1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 455  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511170224  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۸:۲۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

در بخش فيلم‌سازان نام‌آور و يكصدسالگي

«داستان راهبه» و «شيطان صفتان» در جشنواره‌ فجر به‌ نمايش درمي‌آيد

«داستان راهبه» به كارگرداني «فرد زينه‌من» و «شيطان صفتان»، «هانرى ژرژ كلوزو» كه قرار است در بخش فيلمسازان نام آور و يكصد سالگي در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآيد، به ترتيب هركدام در سالهاي 1959 و 1946 ميلادي ساخته شده‌اند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «داستان راهبه» محصول سال 1959 آمريكا بوده و در مدت زمان 151 دقيقه بازيگراني چون آدري هپبورن، پيتر فينچ و اديت ايونز را به خدمت گرفته است.
    فيلمنامه توسط «رابرت اندرسون» و براساس داستاني از «كاتريس سي‌هالمي» به نگارش درآمده است.
    در اين فيلم زندگي يك دختر جوان به تصوير كشيده مي‌شود. وي بلژيكي است به كسوت راهبه‌ي درمي‌آيد و دوران سختي را در «كگو» در قالب دستيار يك پزشك پشت سر مي‌گذارند و سرانجام به زندگي عادي باز مي‌گردد.
    «داستان راهبه» نامزد اسكار بهترين فيلم و بهترين بازيگر هنرپيشه نقش اول زن بوده است.
    از ديگر آثار «فرد زينه‌مان» مي‌توان به « اسب كهر را بنگر»، «روزشغال»، «مردي براي تمام فصول» و «برادرم با اسب‌ها حرف مي‌زند» اشاره كرد.
    به گفته‌ي منتقدين شهرت هانرى ژرژ كلوزو در سينما به ساختار منسجم و فكر شده فيلمنامه‌هايش باز مى‌گردد. سناريوهاى وى پر از جزئياتى با كاركرد معناگرايانه است.
    فيلم نمونه‌ي«شيطان صفتان» نيز چنين نشانه‌هايى را جاى داده و همين جزئيات و پرداخت‌هاى حساب شده اين فيلم را تا رده‌هاى بالاى آثار سينمايى ارتقا مى‌دهد.
    راز ماندگارى «شيطان صفتان» به گفته‌ي منتقدين: وفادارى اين فيلم به ژانر مطبوعش است و اينكه اين فيلم با استفاده بجا از نشانه‌ها خويش را در كانال ژانر نوآر نگاه مى‌دارد.   برخلاف سنت رايج فيلمسازى در اروپا شيوه داستانگويى «شيطان صفتان» بيشتر به الگوهاى هاليوودى و مشخصاً فيلم‌هاى آمريكايى
    «هيچكاك» نزديك مى‌شود بنابراين در سينماى فرانسه متمايز و شاخ است.
    آنچه كلوزو به عنوان فيلمنامه نويس در اين فيلم بدان عينيت مى‌بخشد و در طرح و اثباتش التزام دارد، همان داستان قديمى خير و شر است. كلوزو دو قطب خير و شر را در دو سوى داستانش مطرح مى كند و با پيچيدگى‌هايى كه در ساختار سناريو قرار مى‌دهد، مخاطبش را در ديدار اول به يك سو وارد مى كند و در ديدارهاى بعدى به دنياهاى ديگرى رهنمون مى‌سازد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com