1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 451  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511210116  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۲:۳۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

كاخ جشنواره؛ ضرورتي كه نمي‌شناسيم

سينماي رسانه‌ها امسال دنياي تازه‌اي را پيش‌روي اهالي مطبوعات، رسانه‌هاي جمعي و مهمانان ناخوانده خود باز كرد. اين سينماي سه سالنه علاوه بر تامين دسترسي به فضاهاي متفاوت براي اكران فيلم‌هاي ايراني، خارجي، مستند و كوتاه، امكان نمايش همزمان فيلم‌هاي پر مخاطب را در سالن مهيا كرده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سينماي رسانه‌هاي جمعي امسال در تامين دسترسي به اينترنت، تلفن و فكس كه ابزار اهالي اين خانواده ركوردهاي قبلي خود را شكسته است. 5 خط اينترنت و 2 خط تلفن ـ فكس براي خبرنگاران توانسته بخش اعظم كاستي‌هاي هر ساله در عرصه امكانات حرفه‌اي مورد نياز را رفع كند. اين ميزان گرچه هنوز تا رفع نياز اطلاع‌رساني يك جشنواره ملي و بين‌المللي فاصله دارد اما نتايج به دست آمده از آن در تسريع اطلاع‌‌رساني مي‌تواند سبب‌ساز بهبود امكانات سال آينده باشد. فضاي مناسب جهت گپ و گفت، ايجاد شرايط تقسيم حاضرين در سه طبقه سالن انتظار نيز از جمله ويژگي‌هاي سينماي فلسطين است. مشكلاتي كه سال‌هاي قبل به دليل كمبود فضاي متناسب با جمعيت در سالن رسانه‌ها به وجود مي‌آمد، امسال به چشم نمي‌خورد.
حضور نماينده روابط عمومي در مقابل در ورودي نيز اقدامي شايسته در حفظ احترام مراجعه‌كنندگان است.
    پذيرايي متداول سال‌هاي اخير كه از شيريني و چاي تشكيل و از آن به عنوان هزينه غيرضروري ياد مي‌شد امسال با حضور اسپانسرهاي مواد خوراكي تغيير كرده است. هرگوشه سالن انتظار از چاي، آب‌معدني و نوشيدني‌هاي ميوه‌اي گرفته تا خوراكي‌هاي مختلف به حاضرين عرضه مي‌شود و هر بار كه چيزي نوش‌جان كني جمله‌اي در تبليغ محصول مصرف شده در ذهنت ثبت مي‌شود. امسال اتفاق تازه‌اي نيز در سالن‌ رسانه‌هاي جمعي مي‌افتد. اگر در سالن قدم بزنيد در كمال حيرت ميان ازدحام حاضرين افرادي را مي‌بينيد كه از هنرمندان و دست‌اندركاران فيلم‌ها امضا مي‌گيرند و با آنها عكس يادگاري مي‌اندازند. البته پرواضح است كه وقتي ورودي سالن رسانه‌ها به روي خيل داوران بخش جنبي و مهمانان سفارشي مانده روي دست مسوولان جشنواره باز شود، بايد منتظر چيزهاي ديدني ديگر هم باشيم. عن‌قريب است كه داستان‌هاي عاشقانه و پرسوز از سالن رسانه‌هاي جمعي سر برآورد.اما آنچه جشنواره نياز دارد چيزي فراتر از همه اينهاست. جشنواره ملي و بين‌المللي فجر به مجموعه سالني هم‌شأن خود احتياج دارد؛ آنچه ما به عنوان «كاخ جشنواره» مي‌شناسيم و علي‌رغم برگزاري جشنواره‌هاي رنگارنگ، همچنان خبري از تامين آن نيست. خوب مي‌دانيم كشورهاي صاحب سينما براي جشنواره‌هاي مشابه از ابتدا مجموعه‌اي چندسالني با امكانات رفاهي و ارتباطي ميان هنرمندان، تماشاگران حرفه‌اي و اهالي مطبوعات تامين كرده‌اند اما هنوز دير نيست وظيفه‌اي كه در ساختار مديريتي همسو حتي مي‌توان آن را برعهده شهرداري تهران گذاشت.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com