1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 555  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605130205  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۱:۲۳
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

افشاگري يا دلسوزي؟!

نشست اعتراض‌آميز اتحاديه‌ تهيه‌كنندگان و اعلام آمادگي براي مناظره با مسئولان سينما

مرتضي شايسته رييس اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران نسبت به انجام مناظره با مديركل اداره‌ نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي اعلام آمادگي كرد و ديگر اعضاي اتحاديه نسبت به روند برخورد معاونت سينمايي و تشكيل «فدارسيون» در خانه سينما در گفت‌وگو با ايسنا به مواضع خود پرداختند.

    مرتضي شايسته با دعوت از محمود اربابي براي حضور در جلسه‌اي براي مناظره گفت: ايشان در هر كجا كه آمادگي داشته باشند، من قبول خواهم كرد تا درباره‌ اين قضايا و عملكرد و حركاتشان در ضعيف كردن بخش خصوصي و ناامن شدن فعاليت در سينماي ايران با ارايه‌ مستندات و مدارك مناظره داشته باشم.
    شايسته به همراه حبيب‌اله كاسه‌ساز، مسعود جعفري‌جوزاني، علي‌اكبر ثقفي و محمدحسين فرحبخش از اعضاي اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع كنندگان فيلم سينماي ايران در نشست خبرگزاري ايسنا حضور داشتند.

****
    حبيب‌اله كاسه‌ساز عضو شوراي مركزي اتحاديه تهيه‌كنندگان اختلافات پيش آمده در بين تهيه كنندگان را بيشتر سليقه‌اي دانست و گفت: در اين شرايط حساس سينمايي و در وضعيتي كه همه بايد به فكر آينده سينما و بالندگي و پررونق كردن آن باشيم، به نظر مي‌رسد دست‌هايي در پي اين هستند تا اين سينما را كه الان به شرايط ويژه‌اي رسيده است را به شكل ناجوانمردانه‌اي از آن خود كنند و ديگران را زمين بزنند.
    وي ايجاد اختلافات و تنش‌ها را با همين هدف خواند و اظهار كرد: صنف جايگاهي است كه اعضايش بهتر از هر كسي مي‌توانند به آن هويت دهند و مشكلات را حل كنند و انتظار نيست كسي از بيرون براي آن تصميم بگيرد.
    كاسه‌ساز ادامه داد: اعتراضي كه از سوي تعدادي از تهيه‌كنندگان به انتخابات شد بر اساس يك روش قانوني، درست و صنفي طبق اساسنامه بررسي و مجددا انتخابات برگزار شد. اما در اين ميان عده‌اي با نياتي به اين اختلاف دامن زدند تا به اهدافي برسند و در نهايت گروهي تحت كانون تهيه‌كنندگان تشكيل شد كه در اين كانون چند نفر تهيه‌كننده كه در سينما كار كردند حضور دارند اما تعداد ديگري كه براي ليست پركردن هستند كه به نظر ما صلاحيت تهيه‌كنندگي را ندارند و به عنوان هنرور محسوب مي‌شوند عضويت دارند.
    وي اضافه كرد: اينها شرايطي را ايجاد كردند كه فرصت و وقت مديران سينمايي را گرفتند تا به كارهاي ديگر نرسند و ما جلساتي را كه براي توجيه آقايان گذاشته بوديم تا بفهمانيم اتحاديه تهيه‌كنندگان تنها جاي صنفي تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان است كه مي‌تواند همه‌ي مسايل را پشت سر بگذارد و رفع و رجوع كند اگر براي توليد فيلم گذاشته بوديم الان هركداممان بيش از 5 فيلم سينمايي را توليد كرده بوديم كه اين فرصت را از دست داديم.
    اين تهيه‌كننده با بيان اين‌كه فعاليت اتحاديه بعد از انتخابات خيلي پي‌گير و جدي شروع شد، تصريح كرد: نگراني آن دوستان اين بود كه چرا بايد اتحاديه اين همه خدمات به تهيه‌كنندگان بدهد و مشكلات را رفع كند.
