1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 467  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511210120  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۴:۴۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

با جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر

ده‌نمكي: نه مرغ مي خواهم، نه سيمرغ!

كارگردان فيلم «اخراجي‌ها» گفت: من از بازيگران شرمنده‌ام كه به خاطر من ديده نشدند، اگر در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول جايزه‌اي به من داده شود، به خاطر بازيگرانم اين جايزه را دريافت نخواهم كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مسعود ده‌نمكي شب گذشته در جمع خبرنگاران و در سينماي رسانه‌ها اظهار داشت: به خاطر حضور من در اين فيلم‌بازي نقش پردازان خوب آن ديده نشد. من از آنها شرمنده‌ام. البته به نظر من مسئله مهم اين است كه مردم از فيلم خوششان بيايد.
    ده نمكي در پاسخ به سؤال خبرنگاري گفت: از اينكه توانستم هم به روشنفكرها و هم به متحجرها تودهني بزنم، خوشحالم.
    وي تاكيد كرد: مسئله اينجاست كه خيلي‌ها دوست ندارند اين فيلم به نمايش دربيايد. آنها جنگ و آدم‌هاي آن را كليشه‌اي مي خواهند. در جنگ اين نوع آدم ها بوده اند. وقتي شهيد آويني مي گويد من از راه طي شده آمده‌ام، پيشينه‌اي دارد كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. اما اكنون جزء خط قرمزهاست.
    ده نمكي درباره انگيزه خود در ورود به سينما گفت: همه اينها براي من وسيله است. فيلمسازي هدف و شغل من نيست. از ابتدا كه فيلمنامه نوشته مي‌شد اثر وجهي قصه محور داشت و از ابتدا قرار بود قصه آدم‌ها را مطرح كنيم. نه اينكه توپ و تانك و جنگ را به تصوير بكشيم. ما سراغ آدم‌هايي رفتيم كه قصه را بسازند.
    اين فيلمساز درباره ميزان تاثيرگذاري اين فيلم توضيح داد: اي كاش مطبوعاتي‌ها بين مردم مي‌آمدند. نسل سوم آمدند و با يكديگر ارتباط برقرار كردند. ديدن جوي كه براي ديدن اين فيلم بين مردم وجود دارد، ميزان اهميت و جذابيت آن را مشخص مي كند. به عقيده من، آنهايي اين فيلم را نفي مي كنند كه جنگ را زير كولر گازي دور از ميدان نبرد دنبال كردند. در جبهه ترس در كنار شجاعت، پيروزي همگام با شكست و مبارزه در كنار عبادت وجود داشت. وقتي مردم تا چهار صبح در صف مي‌ايستند تا فيلم را تماشا كنند، حتي خبر دارم جعفري جلوه همراه با خانواده خود تا ساعت يك بامداد در كنار خانواده‌اش پشت در سينما بود، اما موفق به تماشاي فيلم نشد.
    ده‌نمكي در ميزان هزينه فيلم گفت: در مورد مبلغ ساخت اين فيلم حرف و حديث‌هاي زيادي مطرح مي‌شود. اين در حالي است كه برخي فيلم‌ها با بودجه‌هاي ميلياردي ساخته مي‌شود. در اين فيلم به شكسته شدن يك دوربين اشاره مي‌كنند، در حالي كه در برخي فيلم‌ها سر صحنه آدم‌ها كشته مي‌شوند و هيچ كس اعتراض نمي‌كند.
    ده نمكي در اين نشست شخصيت مجيد سوزكي نقش اول اخراجي‌ها را با نشان دادن عكسي از شهيد مجيد خدمت برگرفته از اين شهيد دانست و اساس فيلم را برگرفته از مستندات جنگ كه وي درگير تدوين كتاب‌هاي آن است عنوان كرد.
    در اين نشست بازيگران فيلم هم هركدام از همكاري با ده نمكي ابراز خرسندي كرده و آن را تجربه‌اي مانند ساير پروژه‌هاي سينمايي دانسنتند كه در يك فضاي حرفه‌اي شكل گرفته است.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com