1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 478  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511150225  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۹:۱۱
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

بودجه سينماي ايران

جعفري‌جلوه: به قانون ملي سينماي ايران فكر مي‌كنيم

معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بودجه سينما را براي موسسه‌هاي گسترده اين حوزه ناكافي خواند و يكي از راههاي جبران اين كمبود را تدوين قانون ملي سينماي ايران دانست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جعفري جلوه گفت: ما اميدواريم براي رفع مشكلات مربوط به حوزه سينما از منابع ديگري نيز برخوردار شويم. منظور من منابع بانكي، وام كم‌بهره معافيت‌هاي متعدد و حمايت‌هاي مختلفي است كه براي رسيدن به آن بايد آيين‌نامه‌اي براي سينما ايجاد شود. ما به قانون ملي سينما فكر مي‌كنيم كه به مجموعه وظايف همه دستگاهها بپردازد و آنها را نسبت به وظايفشان مكلف كند. البته ما در برنامه «طرحي براي اكنون» به شكل گذرا به اين مطلب پرداخته‌ايم.
    وي افزود: برنامه معاونت سينمايي طبيعتا ادامه برنامه‌هاي گذشته در دو عرصه سخت افزاري و نرم‌افزاري سينما است.
    جعفري جلوه ادامه داد: منظور ما از سرمايه‌گذاري در بخش سخت‌افزار يعني نوسازي سالن‌هاي نمايش، تغيير و تحول در فناوري توليد و پخش، تجهيزات و مجموعه پشتيباني‌هاي عرصه توليد، لابراتوارها، استوديوهاي صدا و ... كه بايد به صورت مستقيم و غير مستقيم در اين زمينه سرمايه‌گذاري كرد. در عين حال كه بخشي از اين بودجه را نيز بايد به گستره عظيم فيلمسازي آماتور، تجربي و حرفه‌اي واگذار شود.
    معاون امور سينمايي وزارت ارشاد با اشاره به موسسات گسترده‌اي كه بايد از اين بودجه بهره‌مند شوند، گفت: انجمن سينماي جوان با 52 دفتر در كشور، مركز گسترش سينماي مستندو تجربي كه امسال حمايت از 7 فيلم را بر عهده داشته، بنياد سينمايي فارابي با آن قدمت و جايگاه، بويژه تاثيري كه در سينماي كشور و حمايت از سينماي حرفه‌اي بايد داشته باشد. موسسه رسانه‌هاي تصويري كه ساماندهي عرصه نمايش خانگي را بر عهده دارد و موسسات ديگري چون سينما شهر، موزه سينما، خانه سينما و موسسه بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي كه قرار است به عنوان موسسه هشتم ما به زودي شروع به كار كند، بايد از اين منابع بودجه استفاده كنند و به ميزان ناكافي از آن برخوردار شوند.
    وي در ادامه گفت: به دليل اين گستردگي و بودجه ناكافي نمي‌توانيم تمركزمان را فقط به بخش سخت‌افزاري اختصاص دهيم، چون ما هم نياز گسترده به سالن سينما داريم و هم فيلم‌سينمايي. ما برنامه‌اي را در پيش گرفته‌ايم كه به تعبير ما تحت عنوان سرمايه‌گذاري سخت‌افزاري و نرم‌افزاري توامان خوانده مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com