    وي اتحاديه تهيه‌كنندگان را تنها جايگاه و تنها صنفي دانست كه مي‌تواند مشكلات همه‌ي تهيه‌كنندگان را رفع و رجوع كند و تاكيد كرد: اميدوار هستم بتوانيم بدون دخالت دولت خصوصاً معاونت محترم امور سينمايي و اداره نظارت مشكلات خودمان را حل كنيم.

****
    جعفري جوزاني نيز در ادامه با اعتقاد بر اينكه يك جو سياست‌زده و حزبي در كليه‌ي شئون سينما در حال حاكم شدن است، گفت: اساس تشكيلات صنفي براي پي‌گيري منافع مشترك صنفي است و بايد سليقه‌ها و گرايشات مختلف را دربربگيرد. اختلاف سليقه، نظر و گرايش اساس تشكيلات صنف است و اعضا همه منافعشان در پي‌گيري منافع صنفي و اقتصادي‌شان قرار دارد.
    عضو اتحاديه تهيه كنندگان تاكيد كرد: من به شدت معتقدم اگر چنان‌چه ساختار تشكل صنفي بر اساس هم‌انديشي و هم‌سليقگي باشد فقط مي‌تواند به ايجاد يك گروه سياسي فراماسونري تبديل شود. يعني هركسي كه مثل من مي‌انديشد بايد در اين سينما حضور داشته باشد كه اين فقط مي‌تواند صنف را تبديل به يك حزب كند.
    جوزاني مزيت اتحاديه را وجود گرايشات متفاوت و سليقه‌هاي متضاد در آن دانست و تصريح كرد: تنش‌هاي موجود مخصوصا در زمان انتخابات امري كاملا طبيعي است و سلامت اتحاديه را مي‌رساند. سينما مي‌تواند به شكل همفكري و نگرش همگون به سمت فرمايشات مقام معظم رهبري كه فرمودند «سينماي ملي در شأن ملت بزرگ ايران داشته باشيم» برود و افق‌هاي روشن براي آن ترسيم كرد.
    وي ادامه داد: براي تحكيم بنيادهاي فرهنگي و ايجاد صنعت سينماي ملي كه اين عظمت را در بر داشته باشد و بتواند پاسخگوي سليقه‌ها و نيازهاي موجود در جامعه شود، بايد اختلاف سليقه در صنف تهيه‌كنندگان موجود باشد و اگر نباشد بايد نگران شويم كه صنعت سينماي ملي را تبديل به كاري كرده‌ايم كه آدم‌هاي هم‌سليقه فيلم‌هاي شبيه به هم مي‌سازند.
    اين تهيه‌كننده با اشاره به تشكيل فدراسيون تهيه‌كنندگان گفت: فيلتري كه در حال برنامه‌ريزي است براي اين نيست كه كانوني به وجود آيد يا چند نفر دور هم جمع شوند و هم‌انديشي كنند. نگراني آدمي مثل من اين است كه اين جريانات در پي حذف افراد است و اين از حيطه‌ي صنفي خارج است.
    وي تاكيد كرد: وقت آن است كه بتوانيم بنيادهاي فرهنگي‌مان را تحكيم بخشيم و سليقه‌هاي مختلف جامعه را پاسخ دهيم و براي اين مهم نياز به تشكيلات صنفي در بين تهيه‌كنندگان داريم كه با هم اختلاف سليقه، نگرش و حتي فكر داشته باشند.
    جعفري جوزاني اظهار كرد: مشكل اصلي اين است كه هميشه درگير سياست‌زدگي و درگيري‌هاي صنفي و گرفتاري‌هايي هستيم كه مسوولان دولتي گاهي دخالت‌هاي بي‌جا مي‌كنند. آن‌ها موظف هستند كار خودشان را انجام دهند و نبايد آن‌قدر وقت داشته باشند كه در مسايل كوچك داخل صنف دخالت كنند.
