1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 534  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606240215  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۰:۲۳
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد زرين دست:

"سرگيجه" را مطابق با اكران جهاني ساختم گيشه‌ سينماي ايران جوابگوي خرجش نيست

محمد زرين دست گفت: نوع بينش و نگاه من به سينما در سطح جهاني است و "سرگيجه" را هم براي اكران جهاني ساخته‌ام.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينما كه آخرين ساخته‌ سينمايي‌اش در 9 سينما در حال نمايش است، با بيان اينكه مردم از ديدن اين فيلم رضايت دارند اظهار داشت:  با توجه به اينكه در ماه مبارك رمضان فروش اغلب فيلم‌ها افت دارد، اما مردم از "سرگيجه" استقبال نسبتا خوبي دارند و اين نوع فيلم برايشان تازگي دارد و معتقدند بعد از مدتها كاري مي‌بينند كه با بقيه تفاوت دارد.
    وي افزود: مي‌توانستم از نوع فيلم‌هاي كمدي و دلقك‌ بازي بسازم كه يك ميليارد فروش داشته باشد، اما فيلم من بگونه‌اي است كه متقاضي جهاني دارد و پخش كننده‌هاي مهم جهاني به دنبالش هستند و فكر مي‌كنم حدود 80 كشور اين فيلم را بخرند و اكران كنند.
    زرين دست با بيان اينكه سعي كرده است نوع داستان و بازي‌ها در اين فيلم با سليقه مخاطب جهاني هماهنگ باشد گفت:‌ گيشه ايران جوابگوي اين همه خرج و زحمت نيست و در سال شايد تنها 2 فيلم بازده لازم را داشته باشند و بايد گيشه ديگري باشد كه بتواند اين همه مخارج را پاسخ بدهد كه براي رسيدن به اين مهم، نوع داستان و انتخاب هنرپيشه‌ها بسيار مهم است.
    وي معتقد است: بهترين بازي‌ها را از كامبير ديرباز، الهام حميدي، كوروش تهامي، رضا ناجي و مهدي سلوكي گرفته‌ام و با توجه به اينكه هيچ بازيگري از ابتدا تا انتهاي فيلم حضور ندارد، نقش‌ها تقسيم شده ودر همين مدتي كه مقابل دوربين هستند بازي قابل قبولي ارائه داده‌اند.
    زرين دست اكثر بازي‌هاي در فيلمهاي ايراني را متكي بر حركات صورت و لب خواند و گفت: خارجي‌ها عادت به اين بازي‌ها ندارند و اگر اين فيلم‌ها را به آنها نشان دهيد انگار يك غذاي غير عادي جلويشان گذاشته‌ايد و آن را نمي‌پذيريد.
    اين كارگردان فيلمش را درباره‌ي انساني دانست كه در تنهايي‌اش تلاش مي‌كند با ديگران ارتباط برقرار كند. سرگيجه سه زمان، حال، مصدق و اشغال روس‌ها در آذربايجان را در برمي‌گيرد كه داستان بسيار پيچيده‌اي را طرح مي‌كند.
    وي اين ادعا را دارد كه 80 درصد فيلم‌هاي ايراني كپي‌برداري از فيلم‌هاي خارجي است، اما "سرگيجه" اصل اصل است و متفاوت‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران محسوب مي‌شود.
زرين دست در پايان با اشاره به پخش تبليغات اين فيلم از تلويزيون گفت: ما نامه‌اي را به همراه فيلم براي آقاي ضرغامي فرستاده‌ايم و تقاضاي 30 درصد تخفيف را كرده‌ايم كه اميدواريم مورد موافقت قرار بگيرد.
    وي "هاشم‌خان" 1345 و "وسوسه‌ي شيطان" 1346 ، "پلي به‌سوي بهشت" 47 ، "تبهكاران" 47 ، "شكوه قهرمان" 48 ، "از ياد رفته" 49 ، "فاتحين صحرا" 1350 و "شهرآفتاب" 1351 ساخت و سالهاي بعد در خارج از كشور فيلم ساخت و هم‌اكنون بعد از انقلاب آخرين ساخته‌ي سينمايي‌اش در ايران به نمايش عمومي درآمده‌ است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com