1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 459  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511300215  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۸:۱۲
    ۱۳۸۵/۱۱/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره پنجم پويانمايي ششم اسفند آغاز مي‌شود

پنجمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران از ششم تا دهم اسفندماه با حضور نمايندگان 61 کشور در تهران برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست مطبوعاتي پنجمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران صبح امروز با حضور مهندس چيني فروشان مدير عامل کانون، حسين وزيري رئيس و محمدرضا کريمي صارمي دبير جشنواره و نمايندگان رسانه هاي گروهي در محل سالن همايش هاي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان برگزار شد.
    در ابتداي اين نشست مهندس چيني فروشان درباره آثار رسيده به دفتر جشنواره گفت: ما امسال از 61 کشور متقاضي شرکت در جشنواره پويانمايي داشتيم. در بخش فيلم هاي بين الملل 570 اثر و در بخش فيلم هاي ايراني 592 اثر به دفتر جشنواره ارسال شد که از ميان اين آثار 137 فيلم خارجي و 22 فيلم ايراني به بخش مسابقه بين الملل راه يافت. در بخش مسابقه سينماي ايران نيز 79 فيلم شرکت دارند.
    وي با اشاره به اعضاء هيأت انتخاب و داوري بخش هاي مختلف اين دوره از جشنواره افزود: امسال هم مانند چهار دوره گذشته در بخش هيأت انتخاب داوراني چون افسانه شعبان نژاد، سياوش زرين آبادي، فرشيد شفيعي، بابک نظري و ليسا جميله برجسته حضور داشتند و در بخش سينماي ايران نيز پروين تمجيد، ناصر گل محمدي، حميد نويم، اميرحسين دهستاني و محمدمهدي عسگرپور به داوري آثار مي پردازند.
    چيني فروشان ادامه داد: در بخش بين المللي نيز چهار داور خارجي شامل اوليويه ژراز کاترن (فرانسه)، بوريوي داونيکويچ (کروواسي)، اتو آلدر (سوئيس ـ آلمان) اگنس واتسون مقي (فرانسه) و عبدالله عليمراد به عنوان داور ايراني حضور دارد.
    وي درباره بخش هاي جنبي جشنواره پويانمايي گفت: ما مانند دوره هاي گذشته امسال هم بخش هاي جنبي متعددي داريم. به طور مثال دو کارگاه پويانمايي تلويزيوني با حضور بهرام روحاني که البته در بخش ديگر جشنواره مروري بر آثار وي خواهيم داشت. همچنين کارگاه ادبيات کاربردي پويانمايي با حضور وجيه الله فردمقدم از ديگر برنامه هاي جنبي جشنواره است.
    مدير عامل کانون با اشاره به برپايي نمايشگاهي در کنار جشنواره بيان کرد: امسال در بخش نمايشگاه جشنواره 40 شرکت ايراني حضور دارند که اين امر نويدي براي هنر پويانمايي در ايران است. اين همکاران براي عرضه محصولات خود فضايي در اختيار دارند که نمي توان نام آن را بازار گذاشت، اما بستري مناسب براي ايجاد اين بازار فرهنگي در سال هاي آينده است. در کنار اين شرکت ها سازمان صدا و سيما و آموزش و پرورش نيز از حضور در نمايشگاه استقبال کرده اند.
    چيني فروشان يکي از اهداف اصلي جشنواره را حضور بخش خصوصي در کنار بخش دولتي در توليد آثار دانست و گفت: ما در برگزاري اين جشنواره سعي داشتيم حضور بخش خصوصي را در کنار بخش دولتي پررنگ کنيم و خوشبختانه تا حدودي نيز در اين امر موفق عمل کرديم. امسال شاهد حضور شرکت هاي متعدد خصوصي در جشنواره هستيم که اميدواريم در سال هاي آتي اين تعداد بيشتر شود. البته حضور بخش دولتي و حمايت اين بخش از موضوعات مهمي است که بايد به آن توجه شود.
    وي بحث اکران فيلم هاي پويانمايي را يکي از مهمترين بخش هاي اين هنر معرفي کرد و افزود: يکي از بحث هايي که براي اين هنر مهم است، موضوع اکران فيلم هايي پويانمايي است. البته کانون در اين موضوع به مرحله اي رسيده که تاکنون توانسته سه فيلم انيميشن را با يک بسته بندي با عنوان "دنياي کوچک بهادر" در 20 سينماي فرانسه اکران کند و با استقبال خوب مواجه شود. اميد است اين موضوع و اکران فيلم هاي پويانمايي در ايران هم ميسر شود.
    مدير عامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان درباره بازي هاي رايانه اي و استفاده آنها از فيلم هاي انيميشن گفت: فعال کردن بازي هاي رايانه اي و استفاده آنها از فيلم هاي انيميشن يکي ديگر از اهداف ماست. همانطور که مي دانيد در حال حاضر ما حدود 90 درصد بازي هاي رايانه اي که در بازار داريم وارداتي است. در صورتي که ما مي توانيم با استفاده از انيميشن هاي ايراني در اين زمينه به بازار پرسود و اثرگذاري برسيم.
    کريمي صارمي دبير جشنواره از اطلاع رساني اينترنتي به صورت آنلاين خبر داد و افزود: امسال ما علاوه بر خبررساني داخلي از طريق اينترنت به صورت آنلاين در روز دو ساعت برنامه خواهيم داشت. اين برنامه ها شامل اطلاعت و اخبار جشنواره و نمايشي از فيلم ها و جلسات تخصصي به صورت زنده است.
    وي درباره اطلاع رساني و دعوت از نشريات خارجي گفت: ما در جشنواره هاي مهمي همچون بازار فيلم کن، پوسان کره، زاگرب و ... براي برگزاري اين جشنواره اطلاع رساني هاي لازم را کرده ايم. اين جشنواره ها از مراکز مهمي است که سالانه در کشورهاي مختلف برگزار مي شود و مي تواند براي ما از جهت اطلاع رساني محل موثري باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com