    وي با بيان اين‌كه صنف هميشه بايد با هم درگير باشند و اين نشان از اعتبار و بلوغ صنف دارد، تصريح كرد: مسئولان دولتي بايد خوشحال باشند كه اين‌ها يك جور فكر نمي‌كنند، سلامت هستند و كار صنفي انجام مي‌دهند.
    اين كارگردان افزود: متاسفانه حزب‌بازي در حال وارد شدن به سينما است و مساله‌ي بزرگ‌تر، تشكيل «فدراسيون» براي ماست و بايد پرسيد كه در كجاي دنيا پشت درهاي بسته و بدون حضور يك طرف مقتدر مي‌نشينند و براي خودشان تصميم مي‌گيرند كه كل سينماي ايران چگونه بايد بينديشد و تشكيلاتش را اداره كند.
    وي ادامه داد: ما با ترسيم افقي در دوردست مي‌خواستيم به طرف يك سينماي ملي در شان ملت ايران پيش برويم اما طي چند سال گذشته هميشه گروهي هستند كه خودشان را مالك مي‌دانند و حذفي فكر مي‌كنند. ما تكميل‌كننده هم هستيم و نبايد براي حذف ديگري اقدام كنيم.
    جعفري جوزاني مجددا با اشاره به ديدار كارگردانان با مقام معظم رهبري گفت: ايشان سينماگران را جمع كردند و به آنها اميد دادند و خواستند كه سينماگران هم به مردم اميد دهند. اما كساني كه بايد اين سياست را پياده كنند به تشنج دامن مي‌زنند و صرفا به خاطر دوستي‌شان با مديران بازنشسته پيشين به هر عملي تن مي‌دهند.
    وي افزود: خوشحالم كه امروز شخصي روي صندلي معاونت سينمايي نشسته كه آدم بسيار فرهنگي است و براي آن دل مي‌سوزاند. اما در مجموعه‌ي تحت معاونت ايشان اتفاق‌هايي مي‌افتد كه براي من عجيب به نظر مي‌رسد.
    اين تهيه‌كننده با تاسف از اين‌كه وقت جامعه فيلمسازي ايران با اين مسايل مي گذرد، گفت: براي ساختن فيلم جلوي همديگر را گرفته‌ايم تا اين سينما ورشكسته شود و اكران فيلم‌هاي خارجي مثل قبل از انقلاب آغاز شود و يك سري تهيه‌كننده دولتي كه صرفا دستشان بايد به بيت‌المال باشد و از آن تغذيه كنند به همراه يك سري تهيه‌كننده ورشكسته به سينما اضافه شوند كه هر روز تعداد اين افراد بيشتر مي شود و در نتيجه به جاي اين كه پيشروي كنيم هر دهه 10 سال به عقب برمي گرديم و سينماي ملي كه در دهه 60 جهش زيادي را داشت الان تبديل به لاك‌پشتي شده است كه همه از آن جلو مي‌زنند.

****
    رييس اتحاديه تهيه كنندگان فيلم و توزيع كنندگان فيلم سينماي ايران با اشاره به انتخابات اتحاديه در اواخر سال 84، شروع تنش‌هاي را مربوط به آن دوره دانست و گفت: در آن دوره اعتراض هايي به روند انتخابات شد و مجددا در آبان ماه 85 انتخابات جديد به صورت فراگير و با حضور قاطع اعضا زير نظر آقايان دادگو، يشايايي و جعفري جوزاني برگزار شد و با انتخاب هفت عضو جديد، بخش عمده شوراي مركزي تغيير كرد.
    شايسته گفت: مسئولان امور سينمايي هم انتخابات را خوب ارزيابي كردند و به برگزاركنندگان آن تبريك گفتند به طوري كه آقاي اربابي و رضاداد و حتي خود آقاي جعفري جلوه اعلام كردند كه شما با تدبير و مديريت، درست عمل كرديد و اظهار اميدواري كردند آن چند نفري هم كه با ما مساله دارند به ما بپيوندند.
