1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 489  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512090205  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۰:۴۵
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

وزارت ارشاد به متقاضيان احداث سينما، تسهيلات لازم پرداخت مي كند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با عنوان اين مطلب كه از اين پس هر روز خبر خوشي از سوي دولت نهم در زمينه هاي فرهنگي و هنري اعلام خواهد شد، همچنين خبر داد كه وزارت ارشاد به كليه متقاضيان احداث سينما، تسهيلات لازم با اقساط بلند مدت پرداخت مي كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدحسين صفارهرندي» شب گذشته در جمع هنرمندان و اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختياري گفت: سهم هنرمندان در آباداني و توسعه كشور بايد مشخص باشد.
    وي افزود: جنبش ملي توسعه و آباداني با كاروان پر تلاش دولت نهم در كشور به راه افتاده است و هنرمندان در اين آباداني سهم بسزا و والايي دارند.
    وي گفت: از اين پس هر روز خبر خوشي از سوي دولت نهم در زمينه فرهنگ و هنر، اقتصاد، فناوري، علوم مختلف، سياست به گوش مردم خواهد رسيد.
    صفارهرندي اظهار داشت: دولت مردان جمهوري اسلامي ايران هم اكنون آستين خدمت به مردم را بالا زده اند و در هر استاني چندين " كار ويژه" در حال انجام و پيگيري است.
    وي گفت: پيشرفت فيزيكي بيشتر پروژه هاي عمراني بخش فرهنگ و ساير بخش هاي كشور در طول دولت نهم از رشد چشمگيري برخوردار شده و در اين زمينه به اندازه چندين سال كار شده است.
    صفارهرندي در اين زمينه وجود سينما را براي جوانان هر استاني ضروري و لازم دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه به كليه متقاضيان احداث سينما، تسهيلات لازم با اقساط بلند مدت را پرداخت خواهد كرد. موسسه سينماشهر معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي وظيفه و مسئوليت حمايت ، هدايت و مشاركت در بازسازي و ساخت سينماهاي كشوررا بر عهده دارد كه طي سال گذشته توانست به ترميم ناوگان نمايشي سينماي ايران بپردازد. اقدامي كه در شرايط كنوني تاثير بسزايي نيز بر اقتصاد سينماي ايران داشته است.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بايد در هر شهرستان يك سينما براي جوانان احداث شود و در اين امر مي بايستي از پتانسل بخش خصوصي استفاده كرد و سرمايه گذاران را به سمت سينماسازي هدايت و راهنمايي كرد.
    صفارهرندي افزود: ساخت اين سينماها بايد با ظرفيت پايين تا گنجايش يكصد نفر و چند سالن با رستوران و سالن هاي جانبي باشد و هر استاني در صورت فراهم كردن زيرساخت ها و زمين، مي تواند اقدام به احداث " پرديس سينما" كند.
    وي گفت: ساخت پنج پرديس يا به عبارتي مجتمع سينمايي توسط وزارت ارشاد در دستور كار قرار دارد كه يكي از اين پرديس ها در تهران و بقيه در شهرستان ها خواهد بود. محل تاسيس پرديس سينمايي در تهران حوالي ميدان ونك است كه پنج سالن بدون فضاي تجاري خواهد بود. به زودي ساخت اين پرديس با توجه به استاندارهاي روز جهاني آغاز خواهد شد.
    صفارهرندي اظهارداشت: تعداد سالن هاي فعال سينماهاي كشور از آمار 251 سالن در سال 84 به 273 در سال 85 رسيده و هم اكنون 85 سالن آماده بهرهبرداري و يا در حال ساخت هستند و 59 سالن نيز مراحل مقدماتي بازسازي را طي ميكنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com