1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 560  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606110237  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۲۳:۱۸
    ۱۳۸۶/۰۶/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«روز ملي سينما را دريابيم»

تعدادي از اهالي سينما: سينما را زنده بخواهيم

در حالي كه كمتر از ده روز تا 21 شهريور ماه، روز ملي سينما در ايران باقي است، تعدادي از اهالي سينما خطاب به مسوولان و هنرمندان تاكيد كردند؛ «سينما و روز آن را دريابيم».

    به گزارش سايت سينمايي سوره، رئيسيان: قدرت سينما به ماهيت آن است , رسانه‌ها روز ملي سينما را از ياد نبرند
    عليرضا رئيسيان رئيس كانون كارگردانان سينماي ايران با بيان اينكه قدرت سينما به ماهيت آن است، نه به هفته و روزي كه به نام آن نامگذاري مي‌شود گفت: خوشبختانه روز ملي سينما توسط خود سينماگران انتخاب شده است و هر ساله 21 شهريور ماه روز سينما را با جشن سينما جشن مي‌گيريم و اين موضوع از آن جهت جاي خرسندي دارد كه اين اقدام از طرف دولت يا نهادهاي رسمي انجام نشده و به همين دليل به‌واقع مي‌توان، اين روز را به عنوان يك روز "ملي" مطرح كرد.
كارگردان "ايستگاه متروك" با بيان اينكه، سينما عنصر تعيين كننده‌ي در معادلات اجتماعي است به ايسنا گفت: امروزه نشان توسعه جوامع، در عناصر فرهنگي‌ آن جستجو مي‌شود كه مهم‌ترين آنها هنر و بعد هم با فاصله‌ي كمي ورزش" است و سينماي ايران به عنوان مردمي‌ترين و موثرترين "هنر" بعد از انقلاب توانسته اين جايگاه و ارتباط را با مردم برقرار بكند.
    رئيسيان گفت: اساسا اگر تصميم گيرنده‌ها را در سه راس مثلث مسئولين دولتي، دست‌اندركاران و مردم در نظر بگيريم، حداقل دو راس از اين جريان به شدت سينما را طي اين سالها در اوج نگه داشتند، اما مسئولين خيلي احساس مثبتي ـ خصوصا در دوره‌هاي اخير ـ نسبت به سينما نشان نداده‌اند.
رييس كانون كارگردانان در عين حال معتقد است: اين روند به نفع سينما است كه خود دست اندركاران و فيلم سازان و عناصر اصلي سينما بيش از پيش در حفظ استقلال سينما و پيش بردن استاندارد فيلم‌ها كوشش كنند و خودشان براي رفع مشكلاتشان همت داشته‌اند.
    وي درپايان سخنانش اظهار اميدواري كرد: رسانه‌هاي تاثيرگذاري چون تلويزيون همچون پوششي كه براي تجمع سينماگران دادند، روز ملي سينما را نيز از ياد نبرند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com