1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 548  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512050217  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۵:۰۶
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

مديرعامل بنياد فارابي مطرح كرد:

مسير جديد، با آدمهاي جديد در سينماي دفاع مقدس

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي گفت: فكر مي‌كنم سينماي دفاع مقدس، مسيرهاي جديدي را كشف و جستجو مي‌كند و اين موضوع با آدم‌هاي جديدي دارد اتفاق مي‌افتد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا رضاداد» درباره رويكرد پررنگ‌تر سينماي ايران به ساخت فيلم‌هايي با مضامين دفاع مقدس در جشنواره امسال گفت: حضور سينماگراني با تجربه چون سينايي و پوراحمد و حضور سينماگر نوجويي چون ميري از نسل جديد سينمايي كه فهيم وعلاقه مند هستند و كارهاي باارزش انجام داده‌اند، در اين مسير جاي اميدواري زيادي دارد.
    وي به نگاه متفاوت به عراقي‌ها در چند فيلم جنگي جشنواره امسال اشاره كرد و گفت: به هرروي اين دريچه‌هاي جديد دارد باز مي شود و البته تحولات منطقه هم اين را امكان‌پذيرتر كرده است. ما نسبت‌هاي جديدي با همسايگان خودمان در كشورهاي مختلف من جمله عراق برقرار كرده‌ايم و روابط ديرينه‌اي كه در كل منطقه وجود داشته، آرام آرام همه ما را به يكديگر پيوند مي‌دهد.
    رضاداد افزود: آن سرزمين بزرگ اسلامي و آن فرهنگ و تمدن بزرگ، در گوشه و كنار خودش را نشان مي دهد و آن وجوه مشترك خودش را نمايان مي‌كند. درست همان‌چيزي كه امسال، در بحث ايجاد بخش "جلوه‌گاه شرق" گفتيم و به اين رسيديم كه اين نامگذاري، از آن جهت صورت گرفت كه ما بتوانيم پيوندهاي مشترك شرقي را كه در اين حوزه از جغرافياي جهان و نسبتش با بقيه جهان وجود دارد، پيداكنيم.
    به گفته مدير عامل بنيادفارابي اين اتفاق ناخودآگاه در سينماي دفاع مقدس هم دارد تأثير مي‌گذارد و سازندگان فيلم‌ها فضاهاي جديدي را تجربه مي كنند كه خيلي اميدواركننده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com