1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 536  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607010100  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۲:۴۴
    ۱۳۸۶/۰۷/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مديرعامل انجمن سينمي جوانان ايران

رويش فصل نوين روييدن در عرصه فيلم‌سازي است

مقوله ساخت فيلم کوتاه در يران تبديل به ماراتن شده است و ما در بخش توليد معضل جدي نداريم، بلکه ضعف در توليد انديشه و فکر؛ اصلي‌ترين مساله جريان فيلم كوتاه كشور است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري «رويش»، ناصر باکيده مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران و دبيرکل اتحاديه فيلم‌سازان کوتاه کشورهاي اسلامي در اولين نشست مشترک دبيرخانه سومين «رويش» و انجمن، با بيان مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر به طور متوسط سالانه در کشور بيش از سه هزار فيلم کوتاه در اشکال گوناگون توليد مي‌شود که اگر به طور ميانگين تعداد افراد دخيل در هر پروژه فيلم كوتاه را پنج نفر فرض كنيم، مي‌توان نتيجه گرفت كه در عرصه فيلم‌سازي کوتاه ايران، به‌طور تقريبي بيش از پانزده هزار نفر در طول سال فعاليت مي‌کنند.
     باكيده در ادامه سخنان خود بيان داشت: در سال‌هاي اخير جريان فيلم‌سازي کوتاه در ايران تبديل به ماراتني عظيم شده است. به عبارت ديگر ما در زمينه كمي توليد فيلم، معضل جدي نداريم بلکه در بخش‌هايي چون بازاريابي، مخاطب، اکران و بخصوص در عرصه توليد انديشه و تفکر در فيلم‌سازي معضل داريم.
     مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره فيلم «رويش» در شرايط كنوني سينماي ايران، خاطر نشان کرد: رويش فصل نوين روييدن در عرصه فيلم‌سازي است و اين جشنواره توانسته در گام‌هاي اول خود، توجه خيل کثيري از فيلم‌سازان جوان را به حوزه سينماي ديني معطوف دارد. اما نکته مهم اين است که برگزارکنندگان رويش در کنار توجه به کميت آثار جشنواره، بايد به مقوله پرورش و رشد تفکر و انديشه در عرصه فيلم کوتاه ديني و افزايش سطح کيفي اين‌گونه آثار نيز دقت نظر ويژه‌اي داشته باشند.
     دبيرکل اتحاديه فيلم‌سازان کوتاه کشورهاي اسلامي در پايان اين نشست با تاکيد بر لزوم افزايش سطح همکاري ميان اتحاديه و دبيرخانه دائمي «رويش» تصريح کرد: با توجه به اينكه در نخستين اجلاس رسمي اعضاي اتحاديه فيلم‌سازان کوتاه کشور‌هاي مسلمان، تهران به عنوان مقر دائمي اتحاديه انتخاب شد و از سوي ديگر پتانسيل‌هاي بالقوه و بالفعل لازم براي ساخت فيلم‌هاي مرتبط با موضوع جشنواره رويش در نزد فيلم‌سازان هفده كشور عضو اتحاديه وجود دارد؛ بر همين اساس ما نيز آمادگي كامل انجمن و اتحاديه را به منظور اطلاع‌رساني به فيلم‌سازان كشورهاي عضو و فراهم آوردن شرايط لازم به منظور افزايش سطح مناسبات و همچنين حضور فيلم‌سازان مسلمان در جشنواره رويش اعلام مي‌داريم.
     شايان ‌ذكر ‌است سومين جشنواره سراسري فيلم ديني «رويش» به همت حوزه هنري و با مشاركت شبكه اول سيما از تاريخ 7 الي 11 آبان‌ماه در مشهد مقدس و به‌طور همزمان در ده استان كشور برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com