1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 521  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605160206  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۰:۴۰
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

كانون تهيه‌كنندگان رسما به فدراسيون پيوست

اعضاي كانون تهيه كنندگان از عضويت در اتحاديه استعفا دادند

عليرضا شجاع‌ نوري گفت:اعضاي كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران از جمله كشتي نشيناني بودند كه هر چه منتظر شدند، ديدند باد شرطه بر نخواست و اتحاديه تهيه‌كنندگان را جوابگوي مقتضيات روز تهيه‌كنندگي نيافتند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سخنگوي كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران، اظهار داشت: ما به اين دليل كه براي استقلال خودمان ارزش قائل بوديم، عضو فدراسيون تهيه‌كنندگان شديم و از تشكيل آن حمايت كرديم؛ چرا كه نمي‌خواستيم عملكرد مستقل تهيه‌كنندگان سينماي ايران، تحت‌نظر و تسلط ديگران واقع شود.
    به گفته وي اعضاي كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران از جمله كشتي نشيناني بودند كه هر چه منتظر شدند، ديدند باد شرطه بر نخواست و اتحاديه تهيه‌كنندگان را جوابگوي مقتضيات روز تهيه‌كنندگي نيافتند.
    وي گفت: در حقيقت ما به همين دليل از اطلاعيه خانه سينما و اداره كل نظارت و ارزشياني استقبال و از آن حمايت كرديم.
    شجاع‌نوري گفت: مجمع عمومي كانون تهيه‌كنندگان عصر ديروز تشكيل شد، كليه اعضا در اين مجمع عمومي حاضر شدند و فرم‌هايي را كه از طرف اداره كل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي و خانه سينما بين اعضا توزيع شده بود، براي تثبيت عضويت هر تهيه‌كننده در هر كدام از تشكل‌هاي سه‌گانه فدراسيون امضاء كردند.
    شجاع نوري گفت: در جلسه ديروز اعضا مجددا بر حضورشان در كانون تهيه‌كنندگان تائيد كردند و حالا طبيعتا بعد از اينكه اعضاي هر سه تشكل (كانون، اتحاديه و مجمع) مشخص شده‌اند، بايد نمايندگان خودشان را براي عضويت در «فدراسيون تهيه‌كنندگان» معرفي كنند.
    شجاع‌نوري تأكيد كرد: خانه سينما و اداره كل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي، يك تشكل را به عنوان مرجع اصلي تهيه‌كنندگي در سينماي ايران به رسميت مي‌شناسند و آن هم فدراسيون است.
    وي ادامه داد: تاكنون جلساتي در محل اداره نظارت و ارزشيابي با حضور نمايندگان اتحاديه تهيه‌كنندگان و كانون تهيه‌كنندگان و مجمع فيلمسازان برگزار شده و در اين جلسات، اين فدراسيون مورد توافق هر سه تشكل بوده و به دنبال آن اطلاعيه منتشر شده است.
    اين تهيه‌كننده گفت: امروز در حالي شوراي مركزي اتحاديه تهيه‌كنندگان نسبت به «تشكيل فدراسيون» معترض هستند كه اعضاي آن در جلساتي كه منجر به تشكيل اين فدراسيون شد، شركت داشتند و صورت‌جلسه‌ها را نيز تاييد كردند.
    شجاع نوري گفت: مثبت‌ترين نكته‌اي كه در تشكل فدراسيون وجود دارد، فراگيري آن است و ما اين اميد را داريم كه در اين فدراسيون، بتوانيم تجلي خواسته‌هايمان (آنچيزي كه در اتحاديه تهيه‌كنندگان نديديم) را ببينم.
    وي تأكيد كرد: حسن ديگر فدراسيون اين است كه تعدد آراء و سلايق در اينجا مورد قبول هست و از طرفي، گروه‌هايي كه نظرات ديگري داشته باشند، آنها هم به خواسته‌هايشان در فدراسيون مي‌رسند، درحالي كه در اتحاديه، مطرح شدن نظرات گوناگون جايي نداشت و به همين دليل هم جدا شدن‌ها به‌وجود آمد.
