1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 447  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605230210  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۰:۰۵
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

احمد نوريان:

17 سالن سينما تا پايان سال افتتاح مي‌شود

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از افتتاح 17 سالن نمايش سينمايي تا پايان سال جاري خبر داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ احمد نوريان گفت: در حوزه سينما، توجه به افزايش فضاهاي فرهنگي و توسعه فيزيکي سالن‌هاي نمايش از جمله برنامه‌هايمان است و در تلاش هستيم علاوه بر تجهيز سالن‌هاي موجود در مراکز تابعه سازمان به‌ امکانات نمايش فيلم در نقاطي از شهر تهران نيز که از نظر توزيع امکانات نمايشي، دچار فقر و کمبود هستند، فضاهاي جديد ايجاد کرده و از اين جهت نيز عدالت را مراعات کنيم.
    وي حوزه هنر را داراي حساسيت زيادي دانست وتصريح كرد: مرز بين هنر متعالي و سطحي خيلي باريك و ظريف است و بايد بگونه‌اي عمل كرد كه ضمن پايبندي به ارزش‌ها، زمينه‌هاي رشد هنر متعهد توسعه پيدا كند.
    نوريان همچنين با اشاره به وضعيت معاونت هنري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران با توجه به استعفاي اخير اين معاونت به ايسنا گفت: ما تغييرتي را در آنجا خواهيم داشت و گزينه‌هاي مختلفي را در حال بررسي داريم و اميدوارم همانطور كه در گذشته تعامل خوبي بين هنرمندان و سازمان بوجود آمده ما به فردي برسيم كه تعامل بين بخش‌هاي مختلف هنري و مديريت شهري را بتواند تقويت كند.
    نوريان در بخش ديگري از اين گفتگو به اهداف مديريتي‌ اين سازمان اشاره كرد و گفت: هدف مديريت شهري در تهران، تبديل اين كلانشهر به محيطي روح‌نواز با هويت ‌فرهنگي و برخوردار از ويژگي‌هاي زندگي نوين است و بديهي است مجموعه‌هاي مرتبط به شهرداري تهران از جمله سازمان فرهنگي هنري، وظايف و مسووليت‌هايي در اين زمينه دارند و هر يك به نوبه خود مي‌كوشند، اين شهر را به نقطه آرماني يك پايتخت اسلامي و فرهنگي نزديك كنند.
    نوريان با بيان اينكه براي نيل به اهداف تعريف شده، دو رويكرد اصلي به فرهنگ و هنر در سازمان فرهنگي هنري در نظر گرفته شده است، ادامه داد: نخست پرداختن به فرهنگ و هنر به‌عنوان مولفه‌هايي فاخر و زيبا شناختي كه به تعالي فرهنگ عمومي به ارتقا ‌فرهنگ و اخلاق شهرنشيني كمك نمايد و زمينه و بستر حيات طيبه و كمال انساني را فراهم كند. رويكرد بعدي، توجه به تاثير فرهنگ و هنر در بهبود شرايط زندگي شهري و درمان ‌آسيب‌هاي اجتماعي است، البته در اين مسير، حفظ اصول و ارزشها،‌ وجهات ديني و تربيتي منبعث از فرهنگ اسلامي سرلوحه همه برنامه‌هايمان خواهد بود.
    وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا فعاليت هاي فرهنگي وهنري شهرداري نوعي فعاليت موازي با تلاش ديگر ارگان‌ها و سازمان‌هاي محسوب مي شود، اظهار داشت: در برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري به مقوله‌هايي توجه كرده‌ايم كه مكمل ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري جاري در جامعه است. مفهوم موازي عمل كردن، زماني مصداق پيدا مي كند كه در يك حوزه، دو سازمان وارد شوند، اما ماموريتهاي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري به گونه‌اي تعريف شده كه از طرح چنين شائبه‌هايي جلوگيري مي‌كند، ما در حوزه كاري ديگر سازمان‌ها وارد نمي‌شويم، بنايمان بر همكاري با همه نهادها و سازمان‌هايي است كه عرصه فرهنگ و هر نقش و مسووليت دارند، ضمن اينكه وظيفه خود مي‌دانيم از فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري موثر در راستاي توسعه فرهنگ ارزشمند ايراني و اسلامي حمايت نماييم.
    نوريان گفت: "هنر متعهد" برخواسته از هنر قدسي بايد در خدمت مردم و پاسخگوي نيازها و خواسته‌هاي آنها باشد به هر ميزان تکنيک يعني فن صحيح استفاده از ابزار و شناخت از هستي و حقايق عالم بيشتر باشد، خلق اثر هنري تاثير گذارتر و با مخاطب بيشتر ارتباط برقرار خواهد کرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com