1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 548  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512010210  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۸:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مينو فرشچي:

برخي فيلمنامه‌هاي ارزشمند جشنواره امسال ناديده گرفته شدند

توجه بيش از اندازه به برخي آثار و رعايت نکردن قوانين جشنواره فيلم فجر موجب شد برخي فيلم‌‌ها و فيلمنامه‌هاي ارزشمند جشنواره فيلم فجر امسال ناديده گرفته شوند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مينو فرشچي درباره حضور پررنگ فيلمنامه هاي با مضامين اجتماعي در آثار داريوش مهرجويي و رخشان بني اعتماد در جشنواره امسال گفت: جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر از جمله سال هاي پرسر و صداي تاريخ جشنواره بود. در فيلم "خون بازي" اعتياد جوانان و نحوه رويکرد آنها به درستي تصوير شده بود. اما علت اعتياد محدود شده بود به از هم پاشيدگي کانون خانواده و فيلمنامه تمام شرايط روحي و جسمي دختر جوان را هنگام نرسيدن مواد به تصوير مي کشيد. اما شرايط ايجاد موقعيت براي مخاطب چندان باورپذير نبود.
    فيلمنامه نويس "شوکران" افزود: فيلمنامه "سنتوري" خط و ربط درست و اصولي داشت. شروع داستان فيلم و آغاز کشمکش هاي بين شخصيت ها درست تعريف شده بود. نتيجه گيري پاياني فيلم هم که مبتني بر وجود ياس بين جوانان است و مي تواند باعث بروز خيلي از مسائل و اتفاقات شود نيز يک علت منطقي براي کنش ها و اتفاقات فيلم جلوه مي کرد.
    اين فيلمنامه نويس سينما و تلويزيون ادامه داد: نکته اي که در رعايت مقررات جشنواره داراي نقص بود، حضور "خون بازي" در بخش رقابتي است که خلاف سياست شفاف جشنواره است. اگر فيلمي قبل از حضور در فجر در جشنواره اي ديگر به نمايش درآمده باشد نمي تواند در بخش رقابتي فجر شرکت کند و "خون بازي" مدتي پيش در يک جشنواره داخلي حضور داشت و به نظر مي رسد رعايت نکردن مقررات جشنواره به کيفيت آن لطمه مي زند و باعث مي شود تعدادي از فيلم هاي اول ديده نشوند.
    وي با اشاره به ديگر فيلمنامه‌هاي برجسته جشنواره امسال گفت: فيلمنامه "آن سه" نقي نعمتي از جمله فيلمنامه هاي خوب جشنواره بود که به راحتي ناديده گرفته شد. "آن سه" آغاز و پايان درست داشت و نويسنده با اينکه شخصيت هاي داستان مي مردند با ايجاد يک رابطه علت و معلولي پايان فيلم را با يک تولد همراه کرد. در واقع گويي سه سرباز مي ميرند تا يک نفر ديگر زنده بماند. به گونه اي مرگ پايان نيست و مي تواند يک آغاز و شروع باشد و فيلم داراي پيام انساني درستي بود.
    فرشچي تاکيد کرد: کيومرث پوراحمد هم در فيلم "اتوبوس شب" نگاهي جديد و متفاوت دارد و از طرف مقابل در جنگ ما چهره اي مخوف و غيرقابل باور نمي سازد، بلکه يک چهره انساني معمول به مخاطب عرضه مي کند. همان نگاه موفق و درستي که در فيلم ها و مجموعه هاي جنگي شاخص دنيا همچون "ارتش سري" ارائه شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com