1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511140022  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۸:۱۷
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

با نمايش «سنگ، كاغذ، قيچي»

جشنواره‌ي فيلم فجردر شيراز آغاز شد

ششمين جشنواره فيلم فجر در شيراز با نمايش فيلم «سنگ، كاغذ، قيچي» آغاز شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ، آيين گشايش ششمين جشنواره فيلم فجر شيراز بعدازظهر روز جمعه ـ سيزده بهمن ماه ـ با حضور تني چند از مسئولين استان فارس در تالار حافظ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس برگزار شد.
    برپايه همين گزارش، در ابتداي اين مراسم عباس بياتي دبير جشنواره برگزاري چند ساله و مداوم جشنواره فيلم فجر را اتفاقي فرخنده در طول دوران انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر فارس دانست و گفت: از شش سال پيش اتفاقي مهم در امور اجرايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس افتاد كه در عرصه فرهنگ و هنر اين استان و حتي جنوب كشور بي‌سابقه است و آن هم برگزاري همزمان جشنواره فيلم فجر با تهران بود. ابتداي امر اين كار از نظر بسياري نشدني و غيرممكن به نظر مي‌رسيد، اما اكنون بعد از گذشت 5 سال و در آستانه ششمين دوره آن امري عادي به نظر مي‌رسد و كاملاً از سوي مسوولين در تهران قابل هضم و قابل قبول بوده و آن را پذيرفته‌اند.
    وي ادامه داد: چيزي كه در ابتدا ناشدني و محال به نظر مي‌رسد با تلاش استانداري فارس و اين اداره كل كاملاً از سوي تهران پذيرفته شده و برگزاري اين جشنواره در تقويم كاري وزارتخانه قرار گرفته و اگر اتفاق خاصي نيفتد ما ديگر يك جشنواره هميشگي و هر ساله داريم و شيراز هم يك شهر جشنواره‌اي خواهد بود.
    رضازاده استاندار فارس نيز برگزاري همزمان جشنواره فجر با تهران آن هم به شكل هرساله و مداوم يك اتفاق فرخنده در تمامي سطوح در استان فارس دانست و گفت: جشنواره فجر را بايد آغاز سال سينماي ايران به حساب آورد و همزمان بودن آن با دهه فجر بايد بتواند نشانگر توانايي‌هاي فيلمسازان ايراني و نمايش آثار فاخر باشد. به طور كلي در اين جشنواره نگاه به سينماي معناگرا نگاهي پررنگ باشد بايد بتوانيم فرصت‌هايي را كه در اين جشنواره ايجاد مي‌كنيم، فيلمسازان تواناي اين مرز و بوم را به سوي ساخت و توليد آثار سينماي معناگرا سوق دهيم همچنين نمي توانيم نقش سينماي دفاع مقدس را در نشان دادن سلحشوري ها و ايثارگري رزمندگان ايراني را انكار كنيم، هرچند كه جاي كار بيشتري دارد.
    استاندار فارس در پايان اين انتقاد را مبني بر غيرضروري بودن برگزاري همزمان جشنواره فيلم فجر با تهران از سوي تعدادي، عجولانه و غيركارشناسانه دانست و گفت: برخي از دوستان معتقدند كه هزينه‌اي را كه صرف برگزاري جشنواره فيلم فجر در شيراز مي شود را صرف حمايت از سينماگران و هنرمندان اين استان كنيم. به اعتقاد من نبايد در اين رابطه با عجله تصميم گيري كرد و بايد نظر صاحبنظران و دست اندركاران اين جشنواره را هم جويا شد و نظر و خاص مردم را هم در نظر گرفت.
    در ادامه اين مراسم فيلم سنگ، كاغذ، قيچي ساخته سعيد سهيلي به عنوان فيلم افتتاحيه ششمين جشنواره فيلم فجر شيراز به نمايش درآمد.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com