1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 457  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511170230  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۴:۳۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاون سينمايي وزارت ارشاد :

فرهنگي كه به زبان سينما مجهز باشد، جهانگير مي‌شود

معاون سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سينما زباني جهاني دارد و عنصري بسيار ناقد و تواناست و هر فرهنگي كه بتواند به اين زبان مجهز شود، جهانگيري خواهد كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جعفري جلوه افزود: سينماي ايران بعد از انقلاب فرازهاي فراواني داشته و ما نمي توانيم آنها را ناديده بگيريم. همين فرازها براي ادامه راه به ما قوت مي دهد، اما براي رسيدن به سينمايي كه شايسته فرهنگ شرقي و ايراني است فاصله زيادي داريم.
    وي افزود: با اين شرايط بايد معترف بود كه در اين زمينه بسيار راه ناپيموده وجود دارد تا به جايگاه واقعي خود كه از عظمت پيشينگي و ديرينگي ايراني اسلامي ما سرچشمه مي گيرد، برسيم.
    معاون سينمايي وزارت ارشاد در بيان دلايل اين فاصله گفت: در وهله اول بايد گفت هرجا كه ما براي تأثيرگذاري بر روي مخاطب ملي و جهاني مي توانستيم مؤثر باشيم، حريف ما كارآمدتر عمل كرده و مؤثرتر به ميدان آمده. در واقع يك مديريت بيگانه در حال تلاش براي اثرگذاري بر سينماي ايران است.
    وي در ادامه افزود: اما قطعا در اين ميان بايد به ضعف‌هاي خودمان هم معترف باشيم. مشكلاتي چون بنيه هاي مالي، امكانات، تجهيزات سينمايي، مقوله آموزشي و به ويژه مسائلي در مقوله مديريت.
    جعفري جلوه گفت: اما از مهمترين اين عوامل ارتباط ناكافي ميان مديريتها وسينماگران است. ما در اين زمينه ضعف هايي داشتيم و تأثيرات آن را تا به امروز مشاهده كرديم. اين ارتباط امروز زيادتر شده است، اما بايد به مراتب بيشتر شود تا شاهد حركتي جهش به سوي تعالي سينما باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com