    اين تهيه‌كننده اظهار داشت: اتفاقي كه در تشكيل فدراسيون افتاد، ابتدا به ساكن نبود بلكه به دنبال ماه‌ها تنش‌ و بحران‌هايي بود كه در عرصه تهيه‌كنندگي در سينما ايران وجود داشت. متاسفانه اتحاديه تهيه‌كنندگان با نحوه اداره و اجرايي كه داشت نتوانست تهيه‌كنندگي در سينماي ايران به سر و سامان برساند و اين باعث شد كه گروهي از تهيه‌كنندگان مستقل سينما، اين تشكل تهيه‌كنندگي را حامي خودشان نبينند. درادامه، كم‌كم جدايي همكاران من از اتحاديه آغاز شد،چرا كه آنها اتحاديه را سكاندار مناسبي براي كشتي بحران‌زده تهيه‌كنندگي نمي‌ديدند و ساكنين اين كشتي، به جايي رسيدند كه ترجيح دادند حتي به آب بپرند تا اينكه در اين كشتي، از سرنوشتي كه محكوم به شكست بود، مصون بمانند!
    سخنگوي كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران اظهار داشت: تلاش مديرعامل خانه سينما و مدير كل اداره ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي، در جهت حسن اجراي روند تشكيل فدراسيون و انجام امور است و از اين حيث، فدراسيون همچون يك صنف مستقل عمل خواهد كرد و نظارت آنها صرفا در جهت حسن اجرا و عملكرد اين صنف خواهد بود.
    وي افزود: فدراسيون استقلال خود را دارد و ما هم به اين دليل كه براي استقلال خودمان ارزش قائل بوديم، عضو فدراسيون شديم و از تشكيل آن حمايت كرديم؛ چرا كه نمي‌خواستيم استقلال ما به عنوان تهيه‌كنندگان مستقل، تحت نظر و تسلط ديگران واقع شود.
    شجاع نوري در بخش ديگري از اين گفت‌وگو، درباره تحريم جشن يازدهم سينماي ايران توسط اتحاديه تهيه‌كنندگان، گفت: در اين زمينه خودشان مي‌توانند تصميم بگيرند. اين تصميم ارتباطي به ما ندارد و به خودشان مربوط است، اما براي ما جاي تاسف است چون جشن خانه سينما متعلق به كليه اهالي خانه سينما است و هر كسي كه خودش را عضو خانه سينما مي‌داند، در برپايي اين جشن شريك است.
    وي ادامه داد: حركت آنها شايد خلاف جهت حركت سينماي ايران باشد، اما آنچه من به عنوان سخنگوي كانون تهيه‌كنندگان مي‌توانم بگويم، اين است كه اين كانون بنا دارد با تمام توان و مقدورات در هر چه با شكوه‌تر برگزار شدن جشن سينماي ملي ايران شركت كند و دست‌اندركاران اين جشن و برگزار كنندگان آن خصوصا دبير جشن، پرويز پرستويي را مورد حمايت قرار دهد.
    عصر روز يكشنبه ديروز اعضاي «كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران» به دعوت هيات‌مديره «كانون» در «خانه سينما» سومين جلسه‌ مجمع عمومي خود را برگزار كردند تا نسبت به معرفي اعضاي خود به فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران اقدام نمايد.
    در اين جلسه كه چهاردهم مرداد ماه برگزار شد، مقرر شد درپي‌ اطلاعيه‌ مشترك خانه سينما و اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي، اين كانون اعضاي خود را معرفي كند.
    در ابتداي جلسه منوچهر محمدي رييس هيئت مديره كانون گزارشي كامل از مذاكرات و تلاش‌هاي انجام شده جهت حل و فصل مسايل حادث بر عرصه‌ تهيه‌كنندگي سينماي ايران در سال‌هاي اخير را به اعضا ارايه كند و جلسه با طرح نظرات و پرسش‌هاي اعضا ادامه يافت.
    سپس پيرو اطلاعيه مشترك خانه سينما و اداره كل ارزشيابي اعضا با امضاي فرم مخصوص، عضويت خود را در كانون مورد تاييد و تاكيد قرار داده و از هرگونه عضويت در صنوف مشابه (اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران) استعفا دادند.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com