1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 494  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511230211  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۶:۲۹
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

نبايد به سينماي مستقل ضربه زد

كيارستمي: شعار نمي دهم

عباس كيارستمي،‌ كارگردان سينما گفت: سالهاست فيلمهاي من را در سينما به نمايش نگذاشته اند كه البته مهم نيست. به عقيده من، در حال حاضر نبايد درباره فيلمهايي كه ديده نشده، پرسش هايي وجود داشته باشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، كيارستمي در نشست پرسش و پاسخ فيلم «راه ها» كه با اجراي شادمهر راستين برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: هم اكنون بايد در مورد فيلمي صحبت كنم كه به نمايش درآمد، نه فيلمهايي كه تاكنون به نمايش گذاشته نشده اند. او با اشاره به اينكه هم اكنون مسئله اي تحت عنوان توبيخ فيلمها وجود ندارد، افزود: علاقه مندان به سينما مي توانند با نصف قيمت سي دي هاي گوناگوني را در نقاط گوناگون خريداري كنند، بدون آنكه ممنوعيتي براي اكران فيلمها وجود داشته باشد.
    اين كارگردان در جواب به شركت كنندگاني كه او را تشويق مي كردند، به قول مميز، وقتي تشويق مي كنيد، فكر مي كنم كه شعار دادم، در حالي كه اين كار را نكردم. او ادامه داد: عدم اكران اين فيلمها ضررزدن به سينماي مستقل است. موزه سينما فيلمهايي از من را تكثير كرده و مي فروشد، در حالي كه اين فيلمها اكران نمي شوند. به طور مثال فيلمهايي مثل «ده»، «پنج» و... كه نكاتي را در آنها وجود ندارد، امكان نمايش ندارند. همه اين مسائل را مي دانيم، اما نمي توانيم چيزي به آن اضافه كنيم.
    اين كارگردان درباره ساختار «راه ها» گفت: اين فيلم به سفارش green Film Festival به مناسبت پنجاهمين سالروز فاجعه بمب هيروشيما ساخته شد كه نمي دانم چرا به من سفارش ساخت اين فيلم را دادند، شايد به دليل اين باشد كه من را به عنوان عكاس طبيعت مي شناسند. كيارستمي ادامه داد: از مجموعه عكس هايي كه داشتم، فيلمي را تهيه كردم و پايان آن را به يادآوري فاجعه هيروشيما به پايان بردم.
    به گفته كيارستمي، بخش هايي از اشعار اين فيلم متعلق به او و اشعار بلند از ابوسعيد ابوالخير بود. او درباره موسيقي فيلم «راه ها» گفت: موسيقي اين فيلم انتخابي و يك موسيقي كلاسيك بود و از يك ساز بياباني كه در حال حاضر تبديل به ساز بادي شده است، استفاده كرديم. كيارستمي گفت: من براي مخاطب كار مي كنم و اين مخاطب مي تواند در هر جاي دنيا باد، اما اي كاش كه اين مخاطب در همسايگي من باشد.
    او ادامه داد: زبان فيلم من يونيورسال است و اگر غير هم زبان آن را دوست دارد، برايم راضي كننده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com