1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 464  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511150210  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۷:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

سعيد ابراهيمي‌فر:

بهترين جايزه‌ام نمايش «تك درخت‌ها» بود

سعيد ابراهيمي‌فر گفت: دغدغه سيمرغ ندارم، بهترين جايزه‌ام تمام شدن فيلم و به نمايش درآمدن «تك درخت‌ها» بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جلسه نقد و بررسي فيلم «تك درخت‌ها» با حضور سعيد ابراهيمي‌فر (كارگردان)، مهدي كريمي (تهيه‌كننده)، همايون پايور (فيلمبردار)، هوشنگ مرادي‌كرماني (فيلمنامه‌نويس)، مهدي احمدي، پريوش نظريه (بازيگران)، فريدون خشايار(صداگذار)، سعيد شهرام (آهنگساز) صبح امروز پس از نمايش در سينما فلسطين برگزار شد.
    در اين جلسه سعيد ابراهيمي‌فر از نمايش فلم پس از شش سال، در جشنواره ابراز خرسندي كرد و درباره همكاري‌اش با سعيد پور‌صميمي در اين فيلم گفت: وقتي با بازيگر بزرگي مثل پورصميمي كار مي‌كني تنها براساس شخصيت و كاراكتر با او حرف مي‌زني. فكر نمي‌كنم هيچ كارگرداني در كار با او بپرسد كه از چه متد بازيگري استفاده مي‌كند و قرار است چكار كند.
    در ادامه هوشنگ مرادي‌كرماني به بيان چگونگي شكل‌گيري داستان فيلم پرداخت و اظهار داشت: هر داستاني در يك جايي در ذهن نويسنده‌اش جرقه مي‌خورد. و زماني شاعري را كنار كوچه ديدم كه كتابش را امضا مي‌كرد و به ديگران مي‌داد، به فكرم رسيد كه داستاني با اين مضمون بنويسم اينكه چقدر در كشور شاعراني داريم كه با پول خودشان كتاب شعرشان را چاپ مي‌كنند و كسي هم از آنها خبر ندارد. ضمن اينكه يكي از دغدغه‌هاي هنرمندان شهرستان اين است كه براي خودشان قبرستان داشته باشند كه بخشي از طنز فيلم‌نامه را به اين بخش اختصاص دادم.
    مهدي احمدي بازيگر فيلم «تك درخت‌ها» به شيوه بازي در اين فيلم اشاره نمود و گفت: سر صحنه‌ها به طور آزاد اما براساس فيلمنامه كار مي‌كرديم ما يك ميزان كلي داشتيم كه در آن آزادانه تمرين مي‌كرديم. در واقع بازي در اين فيلم شيوه‌اي بينابيني، كنترل شده و آزاد بود. هر بازيگر براساس برداشت خود از نقش در چارچوب و قالب فيلم عمل مي‌كرد.
    پريوش نظريه بازيگر نقش فخري درباره لهجه كرماني بازيگران فيلم گفت: به خاطر لهجه كرماني نقش‌ها دو يا سه هفته قبل از فيلمبرداري آقايي با ما لهجه كرماني كار كردند. ضمن اينكه قرار گرفتن در محيط و آدم‌هاي كرماني و حضور آقاي مرادي‌كرماني به دليل كرماني بودنشان به ما كمك كرد.
    وي ادامه داد: لهجه نقش عمده‌اي در بازي در اين فيلم داشت و در ايفاي نقش فخري و حركات، منش و فرم يك زن شهرستاني را در كنار هم قرار دادم.
    مهدي كريمي مديرعامل شركت وراهنر و تهيه‌كننده فيلم گفت: در وقفه 19 ماهي كه در كار توليد فيلم پيش‌آمد ما همچنان پيگير بوديم و چون جمع دوستان مي‌خواستند كه مشكلات فيلم مرتفع شود فيلم نهايتاً به نمايش درآمد. ما در 2 دوره تلاش كرديم كه بتوانيم فيلم را برسانيم.
    ابراهيمي‌فر دريافت سيمرغ را دغدغه اصلي‌‌اش ندانست و گفت: دغدغه‌ من گرفتن سيمرغ نيست. سيمرغ برايم وزنه‌اي بود كه مرا به اعماق دريا برد. نمي‌توانم بگويم كه دغدغه اكران و تماشاچي ندارم. من هم مثل هر فيلمسازي دوست دارم كه فيلمم ديده شود و تماشاچي‌هاي زيادي داشته باشد اما به نظر مي‌رسد كه تماشاچي امروز فيلم‌هاي سرگرم‌كننده را به سينماي متفكر ترجيح مي‌دهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com