1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 468  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606270217  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۹:۰۹
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

نشست رسانه‌اي جشنواره فيلم كوثر برگزار شد

اولين نشست رسانه‌اي سومين جشنواره فيلم كوثر با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در هتل انقلاب برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نشست رسانه‌اي كه با حضور محمد خزاعي دبير جشنواره و جمعي از خبرنگاران برگزار شد اهداف، موضوعات و بخش‌هاي سومين جشنواره فيلم كوثر تبيين شد.
    محمد خزاعي در اين نشست اظهار داشت: سومين جشنواره فيلم كوثر توسط ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش و با همكاري معاونت سينمايي و سمعي، بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استانداري خراسان رضوي برگزار مي‌شود.
    وي اهداف اين جشنواره را برشمرد و گفت: نظر به جايگاه و شان والاي زن در فرهنگ غني ديني و ملي و به منظور بازشناسي و ارتقاي جايگاه و نقش زنان در سينماي ايران سومين جشنواره فيلم كوثر با اهداف والايي برگزار مي‌شود.
    وي اين اهداف را برشمرد و افزود: تبيين جايگاه زن در سينما اعتلاي فرهنگي ناب محمدي ارج نهادن و اهتمام به مقام شامخ و رفيع زن مسلمان ايراني، حفظ و اشاعه هنر متناسب با ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، آسيب‌شناسي سينماي زن در ايران و بررسي سيماي زن در سينما از اهداف برگزاري جشنواره فيلم كوثر است.
    به گفته خزاعي از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره مي‌توان به توجه جدي به نقش زن و جايگاه زنان در شؤونات اجتماعي، سياسي، علمي، فرهنگي، هنري و نقش سترگ زن در عرصه‌هاي مختلف اشاره كرد.
    خزاعي همچنين ارايه صحيح انديشه سينماي بانوان سال، شناخت استعداد‌هاي جديد، ترغيب و تشويق سرمايه‌كنندگان براي توجه به سيماي هدفمند زن، بررسي‌ راهبردهاي جديد براي رونق بخشي به توليد و اكران فيلم‌هاي سينمايي و استقبال عمومي و ترسيم چشم‌انداز‌ها و افق‌هاي جديد سينماي متناسب با شان و منزلت واقعي زن مسلمان را از ديگر اهداف برپا كردن جشنواره فيلم كوثر دانست.
    خزاعي در ادامه اين نشست رسانه‌اي موضوعاتي را كه فيلمسازان مجاز به طرح آنها در جشنواره كوثر هستند را برشمرد و افزود: نقش زنان در جامعه و بالندگي در عرصه‌هاي علمي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي، نقش زنان در تحكيم روابط بين نسلي و مباني خانواده به عنوان همسر و مادر، نقش بانوان در پيروزي و حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي، نقش زن در عرصه‌هاي مختلف دفاع مقدس، جايگاه رفيع و عزت‌بخش حقوق بانوان در اسلام، نقش حجاب و عفاف در سالم‌سازي جامعه و هر موضوعي كه معرف هويت زن ايراني و مسلمان باشد، موضوعاتي هستند كه فيلم‌سازان در آثار خود براي حضور در اين جشنواره آنها را مطرح خواهند كرد.
    وي در ادامه به برگزاري دو دوره پيشين اشاره كرد و گفت: دوره اول جشنواره در سال 1376 در اصفهان و دوره دوم آن در سال 1378 در مشهد برگزار شد كه پس از آن امكان و شرايط مناسب براي برگزاري آن به وجود نيامد. با تشكيل شوراي سياستگذاري تمام تلاش‌ها براي شكل‌گيري سومين دوره جشنواره صورت گرفت.
    دبير جشنواره فيلم كوثر درباره برگزاري اين جشنواره در مشهد مقدس گفت: ما قصد داشتيم شرحي را انتخاب كنيم كه با موضوع جشنواره سنخيت داشته باشد و در ارزيابي‌هاي مكرر به گزينه استان خراسان رضوي رسيديم و اين شد كه مشهد مقدس ميزبان سومين دوره جشنواره كوثر شد. وي خبر از برگزاري اين جشنواره به صورت دو سالانه داد و افزود: ما قصد داشتيم همزمان با ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) سومين دوره جشنواره را برگزار كنيم كه متاسفانه امكانش فراهم نشد اما دوره چهارم را به فاصله يك سال و نيم سال بعد برگزار مي‌كنيم چون دقيقا در زمان تولد حضرت فاطمه (س) خواهد بود.
    به گفته وي دو جشنواره پيشين، با عنوان جشنواره ميلاد كوثر برگزار مي‌شد كه به دليل همزمان نشدن جشنواره كوثر با ولادت حضرت فاطمه عنوان آن به جشنواره فيلم كوثر تغيير يافت.
