1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 413  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605170206  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۲۲:۲۳
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

پژمان فخاريان عنوان كرد

«پارسه پايتخت جهان» دروغ هاي 300 را آشكار مي‌كند

«پارسه پايتخت جهان»، فيلمي كه در مقابله با 300 ساخته مي‌شود، ضمن پاسخگويي به اين فيلم؛ تصورات نادرست موجود در اين موارد را برطرف خواهد كرد و دروغ‌هاي اين فيلم را آشكار مي‌كند.

    به سايت سينمايي سوره به نقل از پايگاه اطلاع رساني سينماي ايران، «پارسه پايتخت جهان»، فيلمي كه در مقابله با 300 ساخته مي‌شود، يك سوم از مرحله توليد خود را پشت سر گذاشت.
    بنابراين گزارش، پژمان فخاريان كارگردان اين فيلم مستند سينمايي در اين‌باره گفت: مراحل فيلمبرداري بخشي از فيلم مربوط به منطقه چغازنبيل به اتمام رسيده و به زودي تصويربرداري از تخت جمشيد آغاز خواهد شد.اين در حالي است كه مراحل مربوط به ساخت انيميشن در نظرگرفته شده براي اين فيلم نيز حدود ده درصد به انجام رسيده است.
    فخاريان توضيح داد: فيلم اساساً درباره هخامنشيان و يونانيان، جنگ ها، شخصيت‌هاي مهم تاريخي در اين دوره است و به بسياري سؤالات و ابهامات موجود درباره اين اقوام و مدت حكومت آنها پاسخ مي دهد، ضمن اينكه تصورات نادرست موجود در اين موارد را برطرف خواهد كرد كه براي تمام اينها مدت 15 سال از زماني كه دانشجو بوده‌ام، تحقيق كرده‌ام، اما با وجود فيلم سيصد تصميم گرفتم قضيه جنگ ترموبيل را در فيلم پررنگ‌تر كنم.
    وي با اشاره به اينكه چندين سال پيش فيلمي دقيقاً با مضمون و نام300 در هاليوود ساخته شده و هيچ سرو صدايي نداشته است، گفت: امروز فيلم 300 اين همه جنجال آفريني مي‌كند و من فكر كردم كه بايد كاري در اين زمينه انجام داد. شايد كم كاري خود ماست كه باعث مي شود حقيقت اينگونه تحريف شود.
    فخاريان توضيح داد: از آنجا كه «پارسه پايتخت جهان» در فهرست فيلم‌هاي فاخر ايراني اعلام شده، قرار بود بودجه خاصي به آن تعلق گيرد كه البته هنوز عملاً كاري صورت نگرفته است. اگر چنين اتفاقي بيافتد كار را با همان فيلمنامه و برنامه‌هاي قبلي اما با امكاناتي بهتر پيش مي بريم و احتمال اينكه مدت زمان انيميشن فيلم را افزايش دهيم بسيار زياد است و در غير اين صورت به روند فعلي خود ادامه خواهيم داد.
    اين مستند ساز، بخش انيميشن فيلم را يكي از قسمت هاي برجسته فيلم برشمرد و گفت:از اين هنر در بازنمايي متحرك بناها و مكان‌هايي كه از بين رفته ، نمايش شكل اوليه آنها وهمچنين كار روي خطوط و نقشه‌هاي باستاني با تكنيك تروكاژ استفاده شده كه فيلم را از حالت مستند صرف و خسته كننده درآورده است.
    وي با بيان اينكه در تلاش براي اتمام كار تا جشنواره فجر هستند، گفت:البته مي‌خواستيم اين فيلم را به جشنواره سينما حقيقت برسانيم كه به نظرم كمي بعيد است .
كارهاي انيميشن «پارسه پايتخت جهان» بر عهده مسعود سعادتمند و اديتور فيلم ابراهيم ميرمالك است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com