    وي ادامه داد: بعضي از دوستان در انتخابات شركت نكردند و هم‌چنان به مخالفت‌هاي خودشان ادامه دادند؛ و بعد از آن حملات به اتحاديه، شدت بيشتري گرفت.
    شايسته مدعي است: آن گروه تصور مي‌كردند كه اين انتخابات برگزار نمي‌شود و حضور همفكرانشان نظير آقايان جعفري جوزاني، شفق و كاسه‌ساز در انتخابات باعث شد تا گروهي كه به دنبال انشعاب و چنددستگي بودند به اهدافشان نرسند.
    وي با اشاره به مطرح شدن تشكيل كميته‌ ساماندهي نظام تهيه‌كنندگي از سوي مديركل اداره نظارت و ارزشيابي در ادامه مدعي شد: آقاي اربابي بدون اين‌كه كسي از ايشان بخواهد خودشان آمدند و جلساتي را با من و آقاي رئيسيان و محمدي برگزار كردند و درخواست كردند جمع بزرگتري كه 23 نفر بودند براي رسيدگي به امور تهيه‌كنندگان تشكيل شود و ظاهراً ايشان احساس وظيفه كرده بودند و تكليف شده بود تا وسط بيايند.
    شايسته با بيان اين‌كه ما از همان ابتدا مخالف دخالت دولت در مسايل داخلي صنوف بوديم، باز هم ادعا كرد: نهايتاً بعد از برپايي چند جلسه كميته ساماندهي به يك صورت جلسه رسيديم كه اعضاي ما با درخواست و فشار آقاي اربابي و رضاداد آن را امضا كردند؛ اما در آن صورت‌جلسه ـ كه نسخه‌اي از آن موجود است ـ نامي از «فدراسيون» و گروهي موسوم به «كارگردانان تهيه‌كننده‌ها» برده نشده بود.
    رييس اتحاديه تهيه‌كنندگان ادامه داد: در جلسه اي كه در 13 تيرماه سال جاري به همراه آقاي فرحبخش با حضور آقايان محمدي، شاهسواري، اربابي و رضاداد شركت كرديم قرار شد آقايان بين نفرات به اصطلاح خودشان وزن كشي كنند و بدون اينكه ما دخالتي داشته باشيم خودشان به تركيب 8 نفر از اتحاديه و 3 نفر از گروه آقاي محمدي رسيدند و در نهايت گفتند 7 به 4 باشد و خواستند نفرات را اعلام كنيم.
    وي در اين زمينه ابراز عقيده كرد: ما فقط نگاه مي‌كرديم ببينيم سناريويي كه آقاي اربابي نوشته‌اند به كجا مي‌رسد؟!
    وي افزود: در جلسه ديگري كه 4 روز بعد با حضور بنده به همراه آقاي فرحبخش، اربابي و رضاداد برگزار شد ما 10 نفر اعلام كرديم و گفتيم از بين اين نفرات 7 يا 8 نفر انتخاب نهايي خواهند شد.
    شايسته به جلسه اي ديگر در 24 تيرماه اشاره كرد و گفت: آقاي اربابي خواستند در اين جلسه درباره نفرات صحبت كنيم، اما يكباره چرخش كردند و اعلام كردند ما از طرف گروهي تحت عنوان تهيه كننده كارگردان ها تحت فشار قرار گرفتيم و 2 نفر از آنها هم بايد بيايند كه من پرسيدم چرا قبلا صحبتي از اينها نبوده است.
    وي مدعي است: مدير اداره كل نظارت و ارزشيابي بارها در جلوي همه اعلام كرده بودند، گروهي به نام تهيه كننده كارگردان ها از نظر ايشان محلي از اعراب ندارند و به رسميت نمي شناسند، اما به سرعت تغيير موضع دادند و من اعلام كردم اين با مفاد كميته ساماندهي نظام تهيه كنندگي همخواني ندارد و اجازه چنين كاري را نداريد و اگر مي خواهيد تغييري صورت بگيرد دوباره بايد آن 23 نفر بيايند و راجع به اين موضوع صحبت شود.
