1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 477  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511150016  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۸:۵۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

سرهنگ "رئيس" از متفاوت‌ترين نقش‌هاي من در سينماست

سرهنگ فيلم "رئيس" ساخته مسعود كيميايي يك شخصيت اهل دوستي‌هاي پايدار است و به عبارتي متفاوت‌ترين نقش دوران كاري من در سينما محسوب مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره امين تارخ كه با سه فيلم در جشنواره فجر امسال حضور دارد، در مورد فيلم هاي جديد خود گفت: "با فيلم هاي "رئيس" مسعود كيميايي، "پابرهنه در بهشت" بهرام توكلي و "ساعت 25" مسعود آب پرور در جشنواره امسال حضور دارم."
    وي در مورد حضورش در فيلم "پابرهنه در بهشت" اظهار داشت: "كار با فيلمسازان مستعد و جوان هميشه برايم جذاب بوده است. تقريباً از شروع كار بازيگري دوست داشتم با جوان ها كار كنم. تجربه هم نشان داده بيشتر مواقع همكاري با كارگردان هاي جوان فضايي تازه به وجود مي آورد. البته اين روند يعني توجه به كارگردانان جوان از دوره هاي قبل و حضور اساتيدي چون عزت اله انتظامي و علي نصيريان در آثار فيلمسازان جوان وجود داشته است. حضور در ساخته هاي نخست داريوش مهرجويي نمونه اي از اين اعتماد بازيگران باتجربه به كارگردان هاي جوان است." وي در ادامه خاطرنشان كرد: "در فيلم "پابرهنه در بهشت" در نقش دكتر مسئول يك آسايشگاه قرنطينه بيماران ظاهر شدم. فيلمنامه فضايي بكر و نو داشت و به نوعي به موضوع پرداخته بود كه كمتر در سينماي ما سراغ آن رفته اند. بديهي است اگر فيلمنامه با وسواس و دقت لازم ارايه شود، فيلم خوبي از كار درخواهد آمد و اين امر هنگام ساخت اين اثر اتفاق افتاد. مخاطب در اين فيلم با ساخته اي متفاوت رو به رو مي شود."
    اين بازيگر در مورد همكاري دوباره با كيميايي بعد از 18 سال در فيلم "رئيس" توضيح داد: "اينكه در همكاري با چنين كارگرداني وقفه طولاني مدت رخ مي دهد بيشتر بازي تقدير است. از سوي ديگر، شخصيت هايي كه مي تواند در يك فيلمنامه وجود داشته باشد، امكان دارد با كاراكتر بازيگر نزديك نباشد و به همين دليل وقفه اي بلندمدت ميان همكاري يك كارگردان و بازيگر رخ مي دهد. تمايل همكاري ديگر بار من با كيميايي پس از فيلم "سرب" با توجه به آنچه بيان كردم تا امسال فراهم نشد تا اينكه امسال در تازه ترين ساخته وي حضور يافتم."
    تارخ تاكيد كرد: "بعد از گذشت 18 سال احساس كردم با پيشنهاد بازي در نقش سرهنگ "رئيس" همكاري خوب دوباره اي با كيميايي مي توانم داشته باشم. به هر حال تجربه حضور در آثار اين فيلمساز با توجه به اينكه عنصر بازيگري در فيلم هايش يك محور اساسي و كليدي محسوب مي شود، بسيار مهم است. هيچ بازيگري فرصت اين همكاري را از دست نمي دهد. سرهنگ كاراكتري مثبت و اهل رفاقت و دوستي هاي پايدار و در عين حال محكم و داراي صلابت است. اين شخصيت كه در رفاقتش اهل گذشت بود، با پيشنه حضور در جنگ به آدمي صبور و مقاوم تبديل شده بود. اميدوارم مردم به خوبي بتوانند با اين فيلم ارتباط برقرار كنند."
    تارخ در مورد حضورش در فيلم "ساعت 25" گفت: "فيلم يك اثر معناگرايانه با پسزمينه دفاع مقدس است و به شرايط زندگي آزاده اي مي پردازد كه پس از سال ها اسارت به ميهن بازمي گردد."
    اين بازيگر شرايط جشنواره فجر امسال را چنين پيش بيني كرد: "به نظر مي رسد با جشنواره پربار و خوبي رو به رو باشيم. با توجه به شرايط موجود حضور كارگردان هاي قديمي و بازيگران مطرح و خوشنام و جوان هاي مستعد با يكي از بهترين دوره هاي جشنواره رو به رو خواهيم بود."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com