب است. "مهماني شکار" در بخش خارج از مسابقه جشنواره سن سباستين نيز پخش مي‌شود.
    ليو اولمان، بازيگر نروژي‌تبار زاده ژاپن هم جمعه اين هفته يک جايزه افتخاري "دونوستي" دريافت مي‌کند که به زبان باسک به معناي سن سباستين است. اين جايزه از سال 1986 راه‌اندازي شده و چهره‌هايي مانند ماکس فن سيدو، رابرت دنيرو، وودي آلن، شان پن، ايزابل هوپر و فرانسيس فورد کوپولا از برنده‌هاي قبلي آن هستند.
    روز گذشته "زندگي دروني مارتين فراست"، جديدترين ساخته پل آستر نويسنده و فيلمنامه نويس آمريکايي در بخش خارج از مسابقه جشنواره سن سباستين نمايش داده شد. اين فيلم پس از Blue in the Face که آستر در 1995 با همکاري وين ونگ ساخت و "لولو روي پل" که سال 1988 در بخش مسابقه جشنواره کن نمايش داده شد، سومين تجربه کارگرداني اوست است که رياست هيئت داوران بخش رسمي جشنواره امسال را هم به عهده دارد.
    مارتين فراست که نقش او را ديويد تيوليس بريتانيايي به عهده دارد، يک نويسنده سرشناس است که به تازگي کتابي از او منتشر شده است. او تصميم مي گيرد مدتي از ديگران دور باشد، براي همين به جايي خارج از شهر مي‌رود. يک روز وقتي مارتين از خواب بيدار مي‌شود، مي‌بيند زني به نام کلر مارتين (ايرنه ژاکوب) در خانه اوست. به تدريج و در حالي که مرز ميان رويا و واقعيت مشخص نيست، کلر منبع الهام مارتين مي‌شود و کاري مي کند که او بهترين رمان عمر خود را بنويسد.
    نويسنده کتاب‌هايي مانند "لوي ياتان" (1993) و "ديوانگي در بروکلين" (2005) اذعان کرد منبع الهام او براي ساخت اين فيلم يکي از رمان‌هايش به نام "کتاب اوهام" بوده که سال 2002 منتشر شد. او در نشست مطبوعاتي فيلم گفت: "داستان به قدري دور از ذهن و باورنکردني است که بدون به کارگيري کمي شوخ‌طبعي غير‌قابل‌تحمل مي‌شد. تمام اتفاقات در ذهن مارتين روي مي‌دهد، براي همين براي محل وقوع داستان يک خانه کوچک دور از همه جا را انتخاب کردم."
    روز گذشته فيلم "راينر آزاد" به کارگرداني هانس واينگارتنر توليد مشترک اتريش و آلمان نيز در سن سباستين نمايش داده شد. اين فيلم درباره يک تهيه‌کننده نمايش‌هاي تلويزيوني مبتني بر واقعيت است که پس از يک حادثه رانندگي اين سئوال به ذهنش مي‌رسد که چطور مي توان آمار تماشاگران را حفظ کرد. واينگارتنر گفت: "من باور دارم مردم به بلاهت برنامه‌هاي تلويزيوني که مي‌بينند نيستند، اما ارزانترين راه براي ساختن يک برنامه تلويزيوني توليد نمايش‌هاي بدوي است. سال‌هاي سال فيلم‌هاي آلماني خسته کننده و روشنفکرانه بودند. سعي کردم فيلمي هوشمندانه و نه روشنفکرانه بسازم."
    در بخش مسابقه جشنواره امسال 16 فيلم براي دريافت جايزه صدف طلايي با هم رقابت مي‌کنند. جشنواره فيلم سن سباستين پنجشنبه گذشته با نمايش تريلر جنايي "قول‌هاي شرقي" ديويد کراننبرگ آغاز شد و تا 29 سپتامبر (هفتم مهر) ادامه دارد. تا اينجاي کار فيلم کراننبرگ همين طور فيلم "بودا از شرم فروريخت" ساخته حنا مخملباف درباره مصائب دختران افغاني از فيلم‌هايي هستند که مورد پسند منتقدان قرار گرفته‌اند.
    سال گذشته هيئت داوران جشنواره به رياست ژان مورو، بازيگر قديمي فرانسوي جايزه اصلي را به طور مشترک به "نيوه مانگ" بهمن قبادي و فيلم Mon fils a moi ساخته مارتيال فوژرون اعطاء کرد. قبادي يکي از اعضاء هيئت داوران جشنواره امسال است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com