1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 616  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512050100  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۴:۰۸
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

در چهل و يكمين نشست كانون فيلم معناگرا عنوان شد

سينماي معناگرا قصددارد از دورنيات افراد پرده برداري كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «بهرام توكلي» كارگردان فيلم «پابرهنه در بهشت» در چهل و يكمين نشست كانون فيلم معناگرا گفت: در اين فيلم قصد داشتم به نوعي دغدغه هاي ذهني و ترديدهاي برخي از انسان ها را به تصوير بكشم و تا حدودي از اين درونيات پرده برداري كنم.
    برپايه اين خبر، توكلي در نشست اين فيلم در خصوص منابع مورد نظر خود براي نگارش فيلمنامه پابرهنه در بهشت افزود: نمي‌توانم اثر خاصي را نام ببرم اما ما همه تحت تأثير تمامي فيلم ها و داستان هايي هستيم كه مي بينيم و مي‌خوانيم.
    وي در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه ساختار فيلم از آثار خارجي تأثير پذيرفته ادامه داد: متأسفانه در طول سال هاي گذشته برخي از فيلمسازان ايراني در ساختار به دكوپاژ ساده و بدون تنوع تصويري رسيده اند و هركسي كه در ساختار فيلم خود به دنبال دكوپاژ متنوع و تنوع فرم و تمهيدات بصري باشد برچسب غير ايراني مي خورد در صورتيكه در فيلم من تكنيك در خدمت روايت داستاني ايراني قرار مي گيرد و فضا كاملا ايراني و براي مخاطبان قابل لمس است.
    توكلي در خصوص گناه كار بودن شخصيت ها در فيلم گفت: من فقط مي خواستم ويژگي هاي اين افراد را به تصوير كشم تا تماشاگر با بررسي عمل و رفتار آن ها و پيش زمينه شخصيت ها، خود در خصوص گناهكار بودن آن حكم صادر كند.
    اين فيلمساز خاطر نشان كرد: هر فيلمي مي تواند جهان بيني يا به عبارتي ديگر نگرش فيلمساز نسبت به جهان را نمايش دهد و تاويل اين نگرش به عهده مخاطب است.
    فيلم "پابرهنه در بهشت" ساخته بهرام توكلي برنده 5 سيمرغ بلورين و جايزه ويژه مصطفي عقاد از بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر در چهلمين و يكمين نشست "كانون فيلم معناگرا" روز جمعه چهارم اسفند ماه سال جاري در سالن نمايش سينما فرهنگ تهران به روي پرده رفت.
    افشين هاشمي بازيگر اين فيلم نيز افزود: هر انساني داراي ويژگي ها و مولفه هاي شخصيتي است كه در بازيگري با توجه به وي، مي‌توان به دريافت هايي رسيد در واقع من علاوه بر تفكر در مورد نقش، به انسان هايي شبيه به كاراكتر توجه مي كنم و در پاره اي از موارد الگو مي گيرم براي مثال در بررسي انسان هاي مبتلا به ايدز به نگاه مات اين شخصيت ها و ديالوگ هاي بي هدف آن ها پي بردم.
    سعيد لطفي مدير توليد اين فيلم نيز در ادامه افزود: اگر چه توليد اين اثر مشكل ولي تجربه بسيار خوبي بود و من در اين نشست از كليه همكاراني كه ما در توليد اين پروژه ياري دادند تشكر مي‌كنم.
    وحيد اسلامي منتقد سينما نيز در پايان نشست يادآور شد: پا برهنه در بهشت قرنطينه اي را مي‌آفريند كه نمونه اي تمثيلي از دنيا است، دنيايي خلاصه شده كه انسان هايش بيش از گذشته با پديده اي به نام مرگ رو به رو مي شوند و در اين ميان يك روحاني ابزاري براي شناخت اين دنيا مي شود، كسي كه از طريق روايت فيلمساز هم به درون وي نفوذ مي كنيم و هم به درون قرنطينه.
    پابرهنه در بهشت در جشنواره فيلم فجر، سيمرغ هاي بلورين بهترين فيلم معناگراي جشنواره، بهترين فيلم اول، بهترين بازيگر نقش مكمل مرد( افشين هاشمي)، بهترين فيلمبرداري ( حميد خضوئي ابيانه ) بهترين صدابردار ( حسن زاهدي و داريوش صادقپور) و تنديس ويژه مصطفي عقاد را كسب كرده است.
    اين فيلم داستان روحاني جواني به نام يحيي را به تصوير مي كشد كه محلي نامتعارف را براي ادامه خدمتش انتخاب مي كند، قرنطينه بيماران لاعلاجي كه علاوه بر درگيري هاي جسمي، دغدغه هاي شديد و بي پاسخ ذهني دارند، يحيي در كنار آن ها زندگي مي كند و خود به عنوان روحاني چيزهاي بسياري فرا مي گيرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com