    شايسته ادامه داد: در نهايت دوباره به صورت تلفني از من ليست خواستند تا اين‌كه پس از چند روز خبر استعفايشان را شنيديم و يكدفعه شنيديم فدراسيوني با نظر آقاي ميركريمي و اربابي براي تهيه‌كنندگان تشكيل شده و آن چيزي كه دوستان مي‌گويند ما براي تشكيل فدراسيون توافق كرديم كذب است.
    وي با اشاره به وجود نام مديرعامل خانه سينما زير بيانيه تشكيل اين فدراسيون مدعي شد: اتحاديه معتقد است آقاي ميركريمي نسبت به تهيه‌كنندگان و بخش خصوصي نگاه مغرضانه دارد و از همان اول با آقاي اربابي شرط كرديم كه هركجا ايشان دخالت كنند ما كنار مي‌كشيم و حتي در جلسه‌ي اول كميته ساماندهي وقتي آقاي ميركريمي آمدند بچه‌ها ما همه مي‌خواستند جلسه را ترك كنند كه به درخواست اربابي مانديم.
    شايسته با اين ادعا ‌كه آقاي اربابي زير حرف‌ها و امضايش زده است، ادامه داد: در هيچ دوره‌اي مديركلي نديدم كه به اندازه‌ي ايشان حرف‌هايش را عوض كند و تغيير جهت دهد ؛ ايشان باز هم به بخش خصوصي لطمه زدند.
    وي ابراز عقيده كرد: ايشان از دوره‌اي كه مشغول به كار شدند اول نماينده اتحاديه را از شوراي پروانه ساخت كنار گذاشتند و بعد با يك برنامه‌ريزي خاص نماينده اتحاديه را در شوراي پخش ارشاد حذف كردند و هركجا كه اتحاديه نماينده داشت و مي‌خواست از حقوق اعضايش دفاع كند كاري كردند كه كنار رود به جاي آن فردي كه نه سابقه‌ي تهيه‌كنندگي داشت و نه توزيع‌كنندگي به عنوان نماينده‌ي بخش خصوصي وارد شورا كردند.
    اين تهيه‌كننده با بيان اين‌كه كار اكثر همكارانمان با اداره كل نظارت و ارزشيابي به خواهش و التماس افتاده است، گفت: متاسفانه بعد از طرح اجراي اصل 44 به جاي اين‌كه شاهد گشايش باشيم محدوديت‌ها بيشتر شده است و بخش خصوصي را كوبيده‌اند و اين روند تا به امروز ادامه دارد؛ الان هم توافقاتي كه خودشان باني آن بوده‌اند را زير سوال برده‌اند.
    وي صدور بيانيه و تشكيل «فدراسيون» را خارج از وظايف اداره كل و خانه سينما دانست و ابراز عقيده كرد: متعجب هستيم مديركلي كه خودش بايد بيشتر از همه به قوانين و مقررات مسلط باشد كار خلاف قانون انجام مي‌دهد و ممكن است اين بازي كه با ما مي‌شود با «فدراسيون» هم كه حرف به وجود آمدنش را مي‌زنند بشود.

***
    علي‌اكبر ثقفي ديگر تهيه‌كننده حاضر در اين نشست هم تجزيه صنف را بدون هيچ‌گونه دستاوردي براي سينما ارزيابي كرد و گفت: تنها عده‌ي محدودي كه دنبال اهداف و رانت‌خواري‌هاي شخصي و انحصارطلبي هستند به اهدافشان مي‌رسند. اين افراد هيچ‌كدام براي اعضايشان كاري نكرده‌اند و تنها خودشان چاق شدند و اعضايشان لاغر.
