1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 545  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605130203  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۸:۴۴
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

خروج «محاكمه»، «سنگ، كاغذ، قيچي»، «پارك وي» و «مصائب دوشيزه» از جشن يازدهم سينما

در پي اعلام تحريم جشن سينماي ايران از سوي اتحاديه تهيه‌كنندگان، فيلم‌هاي متعلق به طيف اتحاديه در جشن يازدهم حضور نخواهد يافت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين در حالي است كه اعضاي شوراي مركزي اتحاديه، كه نامه تحريم جشن به امضاي آنها منتشر شد، هنوز به صورت رسمي اسامي فيلم‌هايي را كه در جشن خانه سينما حضور نخواهند يافت را به صورت رسمي اعلام نكرده‌اند.
    اتحاديه تهيه‌كنندگان سينماي ايران هفته گذشته با صدور بيانيه‌اي جشن خانه سينما را تحريم كرد.
    براساس آنچه در اين بيانيه آمده، شوراي مركزي جشن سينماي ايران را در شرايط حاضر نه تنها به نفع سينماي ايران ارزيابي نكرده، بلكه به دليل شرايط حاكم بر خانه سينما، به زيان سينماي ملي و سينماي حرفه‌اي بخش خصوصي مي‌داند. به اين ترتيب خروج فيلم‌هاي اعضاي شوراي مركزي اتحاديه از جشن‌ خانه سينما قطعي به نظر مي‌رسد. با اين‌همه و در شرايطي كه تهيه‌كنندگان اين فيلم‌ها، فعلاً از اظهار نظر در مورد خروج آثارشان خودداري مي‌كنند،‌ كارگردانان مي‌گويند كه مخالفتي با تصميم احتمالي تهيه‌كنندگان فيلم‌هايشان نخواهند داشت...

كارگردان «مصائب دوشيزه»: به تصميم تهيه‌كننده احترام مي‌گذارم‌
تحريم جشن خانه سينما از سوي اتحاديه تهيه‌كنندگان احتمال حضور برخي از فيلم‌ها را در اين مراسم پايين مي‌آورد.
    «مصائب دوشيزه» به كارگرداني مسعود اطيابي و تهيه‌كنندگي غلامرضا موسوي از جمله فيلم‌هايي است كه احتمال مي‌رود در جشن حضور نداشته باشد.
    مسعود اطيابي كه اختلافات به وجود آمده ميان اعضاي اتحاديه و برگزاركنندگان جشن خانه سينما را نگران‌كننده ارزيابي مي‌كند گفت: هرچند شخصاً دوست داشتم اين فيلم در جشن حضور داشته باشد، اما به خاطر حفظ جايگاه تهيه‌كننده فيلم، در صورت تصميم ايشان با اين اتفاق مخالفتي نخواهم داشت و علي‌رغم ميل باطني اين تصميم را خواهم پذيرفت.
    او با اشاره به اين نكته كه نظر تهيه‌كننده فيلم برايش ارجحيت دارد از حل مساعت‌آميز اين اختلافات اظهار اميدواري كرد و ادامه داد: اميدوارم طرفين اين ماجرا به گونه‌اي عمل كنند كه به حفظ منافع جمعي منجر شود و مهمتر از آن آبروي خانواده‌ سينما به خطر نيفتد.
    اطيابي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين نكته كه مسلماً تهيه‌كننده فيلم تابع شرايط خاصي‌ست كه امكان اصرار به حضور در اين مراسم را به وجود نخواهد آورد در ادامه گفت: فقط اميدوارم تهيه‌كنندگان سينماي ايران ياد بگيرند كه به غير از توجه به منافع اقتصادي هر فيلم، به شيوه‌هاي بهر‌ه‌برداري فرهنگي از آنان نيز فكر كنند. از اين روست كه اگر من بودم با توجه به كاركردهاي فرهنگي يك فيلم چنين واكنشي نشان نمي‌دادم.
    او در ادامه گفت:‌ به هر حال نظر تهيه‌كننده‌اي كه طي ساخت اين فيلم با من همراه بوده و امكان به سرانجام‌رسيدن آن را فراهم كرده است براي من محترم است،‌ چون مطمئنم كه در اتخاذ هر تصميمي منافع فيلم را در اولويت قرار خواهد داد.

ايرج قادري: به عنوان كارگردان «محاكمه» تنها وظيفه ساخت آن را برعهده داشتم‌
«محاكمه» به كارگرداني ايرج قادري و تهيه‌كنندگي مرتضي شايسته از ديگر فيلم‌هايي‌است كه احتمالاً در يازدهمين جشن خانه سينما حضور پيدا نخواهد كرد.
    ايرج قادري، كارگردان اين فيلم با بيان اين مطلب كه در به سرانجام‌رسيدن يك فيلم هركس سهم خودش را ايفا خواهد كرد گفت: من به عنوان كارگردان اين فيلم، وظيفه ‌ساخت آن را برعهده داشتم كه انجام دادم، اما از اين به بعد ديگر چيزي برعهده من نخواهد بود.
    او كه در ادامه گفت درباره مسائلي اين‌چنين تهيه‌كننده فيلم تصميم‌گيرنده اصلي به شمار مي‌رود، تصريح كرد: واقعيت اين است كه من نمي‌دانم در اين ماجرا حق با چه كسي ا‌ست،‌ به همين دليل ترجيح مي‌دهم مداخله‌اي نكنم تا خدايي‌ناكرده نظرات من تألمات روحي و دلتنگي به بار نيارود.
    قادري با اشاره به اين نكته اين روزها تنها دغدغه‌اش چگونگي و شرايط اكران «محاكمه» بوده است، ادامه داد: من مثل هميشه روال عادي كار را طي كردم، فيلم را ساختم و به دست تهيه‌كننده سپردم، پس از آن نيز تصميم‌گيري براي شركت فيلم در هرجشن و جشنواره‌اي صرفاً برعهده تهيه‌كننده خواهد بود و من مداخله‌اي نخواهم كرد.

كارگردان «مهمان»: هيچ اصراري به حضور در چنين مراسمي ندارم‌
«مهمان» به كارگرداني سعيد اسدي و تهيه‌كنندگي محمدحسين فرحبخش نيز احتمالاً در اين مراسم شركت نخواهد كرد.
    سعيد اسدي كارگردان اين فيلم با اشاره به اين نكته كه هيچ اصراري به حضور در چنين مراسم‌هايي ندارد، پيش از اين گفته بود: من نه تنها هيچ باور و اعتقادي به حضور در چنين جشن و جشنواره‌هايي ندارم، بلكه خودم هيچ تلاشي در اين زمينه به خرج نخواهم داد، چون اين فيلم از آن تهيه‌كننده‌اش است و حضور يا عدم حضورش در جشن نيز به خود او باز مي‌؛ردد و براي من فرقي نمي‌كند.

«سنتوري»، «پارك‌وي» و «سنگ‌،‌كاغذ،‌ قيچي» ديگر غايبان جشن‌
«سنتوري» به تهيه‌كنندگي داريوش مهرجويي و فرامرز فرازمند، «نصف مال من، نصف مال تو» ساخته وحيد نيك‌خواه آزاد و تهيه‌كنندگي علي سرتيپي، «پارك‌وي» به كارگرداني فريدون جيراني و تهيه‌كنندگي غلامرضا موسوي و همچنين «سنگ،‌كاغذ، قيچي» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي سعيد سهيلي از ديگر فيلم‌هايي هستند كه احتمال مي‌رود در راستاي تحريم جشن خانه سينما از سوي اتحاديه تهيه‌‌كنندگان امكان حضور در اين مراسم را پيدا نكنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com