    وي درباره بخش‌هاي مختلف اين جشنواره گفت: بخش 135 ثانيه‌اي نيز در اين دوره از جشنواره خواهيم داشت كه بر مبناي حروف ابجد نام فاطمه (س) انتخاب شده است كه حمايت‌هايي از اين بخش خواهد شد و يك سري حمايت براي كارهاي ويژه و خاص هم داريم. طرح‌هاي رسيده اگر شرايطش فراهم شود به توليد خواهد رسيد.
    وي همچنين به بخش ياس زرين اشاره كرد و گفت: يكي از بخش‌هاي مهم سينما فيلم‌نامه نويسي است كه در بخش ياس زرين به آن پرداخته شده است.
    وي ادامه داد بخش فيلمنامه‌نويسي كالبد اصلي سينما و زيربناي اصلي هر فيلم است.
و اين بسيار مهم است كه چه نقشي و جهتي به آن بدهيم قصد ما اين است كه نسل جديد را با فيلمنامه‌نويسي با موضوعاتي درباره زنان درگير كنيم تا در اين راه استعداد‌هاي جديدي كشف شود.
    وي درباره بخش فيلمنامه‌نويسي كوتاه و بلند در جشنواره كوثر گفت: در بخش سينمايي طرح و ايده‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد و براي اينكه كساني كه در حوزه سينماي حرفه‌اي هستند فقط مخاطب ما نباشند اين بخش طراحي شده است. در بخش كوتاه نيز ارايه كامل فيلمنامه الزامي است و با توجه به اينكه فقط يك ماه و نيم از اعلام فراخوان مي‌گذرد تاكنون 150 اثر به دبيرخانه ارسال شده است.
    محمد خزاعي با اشاره به برگزاري غيررقابتي بخش بين‌المللي جشنواره افزود: محمد اطباعي مديريت بخش بين‌المللي را برعهده دارد و فراخوان را به كشورهاي مختلفي ارسال كرده‌اند و اعلام نموده‌اند كه امسال اين بخش به صورت غيررقابتي خواهد بود در اين بخش هيات انتخابي داريم كه از فيلم‌هاي رسيده آثاري را كه با اهداف جشنواره همسو است انتخاب مي‌كند همچنين نمايشي از اين آثار را با حضور ميهمانان خارجي خواهيم داشت.
    وي درباره بخش‌هاي جنبي اين جشنواره گفت: برگزاري نشست‌هاي تخصصي و ميزگرد و برنامه‌هاي تلويزيوني از بخش‌هاي جنبي جشنواره است كه در سه نشست تخصصي كه در مشهد برگزار مي‌شود تحت عنوان ترسيم زن در آينه سينما و تلويزيون از تعريف تا تحريف، بررسي سينماي زن در سينماي غرب، بررسي سينماي زن در سينماي شرق و بررسي سينماي زن در سينماي ملي انجام مي‌شود.
    دبير سومين جشنواره كوثر ادامه داد: برنامه‌هاي تلويزيوني پيش‌بيني شده نيز به بررسي سينماي زن در فيلم‌هاي اجتماعي، خانوادگي، ديني، دفاع مقدس و تطبيق جايگاه زن در اجتماع، فرهنگ، سياست، اقتصاد و نهاد خانوادگي مي‌پردازند.
    در ادامه اين نشست خزاعي اطلاعاتي درباره جوايز مختلف اين جشنواره داد و گفت: در بخش 135 ثانيه‌اي به فيلم‌هايي كه به اين بخش راه پيدا مي‌كند يك ربع سكه و به فيلم اول 20 سكه بهار آزادي، فيلم دوم 15 سكه، فيلم سوم 10 سكه، فيلم چهارم 8 سكه و فيلم پنجم 5 سكه اهدا مي‌شود. زمان مهلت ارسال 21 آبان ماه و همزمان با ميلاد حضرت معصومه (س) است.
    وي افزود: در بخش فيلمنامه‌نويسي فيلم‌هاي سينمايي آخرين مهلت ارسال آثار پانزدهم آبان ماه است جوايز اين بخش براي برگزيده اول 15 سكه، برگزيده دوم 10 سكه و برگزيده سوم 5 سكه خواهد بود.
    در بخش فيلمنامه كوتاه به ترتيب نفر اول 10 سكه، دوم 7 سكه و نفر سوم 5 سكه اهدا خواهد شد.
    خزاعي در ادامه سخنانش اظهار داشت: در بخش اصلي فيلم‌هاي سينمايي جايزه بهترين فيلم، بهترين كارگرداني، بهترين فيلمنامه و جايزه ويژه هيات داوران خواهيم داشت.
    همچنين در بخش سينمايي ويديويي جايزه بهترين فيلم، كارگرداني، فيلمنامه و جايزه ويژه داريم.
    در بخش كوتاه داستاني و مستند برگزيده اول، دوم و سوم و جايزه ويژه خواهيم داشت.
    وي مهلت ارسال آثار كوتاه داستاني را 30 مهرماه سال جاري خواند و اعلام اسامي راه‌يافته به بخش مستند را 21 آبان ماه اعلام كرد.
    سومين جشنواره فيلم كوثر 20 تا 23 آذرماه سال جاري با شعار تبيين جايگاه زن در سينما در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com