1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 547  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511250217  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۸:۴۹
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

احياي مراسم عاشورا در گوته برگ

شب بخير فرمانده در سوئد به نمايش درآمد

آخرين اثر انسيه شاه حسيني با عنوان «شب بخير فرمانده» كه چندي پيش در جشنواره گوته برگ سوئد حضور پيدا كرده بود، همزمان با عاشوراي حسيني روي پرده سينماهاي اين كشور رفت و با استقبال بي نظير تماشاگران ايراني و خارجي روبرو شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در پي نمايش فيلم «شب بخير فرمانده» جشنواره گوته برگ، يكي از كم نظيرترين استقبال مردمي را شاهد بود. البته انسيه شاه حسيني، كارگردان اين فيلم با بيان اين مطلب گفت: ايثارگري هاي رزمندگان و مرزنشينان خطه جنوب كشور در پي نمايش فيلم «شب بخير فرمانده» موج عظيمي از استقبال مخاطبان اين فيلم را به همراه داشت و ضمن ايجاد وحدت ميان ايرانيان مقيم خارج از كشور باعث برانگيخته شدن حس همذات پنداري مخاطبان خارجي اين فيلم شد.
    شاه حسيني ادامه داد: يكي از تماشاگران فيلم كه فلسطيني بود پس از تماشاي فيلم به روي صحنه رفت و در حاليكه به شدت اشك مي ريخت رو به حاضران كردو گفت: هر كس كه يك خمپاره بالاي سرش يا سر كوچه شان منفجر شده باشد، مي تواند صداقت اين فيلم را بفهمد و با آن همذات پنداري كند. با ديدن اين فيلم خاطرات كشورم برايم زنده شد... .
    شاه حسيني ادامه داد: صحبت هاي اين فلسطيني به حدي تأثيرگذار بود كه تماشاگران حاضر در سالن تا دقايقي او را تشويق كردند. اين كارگردان در پايان تصريح كرد: تنها مسئله اي كه در اين شهر باعث شد كه احساس غرور كنم، وحدت و همدلي ايرانيان حاضر در سالن بود كه برايم از هر جايزه اي ارزشمندتر به شمار مي رفت. من در طول عمر هنري ام هميشه سعي داشتم به معرفي شهدا بپردازم و آن را به تصوير بكشم و از اين امر خرسند بودم، اما در سوئد وحدت و همدلي ايجاد شده ميان ايرانيان اوج و شكوه مقام شهدا را به ثبت رساند و اين برايم بالاترين ارمغان بود.
    گفتني است، فيلم شب بخير فرمانده هم اكنون دهمين حضور بين المللي اش را پشت سر مي گذارد و شاه حسيني به تازگي راهي فرانسه شده تا با اين فيلمها خرش در جشنواره «وسول» فرانسه حضور يابد.
    لادن مستوفي تنها بازيگر شناخته شده اين فيلم است و سيدسعيد سيدزاده تهيه كنندگي ان را برعهده دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com