1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 548  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512010212  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۱:۳۰
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

بازيگران تا اواخراسفند ماه انتخاب مي‌شوند

واروژ كريم مسيحي «ترديد» را اوايل سال 86 كليد مي‌زند

واروژ كريم مسيحي فيلمبرداري «ترديد» را اواخر فروردين تا اوايل ارديبهشت ماه سال 86 آغاز مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدمهدي دادگو تهيه‌كننده «ترديد» با بيان اين مطلب گفت: به دليل همزمان شدن با آخرين ماه سال و شبهاي عيد ترجيح مي‌دهيم، فيلمبرداري را بعد از تعطيلات نوروزي آغاز كنيم. وي افزود: انتخاب بازيگران تا اواسط اسفند ماه انجام مي‌شود.
    پيش توليد اين فيلم كه از چندي قبل آغاز شده است، با همكاري پخشيران (هارون يشايايي) و تهيه‌كنندگي محمد مهدي دادگو آغاز شد.
    اين فيلمنامه با حال‌و هوايي پليسي و با مضموني شبيه به نمايشنامه‌ «هملت» براساس شاهكار نويسنده شهير انگليسي ويليام شكسپير نوشته شده است.
    واروژ كريم مسيحي از فيلمسازان مطرح كشور است كه سال‌هاي پيش فيلم ماندگار «پرده آخر» را ساخت. وي كه پانزده سال فيلمي را مقابل دوربين نبرده است، هم‌اكنون در تدارك توليد فيلم جديدش «ترديد» است.
    تاكنون حضور عواملي چون؛ مديرتوليد شهريار شهباززاده، مدير فيلمبرداري: عزيز ساعتي است.
    اين فيلم هفت بازيگر نقش اول و دوم دارد كه دوتا از بازيگران اول زن هستند و بقيه پنج بازيگر، بازيگران مرد، اول و دوم هستند.
    دادگو همچنين گفت: انتخاب لوكيشن‌هاي اين فيلم كه جزو پرسوناژ‌هاي فيلم است ـ يك خانه و يك سالن سينماي قديمي ـ براي گروه اهميت دارد.
    واروژ كريم مسيحي از فيلمسازان مطرح كشوراست كه سال‌هاي پيش فيلم ماندگار «پرده آخر» را ساخت و در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر مورد تحسين قرار گرفت.
    وي سال‌ها است كه فيلمي را جلوي دوربين نبرده در صورت ساخت فيلم «ترديد» اين فيلم دومين تجربه كارگرداني وي در عرصه سينما خواهد بود.
    كريم مسيحي متولد 1321 اراك، پس از پايان تحصيلات دبيرستاني در سال 1348 به آلمان رفت، دوستي با يك بازيگر آلماني تئاتر موجب علاقه او به هنر نمايش گرديد. در بازگشت به ايران درسالهاي آغازين دهه پنجاه به فعاليت هنري گرايش پيدا كرد و به عنوان دستيار كارگردان در فيلم «رگبار» بيضايي به تجربه اندوزي پرداخت و به عنوان يكي از همراهان هميشگي بيضايي در سالهاي بعد به عنوان دستيار در «غريبه ‌و مه»، «شايد وقتي ‌ديگر»، «مرگ ‌يزگرد»، «چريكه ‌تارا» و در «مسافران» به عنوان مشاور با بيضايي همراه شد.
    «واروژ» در كنار دستياري در سالهاي پيش از انقلاب اسلامي ابتدا به كارگرداني و نوشتن فيلمنامه براي آثار كوتاه پرداخت و با پيوستن به كانون پرورش در سال 1345 نخستين تجربه خود «فاخته» را نوشت و كارگرداني كرد ودر سال 56 «كوچ» را به عنوان دومين فيلم كوتاهش ساخت و در سال 59 نيز فيلم كوتاه«سلندر» را كه در آن پرويز پورحسيني يكي از درخشانترين بازيهايش را به نمايش گذاشت، خلق کرد.
    وي پيش از انقلاب با كامران ‌شيردل در «صبح ‌روز چهارم»، امير نادري در «تنگنا» و بهمن ‌فرمان‌ آرا در «شازده احتجاب» به عنوان دستيار همكاري كرد و بالاخر حاصل سالها مطالعه و تجارب عملي خود را در قالب نخستين اثر حرفه اش در سال 1369 با فيلم بحث‌انگيز و زيباي «پرده آخر» بر اساس فيلمنامه‌اي از خودش كارگرداني كرد و با همين يك فيلم در رديف فيلمسازان مطرح سينماي ايران قرار گرفت.
    در كتاب كارگردانان سينماي ايران آمده است: «واروژ كريم ‌مسيحي» يكي از با استعدادترين فيلمسازان عصر پس از انقلاب اسلامي است، با وجودي كه تنها يك فيلم بلند سينمايي در پرونده كارگرداني خود دارد، اما به دليل ارزشهاي ساختاري ـ مضموني ـ همين يك فيلم جايگاه ويژه‌اي در جمع فيلمسازان ايراني يافت.
    كريم‌مسيحي در يكي از حساس‌ترين مراحل گذر تاريخي صنعت سينماي ايران، (پانزده سال قبل) نخستين تجربه كارگرداني‌اش را براساس فيلمنامه‌اي نوشته خود جلوي دوربين برد.
    «پرده آخر» با بهره جستن از يك درونمايه متكي به طنز سياه روايتگر توطئه‌اي در نمايش و نمايشي در توطئه است. بازمانده خبيث يك خاندان اشراف به بهانه دست يافتن به ميراث هنگفت خانوادگي، طرح توطئه‌اي را مي‌ريزد كه در جريان آن قصد به جنون كشاندن وارث اصلي اين ثروت را دارد، از عوامل و بازيگران نمايش‌هاي سنتي به هواي ابراز توطئه سود مي‌برد». در «پرده آخر» كه در سال 1370 به نمايش در آمد فريماه ‌فرجامي، داريوش ‌ارجمند، نيكو خردمند، سعيد پور صميمي و تعدادي ديگر ازهنرمندان شاخص به ايفا نقش پرداختند و اين فيلم در آن سال هشت ميليون تومان فروخت.
    كريم‌مسيحي هفت سال بعد مستند «گورستان ارامنه» را ساخت و طي سالهاي گذشته بيشتر وقت خود را صرف تدوين كرد: بازي بزرگان، دوخواهر، خواهر، نه‌نه‌لالاورزندانش، ساراي،عشق‌گمشده، كميته مجازات، طهران روزگارنو، دختري‌ به ‌نام تندر، دو خواهر، مريم‌ جزيره ‌هنگام و سال گذشته «ماهي‌ها عاشق‌مي‌شوند» ساخته دكتر رفيعي، بخشي از كارهاي تدوين اين ‌فيلمساز است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com