1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 590  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511230216  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۲:۵۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نشست «پاداش سكوت:

امسال آخرين حضورم در جشنواره‌ فيلم فجر بود

مازيار ميري گفت: بسياري تلاش كردند تا فيلم «پاداش سكوت» ساخته نشود و در نهايت هم به تهيه كننده اعلام كردند كه كارگرداني كه جنگ را مي‌شناسد، اين فيلم را بسازد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ اين كارگردان در نشست نقد و بررسي فيلم «پاداش سكوت» روز گذشته ـ بيست و يكم بهمن ماه ـ فقط همت تهيه كننده را عامل ساخته شدن اين فيلم دانست و اظهار داشت: فيلم با سخت‌ترين اتفاقات جلو رفت و ساخته شد و در نهايت هم يكي از داوران در روز هفدهم در جلسه‌ي به افراد غير سينمايي قول مي‌دهد كه اين فيلم كانديد خاصي ‌نشود.
    وي با بيان اينكه از داوري‌ها تعجب نكرده است در ادامه تصريح كرد: ‌ساخت اين فيلم براي من مهم بود و جايزه را نيز در زمان اكران از مردم خواهد گرفت. جشنواره فجر در حال رفتن به جايي است كه فيلم‌سازان براي شركت نكردن در آن با هم رقابت كنند و احترامش دارد از بين مي‌رود.
    ميري افزود: من الان حق را به رسول ملاقلي‌پور و بهمن فرمان آرا مي‌دهم كه فيلمشان را قبل از جشنواره اكران كردند. «پاداش سكوت» هم آخرين حضور من در اين جشنواره است و ديگر هيچ زماني در بخش رقابت جشنواره شركت نخواهم كرد.
    وي معتقد است: در اين جشنواره قبل از اينكه فيلم‌ها ديده شود، راي داده مي‌شود.
    محسن علي اكبري تهيه كننده فيلم هم با انتقاد از داوري‌هاي جشنواره گفت: اين داوري‌ها داوري نبود و بايد فكر داوري آخرت باشيم كه واقعا وحشتناك است. متاسفانه در هيات     داوري امسال افراط زيادي بود و خودي و ناخودي به چشم مي‌خورد.
    وي با اظهار رضايت از كار با مازيار ميري اظهار داشت: افتخار مي‌كنم با او كار كردم و فيلم بعدي‌اش را نيز در دفترم مي‌سازيم.
    علي‌اكبري گفت: زماني خودم يكي از فرماندهان همين عملياتي بودم كه در فيلم ديديد. وقتي مديري به من كه از سال 58 با شهيد چمران بودم و بيش از 11 فيلم جنگي تهيه كرده‌ام اعتماد نمي‌كند، آن ديگر مدير نيست.
    وي افزود: مرتب من را صدا مي‌زدند و مي‌گفتند اين فيلم را نسازم. متاسفانه فقر فرهنگي وحشتناكي در مديران فرهنگي داريم و مدير فرهنگي كه بتواند درباره‌ي فرهنگ مملكت تصميم بگيرد كم داريم.
    پرويز پرستويي بازيگر «پاداش سكوت» درباره تكراري بودن اين نقش گفت: من مشكلي با تكرار اين نقش‌ها ندارم و باز هم مي‌خواهم آنرا تكرار كنم. من هر جا كه لازم بدانم كه حضور داشته باشم، مي‌روم.
    وي هم درباره‌ي داوري‌ها گفت: من خيلي مسله‌ام جايزه نبوده و ياد گرفتم براي جايزه كار نكنم و قرار است فقط كار كنم. اتفاقاتي هم كه افتاده خيلي برايم مهم نيست، فقط دوست دارم اين فيلم خوب ديده شود.
    پرستويي اظهار اميدواري كرد: اگر جشنواره قرار است برگزار شود قضاوت‌ها درست باشد.
    جعفر والي‌ ديگر بازيگر فيلم هم با اشاره به حضورش در «پاداش سكوت» گفت: وقتي قصه را خواندم ديدم قصه زمانه امروز است و يكي از افتخاراتم بودن در كنار اين گروه است.
    وي افزود: سالها پيش كارم را با «گاو» شروع كردم كه در آن سالها توقيف شد و امروز بعد از گذشت سالها مي‌بينيد كه فيلم مطرحي شده است. الان هم دوست دارم اين داستان براي «پاداش سكوت» اتفاق بيافتد و سالها بعد اين فيلم درك شود.
    فرهاد توحيدي نويسنده فيلمنامه اين فيلم نيز از داوري‌هاي صورت گرفته در جشنواره اظهار تاسف كرد و گفت: گمان مي‌كنم كج سليقگي وجود دارد كه اين هميشه در مورد فيلمنامه كمتر خودش را نشان مي‌دهد. در بقيه بخش هم كانديداها به تعداد گذشته نبودند و ظاهرا امسال سوالات كنكور را سخت‌تر گرفته بودند.
    در پايان اين جلسه ميري در پاسخ به سوال شادمهر راستين كه اجراي جلسه را برعهده داشت درباره اينكه كي پاداش سكوت‌اش را مي‌گيرد اظهار داشت: «پاداش سكوت» اسم فيلم من نيست و اين اسم را به من تحميل كردند، نام فيلم «من قاتل پسرتان هستم» است و دوست دارم اسم فيلم، اين اسم باشد.
    وي گفت: همينكه اين فيلم ساخته شد، خوشحالم و اميدوارم پاداش‌ام را زمان اكران فيلم بگيرم. فقط خواهش مي‌كنم همديگر را قضاوت نكنيم.
    بهرام بدخشاني مدير فيلمبرداري، اميراثباتي طراح صحنه و لباس و پريوش نظريه بازيگر از ديگر عوامل حاضر در اين جلسه بودند كه درباره كارشان به اظهار نظر پرداختند.
    لازم بذكر است: «پاداش سكوت» با فيلم‌نامه‌ي از فرهاد توحيدي و با نگاهي به كتاب «من قاتل پسرتان هستم» احمد دهقان ساخته شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com