1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 509  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605170202  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۷:۳۹
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

تشکيل گروه سينمايي جديد در انتظار تصميم مديران

در صورتي که مديران سينمايي کشور براي تشکيل گروه سينمايي فرهنگ 1 تصميم گيري کنند، اين سالن مي تواند به عنوان پنجمين سرگروه سالن هاي نمايش دهنده فيلم در تهران کار خود را آغاز کند. برنامه اي که قرار بود از نوروز امسال اجرايي شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نوروز امسال سيدغلامرضا موسوي به عنوان يکي از اعضاي پيشين شوراي صنفي نمايش در گفتگويي اعلام کرد، در حال حاضر برنامه ريزي براي تشکيل يک گروه سينمايي جديد صورت مي گيرد. سر گروه سينما فرهنگ 1 خواهد بود و تعدادي از سالن هاي ديگر زيرگروه آن قرار مي گيرند.
    اين موضوع به اندازه اي جدي و تثبيت شده بود که زمان آغاز به کار آن از اکران نوروزي امسال اعلام شد و حتي رايزني هاي در خصوص فيلم هايي که امکان نمايش عمومي در اين گروه سينمايي را دارند نيز آغاز شد. تا جايي که قرار بر اين شد که فيلم سينمايي «سنگ، کاغذ، قيچي» به کارگرداني سعيد سهيلي نخستين اثر به نمايش درآمده در اين گروه باشد.
    البته اين موضوع خيلي زود منتفي شد، براي اينکه نه تنها گروه سينمايي فرهنگ 1 در نوروز تشکيل نشد، بلکه حتي زمزمه هاي تشکيل اين گروه در مدت زماني کوتاه به پايان رسيد و ديگر هيچ صحبتي از آن به ميان نيامد. هر چند با پيش آمدن طرح اکران فيلم هاي فرهنگي تشکيل يک گروه سينمايي جديد دوباره قوت گرفت، اما وقتي اين طرح در زمان تعيين شده کار خود را آغاز نکرد، فعاليت گروه سينمايي فرهنگ 1 نيز به فراموشي سپرده شد.
    با گذشت نزديک به چند هفته از ديرکرد در آغاز نمايش فيلم هاي فرهنگ، از نيمه تيرماه دوباره بحث اکران فيلم هاي فرهنگي مطرح شد، هر چند به نظر مي رسيد تغييرات به نسبت گسترده اي در آن به وجود آمده است. به اين خاطر که درباره نحوه فعاليت سالن هاي سينما براي حضور در اين طرح صحبت هاي ديگري مطرح شد. البته اخباري که درباره استعفاي مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و سپس مديرکل ارزشيابي و نظارت معاونت سينمايي مطرح شد، اجراي کل طرح را زير سوال برد.
    اکنون با گذشت نزديک به 5 ماه از صحبت هاي اوليه درباره تشکيل گروه سينمايي فرهنگ 1 هيچ مطلبي راجع به تشکيل اين گروه وجود ندارد. علي سرتيپي از اعضاي شوراي صنفي نمايش در اين باره به خبرنگار مهر گفته است: آيين نامه تشکيل اين گروه سينمايي از مدتي قبل تصويب شده و در اختيار اداره کل ارزشيابي و نظارت قرار گرفته است. تصميم گيري در مورد زمان آغاز به کار اين گروه بايد توسط آنها انجام شود.
    بر اساس زمزمه هايي که مطرح شده است، مديران سينما فرهنگ از ابتدا با اين طرح مخالف بوده اند. زيرا بر اساس نظر آنها تشکيل يک گروه سينمايي نيازمند امکانات و شرايطي است که امکان برقراري آن در حال حاضر وجود ندارد و به همين خاطر سينما فرهنگ مايل نيست به عنوان سرگروه فعاليت کند. اين موضوع در شرايطي مطرح مي شود که اين سالن سينما يکي از مجهزترين و پرمخاطب ترين سينماي تهران است.
    سينما فرهنگ به خاطر برخورداري از استقبال قابل توجه مخاطبان که بسياري از آنها در محله هاي اطراف سينما سکونت دارند، تنها سالني است که اقدام به صدور کارت براي مخاطبان ثابت خود کرده است. به عبارت ديگر، اين سالن از تعداد مشخصي سينماروي دايمي برخوردار است که در طول سال به طور مرتب از اين سالن استفاده مي کنند.
    در شرايط کنوني که اختلافات ميان تهيه کنندگان به شکل جدي بالا گرفته است و وضعيت مديريتي معاونت سينمايي وزارت ارشاد در شرايطي نامتعادل قرار دارد، صحبت کردن از اضافه شدن يک گروه سينمايي جديد شايد چندان منطقي به نظر نرسد. اما با توجه به اينکه وزير ارشاد به مسايل و موضوع هاي جاري سينما دقت نظر خاصي نشان مي دهد، به نظر مي رسد براي طرح هاي کمک به رشد اين هنر در کشور نيز با اقدامي شايسته انجام دهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com