1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 685  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605280234  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۳۹:۳۴
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

دبير جشن سينماي ايران:

جشن خانه سينما مهم‌تر از جشنواره فيلم فجر است

اهميت جشن بزرگ سينماي ايران از نگاه و زاويه‌اي ديگر از جشنواره فيلم فجر هم بيشتر است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ پرويز پرستويي با اشاره به بازتاب‌هاي نظم و جديت جشن يازدهم خانه سينما گفت: يکي از سياست‌هاي ما از ابتدا اين بود که آئين‌نامه را مطرح کرديم و از همه خواستيم به جشن امسال نگاهي تازه داشته باشند. اگر به جشن سينماي ايران دقيق‌تر نگاه شود، مي‌بينيم اهميت آن از جشنواره فيلم فجر بيشتر است.
    دبير يازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران درباره ويژگي‌هاي اين دوره جشن افزود: ما قرار است در اين جشن يکديگر را ارزيابي کنيم، از هم انتقاد کنيم و همديگر را تشويق کنيم؛ به همين دليل براي داوري بهترين‌ها برگزيده شدند تا ارزيابي و نگاهي بهتر داشته باشيم.
    پرستويي با اشاره به نظم حاکم بر جشن يازدهم گفت: اين نظم لطف اعضا هيأت داوران است که تمام آثار را سر ساعت و با جديت خاص بازبيني کرده‌اند. حتي بعضي اعضا که در هيئت انتخاب و داوري جشنواره فجر نيز حضور داشته و بسياري از فيلم‌ها را ديده‌اند باز هم به همراه ساير داوران فيلم‌ها را بازبيني مي‌کنند. ما به شان داوران احترام و ارج گذاشته‌ايم و دوستان نيز با تمام وجود ارزش و وقت گذاشته‌اند که همه اينها براي من قوت قلب است.
    اين هنرمند سينما با اشاره به جزئيات نمايش فيلم‌ها تصريح کرد: هر روز دو نمايش صبح و شب داريم. داوراني که براي نمايش صبح مشغله دارند شب‌ها فيلم‌ها را بازبيني مي‌کنند و داوراني که شب‌ها مشغله دارند، روز ها براي بازبيني مي‌آيند. نظر ها و آراء داوران هم شب همان روز به شکل مکتوب جمع‌آوري و بلافاصله در رايانه ثبت مي‌شود. تاکنون تعداد آراء هيچ فيلمي کمتر از 85 راي نبوده و اين در نوع خود بي‌سابقه است. اگر من انتظاري داشتم، بيش از حد انتظارم از من حمايت شده است.
    دبير يازدهمين جشن سينماي ايران به حواشي جشن يازدهم اشاره کرد و افزود: اين مشکلات و موضوعات درون‌گروهي است و بايد داخل صنف مربوط حل و فصل شود. اما متاسفانه و بي‌جهت به آن دامن زده شده و من به عنوان دبير جشن شاهدم که اين حواشي کاملا يکطرفه و از سوي افرادي محدود دامن زده مي‌شود. آنقدر از فضاي جشن امسال لذت مي‌برم و به من خوش مي‌گذرد که دوست ندارم وارد اين ماجراهاي حاشيه‌اي شوم.
    پرستويي با بيان اينکه بخش مستند و کوتاه جشن امسال يکي از پربارترين بخش‌هاست، گفت: سوء تفاهمي پيش آمده بود که چرا ما اين بخش‌ها را جدا کرده‌ايم، اما اين تفکيک به دليل اهميت موضوعات مستند و انيميشن بوده و اين آثار با همان نگاه و ارزش فيلم‌هاي بلند ارزيابي مي‌شوند.
    وي در پايان درباره خروج برخي آثار بلند از جشن يازدهم گفت: از حدود 80 فيلم واجد شرايط 60 فيلم فرم درخواست پر کردند و از ميان آنها 11 فيلم به درخواست صاحبانشان از جشن خارج شدند. پس از آن پنج فيلم از اين يازده فيلم دوباره درخواست حضور کردند و تنها فيلم‌هاي "آدم"، "بي‌وفا"، "زن بدلي"، "قلقلک"، "خاک سرد" و "قصه دل‌ها" از جشن يازدهم خانه سينما خارج شده‌اند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com