    وي افزود: اختلاف سليقه‌اي كه ما در شوراي مركزي اتحاديه تهيه‌كنندگان داشتيم تنها براي بازسازي ساختار اتحاديه بود، نه تجزيه آن. اما عده‌اي كه در راستاي همين تفكر ما بودند از اين نمد براي خودشان كلاه دوختند و از عضويت در صنف سوء استفاده كردند.
    ثقفي اتحاديه را يكي از اركان اصلي خانه سينما در ساليان گذشته دانست و ناديده گرفتنش را نشانه‌ي ناداوري خواند و اظهار كرد: خانه سينما بايد به عنوان حامي 26 صنف را پوشش دهد. اما عملا تحت اختيار چند آدم قرار گرفته است كه در كارهاي اجرايي خط و مشي مي‌دهند.
    وي تاكيد كرد: با تجزيه اتحاديه اگر قرار است يارگيري شود تمام حقوق چند ساله ما پايمال خواهد شد و سنگ بنايي براي تجزيه صنوف ديگر فراهم مي‌شود كه در نهايت ممكن است منجر به انحلال خود خانه سينما هم بشود. متاسفانه سمت گيري خانه سينما و دخالت مسوولان در امور صنفي اشتباه است و باعث تفرقه‌ي بيشتر و خروج بعضي صنوف از خانه سينما مي‌شود.

****
    حسين فرحبخش عضو ديگر شوراي مركزي اتحاديه تهيه‌كنندگان سينماي ايران در ادامه‌ي صحبت‌هاي ثقفي با بيان اين‌كه هيات مديره خانه سينما از مجموع صنوف تشكيل شده و اساسنامه به آنها اجازه‌ي تعديل صنوف را نمي‌دهد، گفت: خانه سينما چنين اختياري ندارد كه بگوييد ما «فدراسيون» درست مي‌كنيم. متاسفانه اين راهي است كه آقاي ميركريمي مي‌رود و از ابتدا هم اصرار داشت تا صنف تهيه‌كنندگان تجزيه شود و به جاي اين‌كه نقش يك پدر را ايفا كند در نقش شخصي هستند كه منجر به نفاق و تكه تكه شدن اتحاديه مي‌شود.
    وي تاكيد كرد: اين بار اتحاديه قاطع‌تر از دفعات قبل ايستاده و كوتاه هم نخواهد آمد و دوستان كه مي‌گويند اين نظر برنمي‌گردد ببينند برمي‌گردد يا نه. ما توسط وكيل اتحاديه در ديوان عدالت از آقاي ميركريمي شكايت كرده‌ايم و ايشان بايد جواب دهند كه با چه مجوزي در كار صنف دخالت مي‌كنند و چنين كاري را انجام مي‌دهند و در واقع خانه سينما را تبديل به صنف خانه سينما دولتي تبديل كرده‌اند.
    فرحبخش با اشاره به عدم شركت اتحاديه تهيه‌كنندگان در جشن خانه سينما گفت: اين جشن سياسي است و كساني كه دوست دارند جايزه مي‌دهند و بهتر بود به جاي اين‌كه يك هفته جشن بگيرند اين پول گزاف را به كساني كه در صنوف خانه سينما مشكل دارند اختصاص دهند.
****
    كاسه‌ساز هم ادامه داد: هزينه‌هايي كه براي جشن مي‌شود در اين شرايط سينما قابل توجه و بررسي است و جشن سينما كه قرار بود جشن ملي سينما باشد به جشني براي عده‌اي آدم خاص با اهداف سياسي تبديل شده است.
    اين تهيه‌كننده هم‌چنين با اشاره به صحبت‌هاي اربابي درباره‌ي به وجود آمدن تنوع در سليقه‌ها و نگاه‌ها به دنبال تشكيل «فدراسيون»، گفت: تنوع سليقه يك بازي و بهانه است تا محملي براي ورود باشد. در اتحاديه هم هيچ‌كس مثل هم فكر نمي‌كند و هركس ايده‌ي خود را دارد. كساني هم كه مي‌گويند جور ديگر فكر مي‌كنند عضو همين اتحاديه هستند و بيايند اين‌جا و آن‌طور كه دوست دارند فكر كنند.
