1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 537  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511210121  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۶:۱۱
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

بدون حضور كارگردان «آنكه‌ دريا مي‌رود» نقد و بررسي شد

حبيب احمدزاده: سينماي جنگ بايد تنوع داشته باشد

جلسه نقد و بررسي فيلم «آنكه دريا مي‌رود» بدون حضور آرش معيريان كارگردان فيلم برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره در اين نشست حبيب احمدزاده نويسنده فيلمنامه، مهدي همايون‌فر تهيه‌كننده و افشين هاشمي بازيگر اين فيلم صبح امروز ـ بيست‌و يكم بهمن ماه ـ پاسخگوي سوالات مطرح شده بودند.
    همايون‌فر بااشاره به روند شكل‌گيري اين فيلم گفت: سال گذشته صحبتي با اقاي احمدزاده داشتيم تا نوشته‌هاي ايشان را در سينما استفاده كنيم كه يكي از آن نوشته‌ها همين «آنكه دريا مي‌رود» بود و به لحاظ فرم پيچيده‌اش، آرش معيريان را براي كارگرداني انتخاب كرديم.
    وي افزود: در ابتدا فكر مي‌كرديم ايشان موافقت نكنند، اما بعد از نشست‌هايي كه داشتيم به توافق رسيديم. ساخت فيلمي جنگي با محوريت يك بازيگر كار مشكلي بود كه آقاي معيريان به خوبي از عهده آن برآمدند.
    اين تهيه‌كننده درباره پيش‌بيني‌اش از بازگشت سرمايه در اين فيلم گفت: سرمايه‌گذار فيلم سيما فيلم است و طبعا دغدغه‌اي كه بخش خصوصي براي بازگشت سرمايه دارد، سيما فيلم ندارد و نمايش در تلويزيون برايش كافي است و اميد زيادي هم به فروش در سينماها نداريم.
    وي ساخت اثري جنگي را بسيار مشكل دانست اظهار داشت: گرفتن امكانات بسيار مشكل است و در اين فيلم هم در صحنه‌ي نبرد كه مجموعا يك سكانس است اما با دكوپاژ بسيار خوب صحنه قوي نشان داده شد.
    احمدزاده هم فكر اوليه فيلم را مربوط به زمان جنگ و حضورش در جبهه دانست و گفت: بعدها فيلمنامه را نوشتم. در واقع «آنكه دريا مي‌رود» يك داستان دلي است و داستان دو آدم را روايت مي‌كند كه اين دو يكديگر را تكميل مي‌كنند.
    وي افزود: آشنايي‌ام با معيريان به زمان دانشكده برمي‌گردد و از آن موقع علاقمند بوديم تا با هم همكاري داشته باشيم. خيلي‌ها هم ايراد گرفتند چرا كارگردان «شارلاتان» و «كما» اين فيلم را مي‌سازد؟ اما مي‌گوييم چرا ايشان نه؟
    احمدزاده فيلمهاي جنگي را به رستورني تشبيه كرد و گفت: در اين رستوران معنوي قرار است هر كس بنا بر سليقه خودش غذايي را درست و ارائه كند. قطعا غذا هر چقدر هم خوب باشد، اما تنوع نداشته باشد مخاطب را پس مي‌زند و بايد تنوع را در نظر گرفت.
    وي تصريح كرد: در گذشته فقط عده خاصي حق داشتند، درباره‌ي مسائلي صحبت كنند اما امسال اين ديواره شكسته شده است. افشين هاشمي بازيگر ضمن اشاره به نقش‌اش گفت: قصد داشتم در همان حد حضورم، نقش جدي باشد و غلو نشود. اجراي اين جلسه برعهده‌ي وحيد اسلامي بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com