1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 484  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606100230  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۷:۰۱
    ۱۳۸۶/۰۶/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

«داريوش مهرجويي»:

علاوه بر داوري، شش فيلم من در پوسان به نمايش درمي‌آيد

«داريوش مهرجويي» با اشاره به برگزاري مراسم بزرگداشت وي در جشنواره پوسان در كنار داوري در اين جشنواره، اظهار داشت: در اين فستيوال، شش فيلم من به روي پرده مي‌رود و امكان نمايش «سنتوري» هم در پوسان وجود دارد.

    به گزارش سایت سینمایی سوره، اين كازگردان كه اخيرا در دوازدهمين دوره جشنواره پوسان به عنوان رئيس هيئت داوران بخش «جريانات نو» انتخاب شده، اظهار داشت: اين جشنواره از اوايل اكتبر شروع مي‌شود و من حوالي همان زمان به كره سفرخواهم كرد.
    وي افزود: بخش «جريانات نو» تنها بخش براي فيلم‌هاي تجربه‌گراي نسل جديد است كه در آسيا به صورت رقابتي برگزار مي‌شود و براي كشف استعداهاي تازه فيلمسازي و سازندگان فيلم‌هاي اول و دوم، در اين بخش «جريانات نو» جايزه 30 هزار دلاري براي هر سه كارگردان برگزيده اختصاص مي‌يابد.
    مهرجويي همچنين از برگزاري بزرگداشت خود در جشنواره پوسان خبر داد و گفت: علاوه بر داوري در پوسان، در يك بخش مجزا نيز اين جشنواره چند فيلم از مجموعه كارهاي من را نمايش مي‌دهد.
    وي ادامه داد: در اين برنامه قرار است: فيلم‌هاي گاو، هامون، بانو، سارا، درخت گلابي و بماني به نمايش درآيد.
    مهرجويي در پاسخ به سؤال فارس در مورد امكان نمايش آخرين كار خود (سنتوري) در پوسان، افزود: امكان نمايش «سنتوري» در اين فستيوال وجود دارد اما اطلاع دقيقي در اين زمينه ندارم.
بنا بر اين گزارش،«داريوش مهرجويي» پس از «ابوالفضل جليلي» و «عباس كيارستمي» به عنوان سومين داور ايراني جشنواره بين‌المللي سالانه فيلم پوسان در سه دوره اخير اين جشنواره برگزيده شده است.
    جشنواره بين‌المللي فيلم «پوسان» كره جنوبي يكي از معتبرترين جشنواره‌‌هاي برگزار شده در سطح قاره كهن آسيا محسوب مي‌شود كه همه ساله در ماه اكتبر در شهر بوسان pusan برگزار مي‌شود و آن را به اختصار (PIFF) مي‌نامند.
    ديگر اعضاي داوران امسال بخش «جريانات نو» را در كنار مهرجويي، را نان يو (بازيگر چيني)، كريستين مونيگو (كارگردان رومانيايي)، گوران پاسكالويچ (كارگردان صرب) و لي چانگ‌دونگ (كارگردان كره‌اي) تشكيل مي‌دهند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com