    جعفري جوزاني هم اظهار كرد : تنوع سليقه و ديدگاه اساس ايجاد تشكيلات است. اما اين افراد، هم‌انديشي واحدي مي‌خواهند كه با ديدگاه متفاوت فرق دارد.
    ثقفي نيز ادامه داد: ما با تنوع افكار مخالف نيستيم. بلكه با پاشيدگي و تفرقه مخالفيم و اين ديكتاتوري صرف است كه كسي بگويد با تنوع افكار مخالفيم. طبيعتا در صنفي كه اعضاي بي‌شمار دارد افكار مختلفي هم داخلش وجود دارد اما هميشه عده‌اي در كنار مديران سينما به عنوان عزيزدردانه هستند كه اگر بدانند همين تنوع افكار، مخالف سهم آنها مي‌شود با آن مقابله مي‌كنند.
    در بخش ديگري از اين نشست، مرتضي شايسته از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت امور سينمايي درخواست كرد تا با تشكيل كميته‌اي «حقيقت‌ياب»، مستقل و بدون وابستگي به سينما، قضاياي سه چهار ماه اخير را بررسي و پي‌گيري كنند.
    وي افزود: مدام مي‌گويند جرياني وجود دارد كه مي‌خواهد مديريت سينما را ناكارآمد نشان دهد در صورتي كه هيچ‌كس قصد چنين كاري را ندارد و خودتان هر روز يك مساله و مشكل درست مي‌كنيد. در امور خودتان مانده‌ايد و در امور ما هم دخالت مي‌كنيد و متاسفانه آقاي صفارهرندي هم به ما وقت ملاقات نمي‌دهند و ما نمي‌دانيم شكايت‌مان را به كجا ببريم.
    شايسته گفت: الان كار اصلي ما مبارزه با دزدان و سارقان غيرمجاز فيلم‌ها شده است كه به جاي حمايت از ما، فشار هم مي‌آورند و مي‌خواهيم حداقل اجازه دهند كه اين مبارزه را بكنيم تا ثواب همين هم براي ما بماند كافي است.
    رييس اتحاديه تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم سينمايي ايران، درباره‌ي عضويت همزمان بعضي از اعضا در تشكل‌هاي ديگر تهيه‌كنندگي گفت: ما تا امروز حتي يك مورد را نداشته‌ايم كه از اتحاديه استعفا داده باشند و يا اعلام كناره‌گيري كنند. بعضي‌ها مي‌گويند عضو هر سه تشكل هستيم و ظاهرا اين كارت‌ها براي بعضي‌ها خاصيت دارد.
    وي ادامه داد: از نظر ما تمام اين افراد عضو اتحاديه هستند و اين اتحاديه متعلق به همه‌ي اعضايش است و همين امروز هم اگر اعضا تصميم بگيرند انتخابات و مجمع عمومي برگزار كنند و گروه ديگري را بياورند، ما آمادگي داريم و مديريت و شوراي مركزي معتقد است هرآن‌چه اعضا تصميم بگيرند ما تبعيت مي‌كنيم و اين‌جا را ارث پدر كسي نمي‌دانيم و آن را متعلق به همه‌ي اعضا مي‌دانيم. ضمن آن‌كه با هرگونه انشعاب هم مخالفيم و آنهايي كه به طبل انشعاب مي‌كوبند بدانند اين حركت ممكن است روزي دامن خود آنها را هم بگيرد.
    اين تهيه‌كننده در پايان مدعي شد: ما تا به امروز نهايت همكاري را با معاونت سينمايي داشته‌ايم و نسبت به آقاي جلوه ارادت داريم اما متاسفانه در بخشي از معاونت در حق اين اتحاديه به شكل‌هاي مختلف جفا كرده‌اند كه از معاونت محترم سينمايي خواستار تجديدنظر جدي در عملكرد و رفتار اين افراد هستيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com