1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 557  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511210010  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۱:۰۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

فريدون جيراني: هدف سرگرمي تماشاگر بود

«پارك وي» ژانر مورد علاقه‌ام در سينما است

فريدون جيراني گفت: «پارك‌وي» را با هدف ساختن يك گونه تازه در سينما و اجراي قواعد يك ژانر در سينماي ايران كه پيش از اين زياد تجربه نشده است، مقابل دوربين بردم.

اين فيلم را يك فيلم در ژانر وحشت عنوان كرد و اظهار داشت: تنها كسي كه اين ژانر را در سينماي ايران تجربه كرده ساموئل خاچكيان است و دو فيلم «خوابگاه دختران» و اخيرا هم «اقليما» از اينگونه فيلم‌ها هستند و من هم با علاقه‌اي كه به اين فيلم‌ها دارم بعد از «قرمز» فيلم‌هاي ديگري ساختم و دوباره به اين راه برگشتم.
    وي با بيان اينكه سعي كرده است قواعدي را كه ژانر به او حكم مي‌كند را رعايت كند تصريح كرد: گره‌ها را هم بر اساس نياز ژانر گنجاندم و هدف اصلي‌ام سرگرمي تماشاگر بود و قصد بيان حرف‌هاي عميق آنچناني را نداشتم.
    جيراني تاكيد كرد:‌اين جنس فيلم‌ها لايه زيرين ندارد و همه چيز بايد مستقيم گفته شود.
    اين كارگردان در پاسخ به سوالي درباره شباهت پارك‌وي به فيلم شاينيگ گفت: تحت تاثير اين فيلم نبودم و شايد فقط در يك صحنه از اين فيلم تاثير گرفتم.
    وي با اشاره به موسيقي فيلم اظهار داشت: كار آريا عظيمي‌نژاد را در «ميم مثل مادر» شنيده بودم و حس كردم نيروي جوان و خوبي است كه وارد سينما شده و براي اين نوع فيلم‌ها مناسب است. ايشان در مرحله ميكس نهايي به خاطر اينكه مي‌خواستم موسيقي زير كار قرار بگيرد حضور نداشت. اين ژانر اين سبك موسيقي را مي‌طلبد و نمي‌خواستم موسيقي مثل بقيه فيلم‌ها استفاده شود.
    غلامرضا موسوي تهيه‌كننده اين فيلم هم با بيان اينكه اين ژانر در سينماي ايران كمتر مورد توجه قرار گرفته است گفت: ما به ژانرهاي مختلف در سينماي ايران نياز داريم و آقاي جيراني هم با ساخت «پارك‌وي» دوباره به اين سمت رو كردند.
    نيما شاهرخ شاهي بازيگر فيلم اين اظهار داشت: بعد از فيلم «مكس» سعي كردم خودم را نگه دارم تا كار خوبي پيشنهاد شود و بعد از يك سال ونيم اين نقش به من پيشنهاد شد كه بسيار دوست داشتم و از آقاي جيراني تشكر مي‌كنم كه چنين نقش مهمي را به من دادند.
    آناهيتا نعمتي ديگر بازيگر فيلم با بيان اينكه براي رسيدن به نقش فقط سعي كرده است تمركز داشته باشد گفت: در فيلم‌هاي جيراني هميشه «مشرقي‌ها» نقش شواليه مي‌گيرند و در اين فيلم مشرقي به من رسيد كه اميدوارم خوب شده باشد.
    فرج‌الله حيدري مدير فيلمبرداري پارك وي نيز در توضيح كارش خاطرنشان كرد: من براي اين كار از هيچ فيلمي الگو نگرفتم و با خواندن فيلمنامه كار به من منتقل شد.
جيراني در ادامه حيدري را يكي از معدود فيلمبرداران موفق در ژانر وحشت دانست و گفت: او ژانر وحشت را مي‌داند و بلد است چگونه صحنه اكشن را درآورد. در اين فيلم‌ها صحنه‌هاي زيبايي را خلق كردند كه از جمله آنها مي‌توان به صحنه زد و خورد در حياط زير باران اشاره كرد.
    اين كارگردان با بيان اينكه پيشنهاد كرده‌ است فيلم براي 13 سال به بالا اكران شود اظهار داشت:‌هنگامي كه فيلم را مي‌ساختم به مدير اداره نظارت و ارزشيابي گفتم، تا براي اولين بار براي فيلم محدوديت سني بگذاريم تا فتح بابي براي فيلم‌هاي ديگر هم بشود و همه هم به تماشاي فيلم ننشينند.
    اجراي اين جلسه بر عهده مهدي كرم‌پور بود و بهرام دهقاني تدوينگر و رعنا آزادي‌فر بازيگر ديگر عوامل اين فيلم بودند كه در جلسه حاضر بودند و به سوالات پاسخ دادند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com